تجربیات مدون دبیری مطالعات اجتماعی-1

  • عنوان: تجربیات مدون دبیری مطالعات اجتماعی
  • فرمت: ورد (docx)
  • تعداد صفحات: 32 صفحه
  • مقالات را با ورژن office 2010 به بالا باز کنید

شرح مختصر

در مجالی که برایم باقی است باز همراه شما مدرسه ای می سازم، که در آن همواره اول صبح به زبانی ساده مهر تدریس کنند و بگویند خدا خالق زیبایی و سراینده عشق، آفریننده ماست. در مجالی که برایم باقی است، باز همراه شما مدرسه ای می سازم، که خرد را با عشق، علم را با احساس، دین را با عرفان، همه را با تشویق تدریس کنند. و نگویند کسی را کودن، معلم هر روز، روح را حاضر و غایب بکند و…

در طول سال های خدمت در حرفه معلمی دریافته ام که معمولا تعداد دانش آموزان ضعیف در پایه متوسطه که این روزها به دو دوره اول و دوم تقسیم شده زیاد است و معمولا افت تحصیلی هم در این پایه نسبت به پایه های دیگر بیشتر است. محققان علل زیادی را در این امر دخیل می دانند که کنترل آن ها خارج از اختیارات و توان یک معلم است، ولی به نظر من مهم ترین و موثرترین عامل معلم و اولیای مدرسه می باشند. و آن ها هستند که می توانند از دانش آموزان افرادی خلاق و مبتکر بسازند یا آن ها را به افرادی تبدیل کنند که جز حفظ مطالب برای اخذ نمره کاری انجام ندهند. معلم می تواند با به کارگیر شیوه های مختلف محیط کلاس را تغییر دهد، تا جایی که دانش آموزان در کلاس احساس آرامش و آسودگی خاطر نمایند و با عشق و علاقه به یادگیری مطالب بپردازند. می گویند مطالب کتاب ها مشکل است وبرای دانش آموزان غیر قابل فهم اگر قرار بود دانش آموز با خواندن، مطلب را متوجه شود، دیگر لزوم تشکیل کلاس چه بود؟ این معلم است که با درک کامل مطالب و تشریح آن ها به دانش آموزان با زبانی ساده موجب آسان شدن مباحث و افزایش یادگیری دانش آموزان می گردد. یا می گویند دانش آموزان علاقه ای به درس خواندن ندارند، علاقه را نیز من و شما باید در دانش آموزان ایجاد کنیم، ما اگر مدام به دانش آموزان سرکوفت بزنیم یا تهدید شان کنیم از درس و مدرسه بیزار می شوند. بنابر این ما می توانیم با استفاده از روش های مختلف بسیاری از مشکلات آموزشی را حل نموده یا به حداقل برسانیم. بنده با بکارگیری روش های مختلف سعی نموده ام با مشکل ضعف تحصیلی دانش آموزان مقابله نموده، آن را به حداقل برسانم.

فهرست مطالب

مقدمه. 3

فصل اول: بیان چالش ها و مشکلات

مشکل بی علاقگی دانش آموزان به یادگیری درس تاریخ.. 4

مشکلات ناشی از تلفن همراه 10

مشکلات اخلاقی و انضباطی دانش آموزان کلاسم.. 10

مشکل شلوغ بودن کلاس ها، پوشیدن لباس نا مناسب برخی از دانش آموزان.. 12

مشکلات مربوط به رفتارهای نامطلوب دانش آموزان.. 13

فصل دوم: بیان راهکارها و پیشنهادات

راهکارهای پیشنهادی برای تدریس درس تاریخ.. 16

راهکارهای پیشگیری استفاده از تلفن همراه در مدارس… 18

راهکارهای مدیریت کلاس های شلوغ. 20

راهکارهای حل مشکل رفتار نامطلوب دانش آموزان.. 22

فصل سوم: ره آور

ره آورد. 25

پرداخت قیمت و دریافت فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.