تحقیق بررسی ارتباط بین منابع قدرت مدیران و اثربخشی ارتباطات سازمانی

دانلود تحقیق در مورد بررسی ارتباط بین منابع قدرت مدیران و اثربخشی ارتباطات سازمانی، در قالب doc و در 226 صفحه، قابل ویرایش، شامل چکیده، فصل یکم: مقدمه پژوهش، 1-1- عنوان تحقیق، 1-2- مقدمه، 1-3- بیان مسأله، 1-4- اهمیت و ضرورت پژوهش

دسته بندی: مدیریت » مدیریت سازمانی

تعداد مشاهده: 315 مشاهده

فرمت فایل دانلودی: rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 226

حجم فایل: 270 کیلوبایت

دانلود تحقیق در مورد بررسی ارتباط بین منابع قدرت مدیران و اثربخشی ارتباطات سازمانی،

در قالب doc و در 226 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

چکیده

فصل یکم: مقدمه پژوهش

1-1- عنوان تحقیق

1-2- مقدمه

1-3- بیان مسأله

1-4- اهمیت و ضرورت پژوهش

1-5-‌ اهداف پژوهش

الف- هدف کلی

ب - اهداف جزئی

1-6- پرسش های پژوهش

الف- اصلی

ب- فرعی

1-7-‌ متغیرهای پژوهش

متغیر پیش بین

متغیر ملاک

متغیر تعدیل کننده

متغیر کنترل

1-8-‌ تعاریف علمی واژه ها

1-9- تعاریف عملیاتی واژه ها

فصل دوم: بررسی پیشینه پژوهش

مقدمه

الف- بررسی نظریه‌ ها

2-1- ارتباطات

2-1-1- اهمیت ارتباطات

2-1-2- تعاریف ارتباطات

2-1-3- فرآیند ارتباط

2-1-3-1- منبع

2-1-3-2- رمزگذاری

2-1-3-3- وسیله

2-1-3-4- رمزگشایی

2-1-3-5- دریافت کننده

2-1-3-6- بازخورد

2-1-4- مسیر ارتباطات

2-1-4-1- ارتباطات عمودی

الف- مسیر رو به پایین

ب- ارتباطات رو به بالا

2-1-4-2- ارتباطات در سطح افقی

2-1-5- مدل ارتباطات

2-1-6- اصول ارتباطات

2-1-7- ارتباطات سازمانی از دیدگاه مکاتب مختلف مدیریت

2-1-7-1- دیدگاه کلاسیک‌ ها در مورد ارتباطات

2-1-7-2- نظریه نئوکلاسیک‌ ها و ارتباطات

2-1-7-3- دیدگاه سیستمی در مورد ارتباطات

2-1-7-4- دیدگاه اقتضایی و ارتباطات

2-1-7-5- دیدگاه مراوده‌ ای یا تعاملی در مورد ارتباطات

2-1-8- اثربخشی در ارتباطات میان فردی

2-1-9- ویژگی‌ های اثربخشی

2-1-9-1- گشودگی

2-1-9-2- همدلی

2-1-9-3- حمایت گری

2-1-9-4- مثبت گرایی

2-1-9-5- تساوی

2-1-9-6- همانندی «تشابه با هم» و «تخالف با هم»

2-1-10- موانع ارتباطی

2-2- قدرت

2-2-1- اهمیت قدرت

2-2-2- تعاریف قدرت

2-2-3- قدرت در سطوح مختلف سازمان

2-2-3-1- قدرت در سطح عمودی

2-2-3-1-1- منابع قدرت مدیران ردهی عالی سازمان

2-2-3-1-2- منابع قدرت مدیران رده میانی سازمان

2-2-3-1-3- منابع قدرت مدیران ردهی پایین سازمان

2-2-3-2- قدرت در سطح افقی

2-2-4- روابط قدرت

2-2-4-1- رابطه صف و ستاد

2-2-4-2- تشکیل دسته‌ها و ائتلاف

2-2-5- منابع قدرت بر اساس پژوهش‌ های فرنچ و راون

2-2-6- انواع رویکردها به قدرت

2-2-6-1- راسل و قدرت

2-2-6-2- هیکس، گولت و قدرت

2-2-6-3- گالبرایت و قدرت

2-2-6-4- اتزیونی و قدرت

ب- پیشینه پژوهش های انجام شده

2-3- پژوهش‌ های پیرامون ارتباطات سازمانی

2-3-1- پژوهش‌‌ های انجام شده در داخل کشور

2-3-2- پژوهش‌ های انجام شده در خارج از کشور

2-4- پژوهش های پیرامون منابع قدرت

2-4-1- پژوهش‌ های انجام شده در داخل کشور

2-4-2- پژوهش‌ های انجام شده و در خارج از کشور

نتیجه گیری کلی

فصل سوم: روش پژوهش

3-1- جامعه آماری

3-2- گروه نمونه

3-3- روش و طرح نمونه‌برداری

3-4- حجم نمونه

3-5- ابزار گردآوری داده‌ها

3-5-1- پرسش نامه اثر بخشی ارتباطات سازمانی

3-5-2- پرسش نامه منابع قدرت «شرایخیم و هینکین»

3-6- تعیین روایی و اعتبار پرسش نامه

3-6-1- روایی

3-6-2- اعتبار

3-7- نوع مطالعه (روش گردآوری داده‌ ها)

3-8- طرح پژوهش و روش تجزیه و تحلیل داده‌ ها

فصل چهارم: یافته‌های پژوهش

مقدمه

تبدیل های انجام شده بر روی متغیرها جهت تغییر مقیاس

4-1- توصیف داده‌ ها

4-1-1- توصیف مؤلفه های منابع قدرت

توصیف منابع قدرت بر حسب قدرت غالب مدیران

4-1-2- توصیف مؤلفه‌ های اثربخشی ارتباطات سازمانی

4-1-3- توصیف سایر داده‌ ها

4-2- تجزیه و تحلیل داده‌ ها بررسی فرضیات

4-2-1- نتایج و یافته‌ های سؤال های پژوهشی

فصل پنجم: تفسیر و استنتاج نتایج پژوهش

5-1- تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش

5-2- محدودیت‌ های پژوهش

5-3- پیشنهادها

5-3-1- پیشنهاد به برنامه‌ ریزان

5-3-2- پیشنهاد به پژوهش گران

چکیده تحقیق:

پژوهش حاضر به بررسی ارتباط بین منابع قدرت مدیران و اثربخشی ارتباطات سازمانی می‌پردازد. هدف، بررسی رابطه بین هر یک از منابع قدرت مدیران بر حسب رده‌ب ندی فرنچ و راون، شامل: منابع قدرت تخصصی، مرجعیت، پاداش، مشروع و اجبار با اثربخشی ارتباطات سازمانی، سنوات خدمت مدیران و سابقه مدیریت آنان می‌باشد. هم چنین برآنیم تا تفاوت بین منابع مختلف قدرت مدیران را بر حسب تخصص مدیریت و تخصص غیرمدیریت بررسی نماییم.

پژوهش حاضر از دسته پژوهش های کاربردی و از نوع تحقیق توصیفی (غیرآزمایشی) است و در تقسیمات تحقیقات توصیفی از نوع روش تحقیق هم بستگی دو متغیری می‌ باشد.

جامعه آماری پژوهش حاضر، شامل کلیه مدیران دوایر مختلف ادارات هفت گانه آموزش و پرورش مشهد و هم چنین کلیه کارکنان این دوایر می‌ باشد. لازم به ذکر است که تعداد جامعه آماری مدیران، تعداد 147 نفر و کارکنان، تعداد 345 نفر می‌ باشد. از جامعه آماری مدیران، تعداد 87 مدیر به روش تصادفی ساده و با کمک جدول اعداد تصادفی و نیز از جامعه آماری کارکنان، کلیه کارکنان تحت نظر مدیران منتخب به روش تمام شماری انتخاب شدند.

ابزار گردآوری داده‌ ها شامل، پرسش نامه منابع قدرت «شرایخیم و هینکین (1989) » و پرسش نامه اثر بخشی ارتباطات سازمانی «نانچیان و دیگران (1379) » می‌ باشد. جهت تعیین اعتبار پرسش نامه‌ ها، از دو روش آزمون- بازآزمون و آلفای کرانباخ استفاده شده است. در روش آزمون- بازآزمون، اعتبار پرسش نامه منابع قدرت 0.61 و اعتبار پرسش نامه اثربخشی ارتباطات سازمانی، 0.58 به دست آمده است. هم چنین با استفاده از روش آلفای کرانباخ، اعتبار پرسش نامه منابع قدرت برابر 0.84 و اعتبار پرسش نامه اثربخشی ارتباطات سازمانی، برابر 0.78 می‌ باشد که تمامی ضرایب به دست آمده در دو روش تعیین اعتبار، قابل قبول و مناسب می‌باشند و بنابراین اعتبار پرسش نامه‌ ها، قابل تأیید است.

جهت توصیف داده‌ها از روشهای آمار توصیفی از قبیل رسم جداول فراوانی و نمودارها، درصد فراوانی، فراوانی نسبی تجمعی، میانگین، میانه، انحراف معیار، مینیمم و ماکزیمم و جهت تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه‌ها از روشهای آمار استنباطی شامل ضریب همبستگی ربته‌ای اسپیرمن، آزمون من ویتنی و کروسکال والیس استفاده شد. تمامی تحلیل‌های انجام شده با استفاده از نرم‌افزار کامپیوتری SPSS انجام گرفت.

بررسی و تجزیه و تحلیل‌ داده‌ها نشان داد که:

- بین منابع قدرت تخصص، مرجعیت، پاداش و قانون با اثربخشی ارتباطات سازمانی رابطه مستقیم و معنادار و بین منبع قدرت اجبار با اثربخشی ارتباطات سازمانی رابطه معکوس و معنادار وجود دارد.

- بین‌منابع قدرت مدیران با سنوات‌خدمت ونیزسابقه مدیریت‌آنان‌ارتباط معنادار وجود دارد.

- بین منابع مختلف قدرت مدیران بر حسب تخصص مدیریت و تخصص غیرمدیریت تفاوت معناداری وجود ندارد.

  • اثربخشی ارتباطات سازمانی
  • بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی
  • پرسشنامه اثربخشی ارتباطات سازمانی
  • پرسشنامه اثربخشی ارتباطات سازمانی نانچیان
  • اثربخشی مدیران
  • پرسشنامه اثربخشی مدیران
  • اثربخشی مدیران مدارستحقیق
  • بررسی
  • ارتباط
  • بین
  • منابع
  • قدرت
  • مدیران
  • اثربخشی
  • ارتباطات
  • سازمانی

پرداخت قیمت و دریافت فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.