هدف این پژوهش بررسی و مقایسۀ کیفیت خدمات و رضایتمندی و حضور مجدد مشتریان استخرهای دولتی و خصوصی شهر کرمانشاه از نظر مشتریان بود. روش پژوهش حاضر، توصیفی و از نوع پیمایشی بود که به شکل میدانی انجام شد. بدین منظور 417 نفر از مشتریان استخرهای دولتی و خصوصی (205 نفر از استخرهای دولتی و 212 نفر استخرهای خصوصی) با روش نمونه گیری در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند.
ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامهای چین لیو (2008) بود که روایی محتوایی و صوری آن قبلا توسط اساتید متخصص تایید شده بود و پایایی ابزار از طریق ضریب آلفای کرونباخ به دست آمد (91/0.(α =برای تجزیه و تحلیل داده ها، از آزمونtمستقل و من ویتنی استفاده شد. بررسی یافته های پژوهش نشان داد که تفاوت معنی داری در کیفیت خدمات از جمله موارد کیفی ملموس، اعتماد، پاسخگوئی، اطمینان و همدلی در استخر های دولتی و خصوصی وجود داشت (001/0.(P<در تمامی مؤلفه های مذکور، کیفیت خدمات ارائه شده به مشتریان در استخرهای خصوصی بهتر از استخر های دولتی بود. و احتمال حضور مجدد مشتریان در استخرهای خصوصی بیشتر از دولتی بود.