موفقیت اقتصاد سنگاپور عمدتاً ناشی از تامین نیروی آن از طریق سرمایه گذاری مستقیم خارجی توسط شرکتهای چند ملیتی (MNCs) است. این قبیل شرکت ها نه تنها سرمایه و تکنولوژی خود را به سنگاپور می آورند که فراتر از آن، توانمندی و جسارت مدیریتی را نیز داخل این کشور می کنند. این مورد دومی یک جزء کلیدی در پیشرفت های اقتصادی اخیر سنگاپور است. هزینه های رقابتی، بنگاههای محلی را به جستجوی استراتژی های جدید برای نیل به موفقیت وادار ساخته است. یکی از راهها، الگوبرداری از استراتژیهای منابع انسانی شرکتهای چند ملیتی (MNCs) است. در این مطالعه به بررسی سیاست های منابع انسانی شرکتهای چند ملیتی و مؤسسات بزرگ سنگاپوری پرداخته شده است. نتایج نشان می دهد انطباق آشکار و روشنی در برنامه های کاربردی و نگرشهای بنیادی استراتژیهای منابع انسانی شرکتهای سنگاپوری و چندملیتی وجود دارد. در اینجا نگاهی ژرف به اقدامات مربوط به منابع انسانی در سنگاپور انداخته شده و فاکتورهای کلیدی موفقیت برای ترقی شرکت های محلی به بحث گذاشته شده است.
الگوبرداری، تئوری سرمایه انسانی، شرکتهای کوچک، سنگاپور