عیب یابی سنسور های خودرو از روی نشانه های ظاهری سنسور دور موتور: 1- روشن نشدن خودرو به دلیل ارسال نشدن سیگنال ها به ECU برای پاشش سوخت 2- نمایش ناصحیح دور موتور خودرو در زمان روشن بودن ماشین. 3- ایجاد حالت CUT OFF قبل از رسیدن دور موتور به رد لاین. 4- ثابت ماندن یا حرکت نکردن دور سنج از یک دور موتور مشخص. سنسور فشار هوای ورودی: در خودرو های انژکتوری که مجهز به سنسور اکسیژن نمیباشند با از کار افتادن این سنسور بد کار کردن موتور خودرو به وضوح قابل مشاهده و حس می باشد. اما در خودرو های مجهز به سنسور اکسیژن باعث می شود که کار این سنسور رو تصحیح کند. در مواردی که سنسور خراب شود ECU اطلاعات مربوط به فشار داخل منیفولد رو از روی سنسور دریچه گاز محاسبه می کند. سنسور دمای هوای ورودی به موتور: با از کار افتادن این سنسور به خصوص در ماشین های بدون سنسور اکسیژن یا کاربراتی الکترونیکی باعث می شود که تنظیم موتر از حالت ایده ال خود خارج شود و موتور بد کار کند. اما در سایر خودرو ها به انضمام سنسور اکسیژن تا حدودی این خطا تصحیح می شود. سنسور دمای اب: 1- دود کردن خودرو در زمانی که موتور خنک می باشد یا بعد از گرم شدن موتور. 2- بد روشن شدن خودرو در اب و هوای سرد. حالا چرا بد کار کردن این سنسور چرا باعث بروز این مشکلات می شود؟ برای تنظیم دور موتور در زمان استارت اولیه این مورد به عهده استپ و ECU می باشد اما در ابتدا اطلاعات از سنسور دما اب گرفته می شود.
عیب یابی سنسورهای ماشینهای آتشنشانی 3
سنسورهای سرعت خودرو 7
سنسور دور موتور 7
استپ موتور 8
سنسور موقعیت دریچه گاز 9
سنسور فشار هوای ورودی 10
سنسورهای دمای هوای ورودی 10
گرمکن هوزینگ دریچه گاز 11
سنسور دمای آب رادیاتور 11
سنسور چیست 12
سنسور گرمایی، الکتریکی، مکانیکی، رطوبت، شیمیایی 13
سنسور بیولوژیکی، مصنوعی، زیستی 15
مزایای سنسنورهای بدون تماس 16
انواع سنسورهای بدون تماس 17
ساختمان سنسورهای القایی 17
کاربرد سنسورهای القایی در ماشین آتش نشانی 19
سنسورهای خازنی 19
ساختار سنسورهای خازنی 19
کاربرد سنسورهای القایی در ماشین آتشنشانی 20
سنسورهای اثر هال 21
کاربرد سنسورهای اثر هال در صنعت ماشینهای آتشنشانی 22
جمع بندی 23
مراجع 37