برنامه هایی آموزشی جهت کنترل استرس در کسب و کارهای کوچک-2

چکیده ترجمه

  • هدف: این مقاله معرفی موارد زیر را دنبال می کند: مساله استرس که ممکن است کارکنان با آن مواجه شوند، تمایل شخصی به استرس، شیوه هایی اختصاصی برای کاهش استرس و مدل آموزشی محققان برای جلوگیری از استرس.
  • طرح/ روش شناسی/ رویکرد: این مقاله هم از رویکردهای توصیفی و هم از رویکردهای تحلیلی در تحقیق و انتشار استفاده کرده است. در رویکرد توصیفی از شیوه های متفاوتی استفاده شده است که شامل تکنیکهای گردآوری، مقایسه ای و توصیفی است، رویکرد تحلیلی شامل شیوه های قیاسی و استنتاجی می باشد.
  • یافته ها: اینگونه به نظر می رسد که توانایی افراد در کنترل کردن استرس متفاوت است. ادراک خویشتن، منبع کنترل، نوع الگوهای رفتاری A یا B و انعطاف پذیری یا سخت بودن، تمام این موارد می تواند در کنترل کردن استرس تاثیرگذار باشد.
  • استنباط های کاربردی: برخی از سازمانها می توانند با فراهم نمودن برنامه های آموزشی مربوطه به افراد در کنترل استرس کمک کنند.
  • اصالت/ارزش: در این مقاله به مدلی آموزشی برای جلوگیری از استرس پرداخته می شود. این مدل طبق نیاز سازمانهای کوچک، متوسط و بزرگ قابل تغییر است.
  • نوع مقاله: مقاله تحقیقاتی

کلمات کلیدی

  • استرس
  • کسب و کارهای کوچک
  • آموزشی
  • مدیریت بر مبنای زمان

مقدمه

واژه ‘ استرس ‘ یکی از کلماتی است که امروزه به طور مداوم از آن استفاده می شود. ما در جهانی زندگی می کنیم که بسرعت در حال رشد و مستلزم سازگاری هایی همیشگی است. همانگونه که تکنولوژی در حال تغییر است، عادات اجتماعی، ارزشها، ساختارهای اجتماعی و افراد نیز تغییر می یابند. همه افراد مجبور هستند که با این تغییرات مواجه شوند، این امر تنها مختص افراد نیست بلکه سازمانها و دولتها نیز از این امر مستثنی نیستند. شتاب زندگی نیز سرعت یافته است. آنچه که دیروز چیز جدیدی بوده امروز قدیمی می شود. بسیاری از مردم از ارزش مثبت این تغییرات آگاهند در حالیکه تعداد بسیار کمی به عواقب ناگواری می اندیشند که ممکن است بدنبال این تغییرات وجود داشته باشد. تخمین زده شده که بشر هرساله به دلیل عواقب بعدی استرس 100 میلیون روز کاری را از دست می دهد. نکته مهمتر این است که 50 تا 75 درصد از بیماریهای امروزه به استرس مرتبط هستند. سازمان بهداشت و ایمنی Work) (The European Agency for Health and Safety at‮ ‬اینگونه‮ ‬اظهار‮ ‬کرده‮ ‬که‮ ‬استرس‮ ‬در‮ ‬سازمان‮ ‬دومین‮ ‬مشکل‮ ‬مکرر‮ ‬می‮ ‬باشد‮ ‬و‮ ‬بر‮ ‬روی‮ 28 ‬درصد‮ ‬کارکنان‮ ‬تاثیرگذار‮ ‬است‮. ‬از‮ ‬دست‮ ‬دادن‮ ‬سلامتی‮ ‬در‮ ‬نتیجه‮ ‬استرس‮ ‬داشتن‮ ‬نه‮ ‬تنها‮ ‬بزرگترین‮ ‬بلکه‮ ‬تنها‮ ‬هزینه‮ ‬شرکتها‮ ‬است‮. این‮ ‬امر‮ ‬ممکن‮ ‬است‮ ‬مشکلی‮ ‬خاص‮ ‬در‮ ‬شرکتهای‮ ‬کوچکی‮ ‬باشد‮ ‬که‮ ‬اغلب‮ ‬بیشتر‮ ‬از‮ 50 ‬کارمند‮ ‬ندارند‮ ‬و‮ ‬از‮ ‬اینرو‮ هر‮ ‬یک‮ ‬از‮ ‬آنها‮ ‬برای‮ ‬انجام‮ ‬دادن‮ ‬کار‮ ‬در‮ ‬زمان‮ ‬مناسب‮ ‬بسیار‮ ‬موردتوجه‮ ‬و‮ ‬مهم‮ ‬هستند‮. ‬اشتباهات‮ ‬و‮ ‬یا‮ ‬تصمیمات‮ ‬نادرستی‮ ‬که‮ ‬کارکنان‮ ‬ممکن‮ ‬به دلیل‮ ‬استرس‮ ‬بدان‮ ‬دچار‮ ‬می‮ ‬شوند، ‬ضرروزیانی‮ ‬بیشتر‮ ‬از‮ ‬از‮ ‬دست‮ ‬دادن‮ ‬سلامتی‮ ‬آنها‮ ‬را‮ ‬در‮ ‬پی‮ ‬خواهد‮ ‬داشت‮. ‬در‮ ‬سازمانهای‮ ‬کوچک‮ ‬این‮ ‬تصمیمات‮ ‬نادرست‮ ‬کارکنان‮ ‬می‮ ‬تواند‮ ‬تاثیرات‮ ‬بسیار‮ ‬مخرب‮ ‬تری‮ ‬را‮ ‬بدنبال‮ ‬داشته‮ ‬باشد‮. ‬بنابراین، ‬بایستی‮ ‬به طور‮ ‬جدی‮ ‬به‮ ‬این‮ ‬مساله‮ ‬پرداخت‮ ‬که‮ ‬چگونه‮ ‬می‮ ‬توان‮ ‬از‮ ‬ایجاد‮ ‬استرس‮ ‬در‮ ‬کارکنان‮ ‬جلوگیری‮ ‬کرد‮.

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.30 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

پرداخت قیمت و دریافت فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.