فرمت فایل: doc
حجم فایل: 2146 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 135
پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی با عنوان رابطه هوش هیجانی با اعتماد به نفس
چکیده:
فرضیه اصلی در این پژوهش یافتن رابطه بین هوش هیجانی و اعتماد به نفس می باشد. هدف کلی این پژوهش بررسی رابطه هوش هیجانی با اعتماد به نفس کلی در زنان شاغل بودن می باشد. ضرورت این پژوهش از آنجایی است که فرد باید از اعتماد به نفس بالایی برخوردارباشد تا بتواند در دیگران تاثیر بگذارد و با گامهایی بلند و استوار در محیط کار حرکت نماید . او باید نسبت به خود احساس ارزشمند بودن داشته باشد تا اعضاء سازمان برای وی ارزش قائل شوند. جامعه آماری انتخاب شده زنان شاغل در کلینیک نوید واقع در منطقه 2 می باشد. نمونه مجموعه 70 نفری از زنان شاغل در کلینیک نوید است و روش نمونه گیری روش نمونه گیری به صورت تصادفی می باشد.
کلید واژه ها:
هوش هیجانی Emotional Intelligence
اعتماد به نفس Confidence
رابطه هوش هیجانی با اعتماد به نفس
تعریف هوش هیجانی:
تعاریف زیادی از هوش هیجانی از طرف اندیشمندان روان شناس مطرح شده است دانیل گلمن در سال 1998 در کتاب خود تحت عنوان کارکرد هوش هیجانی آن را اینگونه تعریف می کند: هوش هیجانی توانایی درک و فهم هیجان ها و عواطف است به منظور تعمیم آن به عنوان حامی اندیشه ، شناخت هیجان ها و دانش هیجانی تا بتوانیم آنها را نظم داده تا موجبات رشد عقلی ، عاطفی و هیجانی فراهم گردد.
فهرست مطالب
چکیده: 5
کلید واژه ها 5
فصل اول:کلیات پژوهش 6
تعریف هوش هیجانی: 7
اعتماد به نفس 7
ب: بیان مساله 10
ج: ضرورت و اهمیت پروژه 11
ه: فرضیه پژوهش 12
ز: تعریف متغیرهای پژوهش 13
فصل دوم:ادبیات پژوهش 15
نقد نظریه واتسون - پاولف 20
ویژگیهای رفتارگرایی 21
نظریه شناخت گرایی 22
مفاهیم مربوط به هوش هیجانی 27
تکنیکهای مدیریت هیجانها 37
هوش هیجانی EI و تفاوت آن با IQ 42
آیا هوش هیجانی ثابت است؟ 43
کسب هوش هیجانی 44
هوش هیجانی در محیط کار 45
هوش هیجانی از پنج مهارت تشکیل شده: 46
مفاهیم مربوط به اعتماد به نفس 53
اعتماد به نفس در ابتدا چگونه شکل میگیرد؟ 53
فرضیاتی که بر اعتماد به نفس اثر میگذارند 54
اعتماد به نفس، مهمترین عامل رسیدن به هدف 56
● اعتماد به نفس چیست؟ 60
راهکارهایی برای افزایش اعتماد به نفس 64
خصوصیات افراد با اعتماد به نفس بالا 68
7 تکنیک کارامد برای ارتقای اعتماد به نفس 70
د: جمع بندی و تلفیق نتایج 74
فصل سوم:طرح پژوهش 76
ه: ابزار پژوهش 78
لزوم آماده سازی آزمون هوش هیجانی 79
معرفی آزمون هوش هیجانی بار- اُن 79
مشخصات آمون هوش هیجانی بار- اُن 80
آزمون نهائی در سومین مرحله اجرا 86
نتیجه گیری از تحلیل 92
معرفی پرسشنامه 94
روش و اجرا و نمره گذاری 98
فصل چهارم:تجزیه و تحلیل یافته ها 101
مقدمه 102
تحلیل یافته ها 102
یافته های جداول استنباطی 104
فصل پنجم:بحث و نتیجه گیری 120
الف: مقدمه 121
ب: بحث و نتیجه گیری 121
د: پیشنهادات پژوهش 123
منابع و مواخذ: 124
پیوست 126
قیمت فایل فقط 59,000
برچسب