تأثیر بازی های پرورشی منتخب توپی و غیر توپی در دو زمان صبح وعصر بر اختلال بیش فعالی دانش آموزان پسرابتدایی شهر اراک-1

دسته: سایر

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 45 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 7

دانلود مقاله رشته تربیت بدنی

تأثیر بازی های پرورشی منتخب توپی و غیر توپی در دو زمان صبح وعصر بر اختلال بیش فعالی دانش آموزان پسرابتدایی شهر اراک

مقدمه

امروزه این حقیقت انکارناپذیر به اثبات رسیده است که کودکان در سنین پایین فقط به مراقبت جسمانی نیاز ندارند، بلکه باید به تمام ابعاد وجودی آنها که شامل رشد اجتماعی، عاطفی، شخصیتی و هوشی توجه نمود. اختلال بیش‌فعالی به حالتی دلالت می‌کند که در آن کودک به نحوی مفرط و بیش از اندازه فعال و پرجنب‌ و جوش است. تحرک زیاد این کودکان نه تنها خود آنها را بلکه اطرافیان، همکلاس‌ها و اولیای مدرسه را دچار مشکل می‌کند. از آن جایی که در میان درصد بالایی از معتادین و افرادی که ترک تحصیل کرده‌اند علایم بیش فعالی در کودکی قابل مشاهده است.

از طرفی کودکان بیش فعال در معرض خطر بالایی از اختلال سلوک، شخصیت ضد اجتماعی و سوء مصرف مواد مخدر قرار دارند، لذا آگاهی همگان بویژه والدین و معلمان در این حالات از اهمیت بسزایی برخوردار است، نقص در تمرکز یا اختلال بیش‌فعالی (ADHD) شرایطی را برای کودک ایجاد می‌کند که نتواند آرام و بدون حرکت بنشیند، رفتارش را کنترل کرده و توجه خود را به یک موضوع خاص معطوف کند. کودکان پرجنب جوش بعضاً مورد انتقاد بسیار زیاد قرار گرفته و در محیط مدرسه و خانه مشکلات بسیار زیادی برای خود و والدین ایجاد می کنند. اختلال بیش فعالی وجود مجموعه ای از رفتارها است که با بی توجهی، حواس پرتی و پرحرکتی خود را نشان می دهد(11) .

کاپلان، سادوک (1995) اعتقاد دارند، ویزگی این کودکان، بی توجهی و رفتار های تکانشی بوده که در اغلب موارد در اتمام کارها با شکست و ناکامی مواجه می شوند(5). برای درمان این اختلال روش های مختلفی توصیه گردیده است، اما هیچ کدام به صورت صد در صد برای افراد نتیجه بخش نبود است.در بین شیوه های درمانی که برای این اختلال به کار گرفته شده، چند مورد مهم تر و مفید تر از سایر شیو ها بوده اند که عبارت اند از: الف. دارو درمانی ب. رفتار درمانی ج. اصلاح شناختی رفتاری. جان و توماس (2002) دریافتند که، کودکان دارای اختلال بیش فعالی هیچ یک از بخش های حرکتی را به عنوان یک واحد عملکرد اجرا ننموده و تغییرات بیشتری در انطباق زمانی حرکت نشان دادند، به طور کلی کودکان دارای این اختلال بر بازخورد بینایی در طول حرکت بیشتر تاکید داشتند، در نتیجه بی ثبات حرکتی بیشتری نسبت به همسالانشان مشاهده شد(8). کیم (2002) در تحقیق خود دریافت، تکواندو و کاراته لذت بخش ترین ورزش برای این کودکان به شمار رفته و بیسبال برای این کودکان کابوس است، چون نیاز به هماهنگی چشم و دست بالائی دارد(9).

کلمات کلیدی:

کودکان

بازی های پرورشی

اختلال بیش فعالی

فهرست مطالب

تأثیر بازی های پرورشی منتخب توپی و غیر توپی در دو زمان صبح وعصر بر اختلال بیش فعالی دانش آموزان پسرابتدایی شهر اراک 1

مقدمه 1

روش شناسی 3

یافته های تحقیق: 4

بحث و نتیجه گیری 5

منابع 6

قیمت فایل فقط 5,000

برچسب

  • تأثیر بازی های پرورشی منتخب توپی و غیر توپی در دو زمان صبح وعصر بر اختلال بیش فعالی دانش آموزان پسرابتدایی شهر اراک
  • کودکان
  • بازی های پرورشی
  • اختلال بیش فعالی
  • دانلود مقالات رشته تربیت بدنی
  • دانلود مقالات تربیت بدنی

پرداخت قیمت و دریافت فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.