اختلالات کم توجهی, بیش فعالی, روانشناسی بالینی, فیزویولوژیک, رشد
قالب: WORD
تعداد صفحات: 35
اختلال کم توجهی/ بیش فعالی (ADHD(الگوی کاهش توجه پایدار و یا بیش فعالی و رفتارهای تکانشی است که شدیدتر و شایع تر از آن است که معمولاً در کودکان و نوجوانان با سطح رشد مشابه دیده می شوند. در گذشته تصور می شد بیش فعالی علامت مختل کننده اصلی در این اختلال است، اما امروزه عموم صاحب نظران معتقدند که بیش فعالی اغلب ثانویه به ضعف کنترل تکانه است. امروزه در ملاک های تشخیصی ADHD بیش فعالی و تکانشگری یک درد مشترک را شامل می شوند. در حال حاضر، تشخیص ADHD مبتنی بر نظر اجماعی صاحب نظران است که معتقدند سه زیر نوع قابل مشاهده اختلال یعنی بی توجه، بیش فعال/ تکانشی یا مرکب همگی تظاهرات یک اختلالاند.