ترجمه مقاله مفهموم مدیریت استراتژیک در بخش غیرانتفاعی

چکیده ترجمه

  1. هدف: آزمون پنج مفهوم کلیدی مدیریت استراتژیک: سازمان صنعتی (I/O)، دیدگاه مبتنی بر منابع ((RBV، دیدگاه مبتنی بر دانش ((KBV، کارت امتیازی متوازن((BSC و سرمایه فکری (IC) در بافت غیر انتفاعی است و تعیین اینکه کدام یک در بخش غیر انتفاعی کاربرد بیشتری دارد.
  2. طرح/ روش شناسی/ رویکرد: این مقاله، مفاهیم بالا را در محیط غیر انتفاعی منحصر به فرد مرور می کند.
  3. یافته ها: مفهوم IC در بافت غیر انتفاعی در مقایسه با دیگر مفاهیم مدیریت استراتژیک، کارآمدتر است. IC یک منبع مهم است که سازمانهای غیر انتفاعی برای کسب مزیت استراتژیک پایدار نیازمند توسعه آن هستند.
  4. محدودیت تحقیق/ پیامدها: این مقاله به تکمیل ادبیات نوظهوری کمک می کند که بیان می دارد مفهوم IC کارآمدترین مفهوم مدیریت استراتژیک در بخش های غیر انتفاعی است. آشنایی بیشتر با مفهوم IC در این بخش، بعنوان نتیجه این مقاله، احتمالا موجب انجام تحقیقات بیشتر توسط متخصصان و دانشگاهیان خواهد شد.
  5. اصالت/ارزش: تحقیقات سیستماتیک کمتری در مورد قابلیت کاربرد مفهوم مدیریت استراتژیک در بافت غیر انتفاعی به وقوع پیوسته است. این مقاله به عنوان اولین تلاش برای پر کردن این شکاف موجود عمل می کند.

Abstract

Purpose - This paper aims to examine five key strategic management concepts: industrial organisation (I/O), resource-based view (RBV), knowledge-based view (KBV), balanced scorecard (BSC) and intellectual capital (IC) within the non-profit context and to determine which is most applicable in the non-profit sector.

Design/methodology/approach - This paper reviews the above concepts in the light of the unique non-profit environment.

Findings - The IC concept is more effective compared with other strategic management concepts within the non-profit context. IC is an important resource that non-profit organisations need to develop in order to gain sustained strategic advantage.

Research limitations/implications - This paper helps to build a nascent body of literature suggesting that the concept of IC is the most effective strategic management concept in NPOs. The increased awareness of the IC concept in the sector, as a result of this paper, is likely to generate further research from both non-profit practitioners and scholars.

Originality/value - Very little systematic research has reviewed the applicability of strategic management concepts within the non-profit context. The paper acts as the first attempt to fill this gap.

مقدمه

امروز سازمانهای غیر انتفاعی(NPOs) به طور عموم در یک محیط دارای رقابت بالا، فعالیت می کنند که مشخصه آنها تقاضای فزآینده از طرف جامعه، است. نیاز به مفاهیم مناسب مدیریت استراتژیک که قادر به هماهنگی با محیطهای منحصر به فرد غیرانتفاعی باشند به گونه وسیعی مورد پذیرش واقع شده است.

حوزه مدیریت استراتژیک در سه دهه اخیر، برجسته و چشمگیر شده است. بیشتر مفاهیم مدیریت استراتژیک، مانند: سازمان صنعتی (O/I) دیدگاه مبتنی بر منابع (RBV) دیدگاه مبتنی بر دانش (KBV) کارت امتیازی متوازن (BSC) و سرمایه فکری (IC) پا به عرصه ظهور گذاشته اند. به هر حال بر خلاف سایر مفاهیم استراتژیک، سرمایه فکری روی شاخصهای کیفی و غیرمالی برای دورنماهای استراتژیک آینده تاکید دارد و شاید بتواند با محیط منحصربه فردی که سازمانهای غیرانتفاعی درآن فعالیت می کنند، هماهنگ شود.

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.09 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

پرداخت قیمت و دریافت فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.