دسته بندی: کارآفرینی » صنایع غذایی
تعداد مشاهده: 180 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: rar
فرمت فایل اصلی: docx
تعداد صفحات: 16
حجم فایل: 23 کیلوبایت
مقدمه:
بستهبندی به عنوان یک ابزار کارآمد سالهاست که مورد نظر کارشناسان علم بازاریابی قرار گرفته است. استفاده از انواع مختلف بسته بندی ضمن اینکه قابلیت نگهداری بهتری را به کالا میبخشد در کسب سهم بالاتری از بازار برای کالای مورد نظر نیز مؤثر است.
نظریه پردازان بازاریابی، دو نقش مهم برای بسته بندی متصور هستند که عبارتند از نقش Protective و نقش Promotive. چنانکه از واژه به کار گرفته شده برای این نقش ها نیز برمیاید نقش نخست به وجه نگهداری و دوام حاصل از بسته بندی و نقش دوم به جنبه آگاهی دهنده و پیش برنده بسته بندی اشاره دارد.
از دیگر سو توجه ناکافی به موازین بسته بندی بهداشتی موجب گشته است که محصولات مختلف غذایی کشور و خصوصا خشکبار تولیدی ایران علیرغم دارا بودن کیفیت بسیار خوب در بدو تولید به دلیل پیدایش پاره ای آلودگیهای ثانویه نتوانند به بازارهای جهانی راه یافته و راه را برای افزایش سطح تولید داخلی هموار نمایند. بدیهی است با اجرای طرح های فرآوری و بسته بندی بهداشتی، محصولات غذایی تولیدی کشور، قابلیت رقابت با محصولات مشابه خارجی را در بازارهای جهانی خواهند داشت.
همچنین با توجه به بازار تقاضای مطلوب داخلی برای انواع خشکبار و آجیل، لزوم توجه بیشتر به بسته بندی این مواد به منظور افزایش سهولت دسترسی (عرضه) و نگهداری مشخصتر میشود. ضمن اینکه پرداختن به این موضوع دارای توجیه مناسب اقتصادی بوده و با اجرای این طرح، میتوان بستر مناسبی را برای اشتغال نیروهای ماهر و نیمه ماهر فراهم آورد که با توجه به ماهیت صنایع غذایی بانوان میتوانند سهم بسزایی در آن داشته باشند.
خلاصه طرح:
موضوع طرح: فرآوری و بسته بندی خشکبار (آجیل) به ظرفیت 1000 تن در سال
محل اجرای طرح: قابل اجرا در سراسر کشور
سرمایه گذاری کل: 7/1958 میلیون ریال
سهم آورده متقاضی: 7/198 میلیون ریال
سهم تسهیلات: 1760 میلیون ریال
میزان اشتغالزایی: پانزده نفر
دوره بازگشـت سرمایه: یازده ماه
دانلود
حاوی فایل ورد قابل ویرایش
سوالات خود را درباره این فایل بپرسید.