دسته بندی: مدیریت » مدیریت دانش
تعداد مشاهده: 362 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: pdf
فرمت فایل اصلی: pdf
تعداد صفحات: 12
حجم فایل: 769 کیلوبایت
طراحی مدل کسب و کار الکترونیک بر اساس مدیریت دانش در زنجیره تأمین
در قالب پی. دی. اف و در 12 صفحه شامل:
مقدمه
ادبیات موضوع:
مدیریت دانش، مدیریت زنجیره تأمین و یکپارچگی زنجیره تأمین، کسب و کار الکترونیک
مفهوم مدل کسب و کار الکترونیک
اجزای مدل کسب و کار الکترونیکی در زنجیره تأمین
نوآوری در محصول و مدیریت دانش
مدیریت زیر ساخت ها و مدیریت دانش
ارتباط با مشتری و مدیریت دانش
جنبه مالی و مدیریت دانش
مدل کسب و کار و موانع موجود در محیط:
تغییرات تکنولوژیکی، نیروهای رقابتی، تقاضای مشتری، محیط اجتماعی، محیط حقوقی
توسعه و طراحی چارچوبی منعطف برای مدل کسب و کار
نتیجه گیری
چکیده
در دنیای تجاری امروز، تجارت الکترونیک می تواند اثرات قابل توجهی بر وجهه سازمان که شامل فرآیندها، زیرساخت ها، کانال های فروش و نیروی انسانی است، داشته باشد. بنابراین واضح است که مدیریت دانش و ادغام آن با کسب و کار الکترونیکی و طراحی یک مدل کسب و کار جدید یک نقش حیاتی و بسیار مهم در مدیریت زنجیره تأمین دارد. یک مدل کسب و کار الکترونیکی در واقع مدلی است که به منظور افزایش کارایی و عملکرد سازمان طراحی شده است تا سازمان را به صورت یکپارچه درآورد. مدیریت دانش نیز، پیش نیازی برای کسب و کار الکترونیکی و روند رو به رشد مشتری مدارانه این نوع کسب و کار است. سازمان برای راه اندازی یک محیط کسب و کار الکترونیکی، باید اطلاعات و دانش مطلوبی در باره بازارها، مشتریان، محصولات و خدمات، روش ها، فرآیندها، رقبا، مهارت های کارکنان و محیط قانونی اش در اختیار داشته باشد. در این مقاله ما برروی طراحی چارچوب مدل کسب و کار الکترونیکی بر پایه مدیریت دانش در زنجیره تأمین تمرکز کرده ایم و برخی از عوامل مهم را که بصورت مستقیم و غیر مستقیم مدل تجاری را تحت تأثیر قرار می دهند، مورد بررسی قرار داده ایم. مقاله حاضر به دنبال پاسخ به این سوال است که چگونه طراحی یک مدل کسب و کار بر اساس مدیریت دانش موجب افزایش کارایی و اثربخشی یک کسب و کار الکترونیکی در زنجیره تأمین می شود.