فرمت فایل word(قابل ویرایش)
تعدادصفحات: 83
~~مقدمه:
هم اکنون شاید بتوان گفت مدیریت کیفیت فراگیر ، بهترین راه برای رشد و گسترش صنعت نوپای ایران بزرگ است . توجهی که این روزها مدیران ما نسبت به مسایل انسانی و پیشرفت در سایه رضایت کارکنان و مشتریان ابراز می دارند ، همگی نشانگر یک حرکت بزرگ در راستای استقرار فرهنگ کیفیت در سازمان هاست .
رهبری ، رضایت مشتری ، مشارکت کارکنان ، بهبود مستمر فرآیند ، مشارکت تامین کننده و مقیا سهای عملکرد ، مفاهیم اولیه بحث TQM می باشند .
شاید اصطلاح مدیریت کیفیت فراگیر TQM یکی از متداول ترین اصطلاحات تجارت باشد که در سالهای اخیر در مورد تمامی تلاشهای انجام شده برای پیشبرد و بهبود کیفیت به کار رفته است . مدیریت کیفیت فراگیر ، بهبودی در روشهای سنتی انجام کار و تجارت و فنی اثبات شده برای تضمین بقا در جهان رقابتی کنونی به شمار می رود .
بنابراین TQM هنر مدیریت تمام مجموعه برای به دست آوردن بهترینهاست . روح کلام در توضیح TQM ، عبارت طلایی زیر است: « چنان با دیگران رفتار کن که انتظار داری با تو رفتار کنند . »