بررسی کمپرسورهای با رینگ مایع

  • پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
  • دسته: تحقیقات مکانیکی، تحقیقات دینامیکی
  • عنوان کامل: پروژه بررسی کمپرسورهای با رینگ مایع
  • فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات پروژه: 98

مقدمه

این کمپرسورها شامل یک محور مدور با چندین تیغه بوده که در داخل یک پوسته بیضی شکل می گردند. قسمتی از این پوسته توسط مایعی که معمولا آب می باشد پر می شود. هنگامیکه محور می گردد، تیغه ها به شکل یک تعدادی سطل در می آیند. در هنگام چرخش محور، سطلهای ایجاد شده توسط پره ها، مایع را به همراه روتور حمل می کنند. چون سیال در محیط پوسته ادامه مسیر می دهد، سیال متناوبا فضای بین تیغه ها را پر و خالی می کند. هنگامیکه سیال این فضا را ترک می کند، گاز از دهانه ورودی به داخل محفظه محور کشیده می شود.

در حالیکه محور به گردش خود ادامه می دهد، سیال به داخل محفظه محور برگشته و حجم داخل محفظه کاهش می یابد. در هنگامیکه حجم کاهش یافت آنگاه فشار گاز افزایش می یابد. در هنگامیکه محفظه محور از جلوی دهانه خروجی عبور می کند، گاز فشرده شده به داخل یک جداکننده مایع/گاز ریخته شده و سپس از آنجا به داخل سیستم فرآیند فرستاده می شود. در شکل 2-5 یک نمونه کمپرسور رینگ مایع نشان داده شده است.

فهرست مطالب

فصل اول: کمپرسورهای با رینگ مایع

1-1-کمپرسور رفت و برگشتی……………………………………………………………………………………………………………2

فصل دوم: وظایف قطعات اصلی کمپرسورهای رفت و برگشتی

2-مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………………..5

2-1-محفظه قرارگیری قطعات و قطعات حرکت کننده (frame and running gear)…………………………….5

2-2-تکه (بخش) فاصله های سیلندر (cylinder distance piece)……………………………………………………….8

2-3-آب بند میله پیستون (Piston Rod Packing)……………………………………………………………………………..8

2-4-سیلندر و لوله داخل آن (cylinder and liner)…………………………………………………………………………10

2-5-شیرهای سیلندر کمپرسور رفت و برگشتی (reciprocating compressor cylinder valves)…..11

2-6-مجموعه پیستون (piston assembly) ……………………………………………………………………………………13

2-7-میراکننده های نوسان pulsation dampeners……………………………………………………………………….15

2-8-روان کننده های سیلندر و آب بندها (cylinder and packing lubricators)……………………………16

2-9- سیستم خنک کاری ………………………………………………………………………………………………………………..17

فصل سوم: راهنمایی بازرسی کمپرسور رفت و برگشتی

3- مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………..20

3-1- وظایف اجزاء………………………………………………………………………………………………………………………….21

3-2-کتاب دستوالعمل سازنده……………………………………………………………………………………………………………21

3-3-الزامات ایمنی…………………………………………………………………………………………………………………………..21

3-4-مستند سازی نتایج……………………………………………………………………………………………………………………..22

3-5-اجزاء تشکیل دهنده قسمت محرک ماشین……………………………………………………………………………………23

3-6-یاتاقانهای اصلی میل لنگ…………………………………………………………………………………………………………..24

3-7-اندازه های اصلاحی (corrective measures)………………………………………………………………………..27

3-8- بازرسی دمونتاژ (disassembly inspection)………………………………………………………………………..27

3-9-انحراف قسمت اصلی (جان) میل لنگ (Crankshaft web deflection)……………………………………28

3-10-یاتاقان مربوط به قسمت استوانه ای دسته میل لنگ که میله های رابط به آن وصل می شود (crankpin bearing)…………………………………………………………………………………………………………………………………….30

3-11- اندازه های اصلاحی و بازرسی در هنگام دمونتاژ سیستم………………………………………………………………..32

3-12- مونتاژ crosshead (پین بوش، کفشکهای crosshead و اتصالات شاتون)…………………………………32

3-13-پین بوش crosshead (crosshead pin bushing)…………………………………………………………….34

3-14-اندازه های اصلاحی corrective measures………………………………………………………………………..36

3-15-نیازمندیهای بازرسی (inspection requirements)……………………………………………………………..37

3-16-مونتاژ crosshead، بازرسی و اقدامات اصلاحی……………………………………………………………………….37

3-17- هم محور سازی میله پیستون………………………………………………………………………………………………….. 41

3-18-مجموعه پیستون (the piston assembly)……………………………………………………………………………44

3-19- سیلندر ها (cylinders)………………………………………………………………………………………………………..46

3-20- شیرهای کمپرسور (compressor valves)…………………………………………………………………………..49

3-21-آزاد کننده های شیر (valve unloaders)………………………………………………………………………………55

3-22- عملکرد و کنترل کمپرسور رفت و برگشتی……………………………………………………………………………….58

3-23-کنترل ظرفیت (capacity control)………………………………………………………………………………………59

3-24-روشهای کنترل ظرفیت……………………………………………………………………………………………………………60

3-25-روشهای راه اندازی اولیه (start up methods)……………………………………………………………………..62

فصل چهارم: لوله و اتصالاتPipe & Fitting

4-1-لوله:PIPE……………………………………………………………………………………………………………………………..64

4-2-انواع لوله برای استفاده در صنایع نفت و گاز………………………………………………………………………………… 66

4-3-استاندارد API………………………………………………………………………………………………………………………….67

4-4- مشخصات ابعادی لوله……………………………………………………………………………………………………………..67

4-5- قطر اسمی و قطر خارجی………………………………………………………………………………………………………….69

4-6- ترکیب شیمیایی …………………………………………………………………………………………………………………….69

4-7- استاندارد ANSI B31.8………………………………………………………………………………………………………..70

4-8- محاسبات فشار لوله …………………………………………………………………………………………………………………71

4-9-انواع لوله از نظر وضعیت ظاهری…………………………………………………………………………………………………71

4-10-انواع پوشش لوله TYPE OF PIPE COATING……………………………………………………………………….72

4-11-تقسیم بندی پوشش ها ……………………………………………………………………………………………………………72

4-12-روش های تمیز کاری…………………………………………………………………………………………………………….73

4-13-اتصالات لوله FITTING…………………………………………………………………………………………………………73

4-14- اتصال ها مستقیم و توسعه دهنده ……………………………………………………………………………………………..74

4-15- فلنج های اتصال دهندهCONNECTION FLANGE………………………………………………………………….78

4-16- نحوه اتصال دو فلنج………………………………………………………………………………………………………………79

4-17- انواع گسکت های غیر فلزی …………………………………………………………………………………………………..83

فصل پنجم: پرس پنوماتیکی

5-1-تولید هوای فشرده……………………………………………………………………………………………………………………88

5-2-توزیع هوای فشرده…………………………………………………………………………………………………………………..88

5-3-کنترل کننده ها و انجام دهنده ها…………………………………………………………………………………………………89

5-4-محاسبه قدرت جک از طرف شافت دار……………………………………………………………………………………….90

فصل ششم: محاسبات

6-1-محاسبات مربوط به دستگاه پرس………………………………………………………………………………………………..93

6-2-محاسبه نیروی مجهول تکیه گاهی……………………………………………………………………………………………….93

6-3-محاسبه نیروی بر تکیه گاه A………………………………………………………………………………………………………94

6-4-محاسبات ضریب اطمینان پیچ های دستگاه پرس……………………………………………………………………………96

6-5-محاسبه نیروی کشش اولیه پیچ…………………………………………………………………………………………………..97

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 4.88 مگابایت
  • شماره ثبت: 505

پرداخت قیمت و دریافت فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.