عنوان: مبانی تجارت الکترونیک
قالب: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 45
یکی از ویژگی های تجارت الکترونیکی توانمندی ابداع مدل های جدید کسب و کار می باشد. مدل کسب و کار، روش انجام کسب و کار می باشد که به وسیله آن شرکت می تواند ایجاد درآمد نموده و در نهایت بقاء خود را حفظ نماید. این مدل بیان می نماید که شرکت در زنجیره ارزش چه موقعیتی دارد. برخی مدل ها بسیار ساده می باشند. طرح کسب و کار، مدرک مکتوبی است که اهداف کسب و کار را شناسایی نموده و طرحی را جهت دستیابی به آن ها مطرح می نماید. طرح های کسب و کار به منظور اهداف متنوعی به کار می روند. کارآفرینان از طرح های کسب و کار جهت جذب سرمایه از سرمایه گذاران ریسک پذیر استفاده می کنند. با این که طرح کسب و کار می تواند به منظور ساختاردهی یا مهندسی مجدد در سازمان مورد استفاده قرار گیرند.
فهرست:
طرح های کسب و کار و طرح های توجیهی کسب و کار
ساختار مدل های کسب و کار
مدل های درآمد نوعی
مدل های کسب و کار متداول در تجارت الکترونیکی
مزایا برای سازمان
تجارت الکترونیک بازار را توسعه می دهد
تجارت الکترونیک موجب صرفه جویی های مهمی در هزینه ها می شود
تجارت الکترونیک موجب بهبود فرآیندها و سازمان کسب و کار می شود
تجارت الکترونیک تعاملات را ارتقاء می دهد
محدودیت های تجارت الکترونیکی
انقالاب دیجیتالی و تاثیر اقتصادی آن بر تجارت الکترونیکی
دامنه پوشش در مقابل محتوای خدمات
مساعدت تجارت الکترونیکی به سازمان
محیط جدید کسب و کار
بازارهای الکترونیکی
انواع فروشگاه های الکترونیکی
بازارهای الکترونیکی عمومی