مقاله تجزیه تحلیل، پیچیدگی های صنعتِ تجارت الکترونیک-2

  • عنوان مقاله: تجزیه تحلیل، پیچیدگی های صنعتِ تجارت الکترونیک
  • فرمت فایل: word (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات: 43

مقدمه

در فصل قبل مشاهده کردیم که چگونه تکنولوژی های تجارت الکترونیک، اساس اقتصادی برخی تجارتها را تغییر می دهد. در این فصل جزئیات بیشتری را در مورد اینکه چگونه این پیچیدگی های صنعتی، ساختارهای اقتصادی صنعت را تغییر می دهد بیان خواهیم کرد. در ابتدا، دو اثری را که گه گاهی با تکنولوژیهای اطلاعاتی قبلی مورد ملاحظه قرار گرفته، بررسی می کنیم: تغییر توازن قدرت در یک صنعت و هماهنگی بهتر فعالیتها، درون و مابین شرکتها. سپس، سه اثر دیگری که مستقیماً روی حلقه های ارزش (value chins) صنعت که برتری زیادی به عنوان نتیجه تغییرات مهم در علم اقتصادِ تجارتی که به وسیله اینترنت آورده شده است، دارد را بررسی می کنیم. این سه اثر عبارتند از: عدم مداخله، عدم یکپارچگی و تقارب دیجیتال حلقه های ارزش. گرچه این اثرات قبلاً مشاهده شد، اما آنها به عنوان نتیجه فوائد ویژه ای که به وسیله شبکه جهانی به ارمغان آورده شده، پر اهمیت تر شده اند.

تغییر قدرت صنعت

یکی از بهترین چهارچوب های شناخته شده برای تجزیه تحلیل صنعت، 5 مدل مؤثر porter می باشد. پورتر 5 ابزار کلیدی که قابلیت سودآوری در یک صنعت را تعیین می کند، مشخص نمود. (شکل 1-6)

  1. تهدید وارد شوندگان جدید در عرضه بازار
  2. تهدید محصول یا خدمت جانشین
  3. قدرت معامله خریداران
  4. قدرت معامله عرضه کنندگان
  5. مسابقه رقابتی مابین شرکتهای موجود در صنعت

تهدید داوطلبان ورود جدید

تهدید داوطلبان ورود جدید شرح می دهد که چگونه یک شرکت جدید یا یک شرکت با صنعتی متفاوت می تواند به سادگی در یک صنعت خاص وارد وارد شود. موانع ورود به یک بازار خاص عبارتند از: احتیاج به سرمایه، دانش و مهارت. برای مثال در صنعت خودروسازی، موانع ورود عبارتند از: لزوم طراحی و بهبود مدل جدید، ساختن کارخانه مونتاژ خودرو، بستن تعداد زیادی قرارداد با تأمین کنندگان قطعات و ایجاد شبکه فروش. صنعت ورود به صنعت نرم افزار بر خلاف صنعت قبلی که بدان اشاره گردید سهولت آن است، هم چنانکه این احتیاج کمتری به سرمایه گذاری در جهت توسعه محصول یا تجهیزات تولیدی در مقیاس بالا دارد.

فهرست مطالب

مقدمه 4

تغییر قدرت صنعت 5

قدرت معامله خریداران 5

تهدید داوطلبان ورود جدید: 6

تهدید جانشینی: 7

قدرت معامله خریداران: 8

معامله قدرت عرضه کنندگان: 8

مسابقه رقابتی مابین دست اندرکاران موجود: 9

افزایش قدرت مشتریان: 9

تجزیه تحلیل سیستم ارزش: 10

تدارکات درونی: 10

اقدام عملی: 10

تدارکات بیرونی: 10

بازاریابی و فروش: 11

سرویس (یا خدمات بهد از فروش): 11

تدارکات: 11

توسعه تکنولوژی: 11

مدیریت منابع انسانی: 12

زیربنای شرکت: 12

مدل 3D: 13

واسطه زدائی / واسطه گری مجدد: 14

واسطه زدائی 15

نظریه هزینه معامله: 18

واسطه زدائی 19

عدم اجماع/ اجماع مجر 21

اجماع مجدد 26

همگرایی دیجیتالی 27

تولید محتوا 28

توزیع: 29

بازیافت محتوا و پردازش 31

دو هدف مختلف اینده: 35

تاثیر بر روی صنایع جهانی: 36

فاکتورهای غیر اقتصادی 37

قابلیت های سازمانی: 38

روابط مشتری و تامین کننده: 38

مؤسسه گرایی: 40

بافت سیاست عمومی: 42

جمع بندی 43

پرداخت قیمت و دریافت فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.