بررسی تأثیر بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات بر بهره وری نیروی انسانی

  • دسته بندی: عمومی
  • قیمت: 35000 تومان

پیشگفتار… 1

فصل اول: کلیات طرح تحقیق

1-1. مقدمه… 3

2-1. بیان مسأله… 3

3-1. اهمیت و ضرورت تحقیق… 5

4-1. اهداف تحقیق… 7

5-1. فرضیه های تحقیق… 7

1-5-1. فرضیه اصلی… 7

2-5-1. فرضیه های فرعی… 7

6-1. تعریف عملیاتی واژه های کلیدی تحقیق… 7

1-6-1. فناوری اطلاعات و ارتباطات… 7

2-6-1. بهره وری… 8

7-1. مدل مفهومی تحقیق… 9

1-7-1. متغیر وابسته… 9

2-7-1. متغیر مستقل… 10

3-7-1. متغیر مداخله گر… 10

8-1. جامعه آماری… 10

9-1. نمونه… 10

10-1. روش تحقیق… 11

11-1. ابزار های گردآوری داده ها… 11

12-1. روش تجزیه و تحلیل داده ها… 11

13-1. قلمرو تحقیق… 12

1-13-1. قلمرو موضوعی… 12

2-13-1. قلمرو مکانی… 12

3-13-1. قلمرو زمانی… 12

14-1. ساختار گزارش تحقیق… 13

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

پیشگفتار… 15

بخش اول: فناوری اطاعات و ارتباطات

1-1-2. مقدمه… 16

2-1-2. فناوری… 16

3-1-2. اطلاعات… 17

4-1-2. انواع اطلاعات مدیریتی… 19

5-1-2. مدیریت اطلاعات… 20

6-1-2. مفهوم وتعریف سامانه های اطلاعاتی… 20

7-1-2. فناوری اطلاعات و ارتباطات… 21

8-1-2. فناوری اطلاعات و ارتباطات و رابطه آن بافناوری اطلاعات… 22

9-1-2.کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان… 29

1- کاربرد عملیاتی… 30

2- کاربرد اطلاعاتی… 31

3- کاربرد استراتژیک… 32

10-1-2. مزایای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمانهای امروزی… 33

1- فناوری اطلاعات و توانمند سازی کارکنان… 33

2- فناوری اطلاعات و کنترل در سازمان… 34

11-1-2. اشکال استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان… 35

12-1-2. اتوماسیون اداری… 36

13-1-2. ابزار های اتوماسیون اداری… 37

1- دستگاه کپی تحت شبکه… 37

2- فاکس… 38

3 - سیستمهای تایپ خودکار… 38

4- پست الکترونیکی… 38

5- پست صوتی… 39

6- تبادل الکترونیکی داده ها… 39

7- کنفرانس ویدئویی… 39

14-1-2. مزایای استفاده از اتوماسیون اداری مناسب در سازمانها… 39

15-1-2. مشکلات و چالشهای اتوماسیون اداری… 41

1- ماهیت اتوماسیون اداری… 41

2- توجیه پذیر کردن هزینه… 41

3- ساختار سازمانی… 41

4- رویه سازی… 41

5- افراد… 41

6- فروشندگان… 41

7- نرم افزار… 41

8- امنیت… 41

9- قانونی بودن… 42

16-1-2. شبکه های ارتباطی… 42

1- شبکه محلی… 42

2- شبکه گسترده… 44

3- شبکه گسترد جهانی… 44

بخش دوم: بهره وری

1-2-2. تاریخچه پیدایش و تحول مفهوم بهره وری… 46

2-2-2. تعاریف بهره وری… 48

3-2-2. انواع بهره وری… 50

1- بهره وری جزئی عوامل تولید یا بهره وری عامل منفرد… 50

2- بهره وری عوامل کلی… 51

3- بهره وری کل… 52

4-2-2. نقش و اهمیت بهره وری نیروی انسانی… 53

5-2-2. عوامل تأثیر گذار بر بهره وری نیروی انسانی… 56

1- آموزش و پرورش… 56

2- انگیزه… 57

3- وجدان کاری، فرهنگ کار، انضباط در کار… 57

6-2-2. اثر بخشی… 58

7-2-2. عوامل مؤثر بر اثر بخشی… 59

1- انگیزش… 59

2- توان یا آمادگی کاری… 59

3- شناخت شغل یا ادراک فرد از شغل خود در سازمان… 60

4- حمایت سازمانی… 60

5- بازخور عملکرد… 60

6- اعتبار… 60

7- سازگاری محیطی… 60

8-2-2. معیارها و مقیاسهای اثر بخشی… 61

9-2-2. اهمیت اثربخشی سازمانی… 64

10-2-2. ارائه الگوی متناقض از اثر بخشی سازمان… 64

11-2-2. کارآیی… 66

12-2-2. راههای افزایش کارآیی… 67

13-2-2. عوامل مؤثر بر کارآیی و اثر بخشی سازمانها( با توجه به نفش منابع انسانی)… 71

1- تلفیق نگرش کارآیی و اثر بخشی در چگونگی کار… 71

2- ایجاد مهارت، حذف حرکات و فرایندهای زاید کاری… 71

3- مهارت تلفیق نگرش فرایند مدار و نتیجه مدار در سازمان… 72

4- مهارت مدیریت و نظارت بر گلوگاههای بحران زا در فرایند های کاری و سازمانی… 72

5- مهارت خوشحال نمودن مشتری از طریق اصلاح فرایند ها… 73

6- مهارت در ایجاد مهندسی ارزش در فرایند های کاری و سازمانی… 74

بخش سوم: رابطه فناوری اطلاعات و ارتباطات و بهره وری

1-3-2. فناوری و بهره وری… 75

2-3-2. فناوری اطلاعات و بهره وری… 75

3-3-2. تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر بهره وری… 76

4-3-2. ارتباط فناوری اطلاعات با کارآیی و اثر بخشی سازمان… 78

5-3-2. فناوری اطلاعات و ارتباطات و نبروی انسانی… 79

بخش چهارم: پبشینه تحقیق

1-4-2. مقدمه… 81

2-4-2. تحقیقات داخلی… 81

3-4-2. تحقیقات خارجی… 82

4-4-2. نتیجه گیری از تحقیقات داخلی و خارجی… 85

فصل سوم: روش تحقیق

1-3. مقدمه… 88

2-3. انواع تحقیق… 88

1- تحقیق از نظر هدف… 89

2- تحقیق از نظر روش… 90

3-3. مدل مفهومی تحقیق… 90

1- متغیر وابسته… 90

2- متغیر مستقل… 90

3- متغیر های مداخله گر… 90

4-3. واحد تجزیه و تحلیل… 92

5-3. روش و ابزار های جمع آوری داده ها… 92

1-5-3. روشهای مستقیم در جمع آوری داده ها… 92

1- مصاحبه و مشاهده… 92

2- پرسش نامه… 93

3- نحوه توزیع پرسش نامه… 93

4- نحوه امتیاز بندی پرسش نامه… 93

2-5-3. روشهای غیر مستقیم در جمع آوری داده ها… 94

1- استفاده از اسناد و مدارک… 94

2- روایی و پایایی ابزار سنجش… 94

6-3. فرضیه ها و متغیر های تحقیق… 96

1-6-3. فرضیه های تحقیق… 96

2-6-3. متغیر های تحقیق و سنجش آنها… 96

1- سنجش متغیر مستقل… 96

2- سنجش متغیر وابسته… 97

3- متغیر های مداخله گر… 99

7-3. جامعه آماری… 100

8-3. روش نمونه گیری… 100

9-3. روشهای آماری مورد استفاده در تحقیق… 101

10-3. مراحل تفصیلی اجرای تحقیق… 102

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

1-4. مقدمه… 105

2-4. انواع تجزیه و تحلیل داده ها… 106

1-2-4. تجزیه و تحلیل توصیفی… 106

2-2-4. تجزیه و تحلیل مقایسه ای… 107

3-2-4. تجزیه و تحلیل علی… 107

3-4. متغیر های مداخله گر… 107

1-3-4. سن… 107

1-1-3-4. تحلیل متغیر مداخله گر سن… 108

2-3-4. سابقه خدمت… 110

1-2-3-4. تحلیل متغیر مداخله گر سابقه خدمت… 111

3-3-4. میزان تحصیلات کارکنان… 113

1-3-3-4. تحلیل متغیر مداخله گر تحصیلات… 114

4-3-4. آموزش… 116

1-4-3-4. تحلیل متغیر مداخله گر آموزش… 117

4-4. آزمون فرضیه ها( با استفاده از آمار استنباطی)… 119

1-4-4. آزمون فرضیه فرعی اول… 119

2-4-4. آزمون فرضیه فرعی دوم… 121

3-4-4. آزمون فرضیه اصلی… 123

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

1-5. مقدمه… 132

2-5. نتیجه گیری بر مبنای متغیر های مداخله گر… 132

1- متغیر مداخله گر سن… 132

2- متغیر مداخله گر سابقه خدمت… 133

3- متغیر مداخله گرتحصیلات… 133

4- متغیر مداخله گر آموزش… 133

3-5. نتایج بر مبنای فرضیه فرعی اول… 134

4-5. نتایج بر مبنای فرضیه فرعی دوم… 135

5-5. نتیجه بر مبنای فرضیه اصلی… 137

6-5. پیشنهادات… 137

1-6-5. پیشنهادات بر مبنای متغیر های مداخله گر… 137

1- ضرورت توجه به آموزش و برگزاری دوره های آموزشی… 137

2- فراهم کردن شرایط برای ادامه تحصیل برای کارکنان با تحصیلات پایین… 138

3- استفاده از نیروهای متخصص با مدارک دانشگاهی… 138

4- دلجویی و تجلیل از کارکنان دارای سابقه خدمت بالا… 138

2-6-5. پیشنهادات بر مبنای فرضیات و یافته های تحقیق… 138

1- داشتن روحیه انتقادپذیری در برابر تغییرات… 138

2- تشویق کارکنان از جانب مدیران برای استفاده مستمر از فناوری اطلاعات… 139

3- ایجاد فرهنگ و بستر مناسب جهت استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات… 139

4- تدوین برنامه راهبردی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات… 139

5- تعدیل در نیروی انسانی مؤسسه… 139

6- توجه بیشتر مؤسسه به 30 شاخص مطرح شده در این تحقیق… 140

3-6-5. سایر پیشنهادات به مؤسسه… 140

4-6-5. پیشنهاداتی برای سایر محققان… 140

7-5. مشکلات و محدو دیتهای فرا روی محقق… 140

منابع و مأخذ… 142

پیوست ها

1- معرفی مؤسسه فرهنگی قدس(روزنامه قدس)… 151

2- پرسشنامه تحقیق… 153

3- داده های آماری… 156

پرداخت قیمت و دریافت فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.