بررسی نگرش دانش آموزان دبیرستانها در استفاده از خدمات مشاوره

  • عنوان پایان نامه: بررسی نگرش دانش آموزان دبیرستانها در استفاده از خدمات مشاوره

شرح مختصر

این تحقیق به منظور بررسی نگرش دانش آموزان دبیرستانهای دولتی شهرستان کوهدشت در مورد استفاده از خدمات مشاوره و راهنمایی انجام شده و اینکه ایا بین موفقیت تحصیلی و راهنمایی شغلی دانش آموزانی که از خدمات مشاوره و راهنمایی استفاده کرده اند و گروهی که استفاده نکرده اند، تفاوت معنادار وجود دارد ؟ آیا بین موفقیت تحصیلی و راهنمایی شغلی دانش آموزانی که از خدمات مشاوره استفاده کرده اند و گروهی که استفاده نکرده اند ؛ از لحاظ رشته تحصیلی و سن تفاوت معناداری وجود دارد ؟ روش تحقیق بر حسب نحوه گردآوری داده ها توصیفی پیمایشی بوده و جامعه آماری تمامی دانش آموزان دبیرستانهای دولتی شهرستان کوهدشت که در سال تحصیلی 88-87 به تحصیلی اشتغال داشته اند که تعداد آنها 2524 نفر بود شامل دو گروه، گروهی که از راهنمایی و مشاوره استفاده کرده اند و گروهی که استفاده نکرده اند، از گروه اول 35 نفر و از گروه دوم 65 نفر به روش تصادفی طبقه بندی نمونه گیری شده است.

برای تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای آماری توصیفی و استنباطی استفاده شده است. به همین منظور پرسشنامه ای با مقیاس چند درجه ای دیکرت تهیه شده است. برای تعیین اعتبار پرسشنامه، ضریب آلفای کرونباخ گردیده است. و همچنین از آزمون های T و ANOVA و Scheffe (شفه) برای تجزیه و تحلیل فرضیات استفاده شده است.

فهرست مطالب

فصل اول: مقدمات و کلیات

- مقدمه

- بیان مسئله

- اهداف تحقیق

- ضرورت و اهمیت تحقیق

- حدود طالعاتی

فصل دوم: مبانی نظری

- بخش اول سابقه تاریخی

- مقدمه

- سابقه تاریخی راهنمایی و مشاوره

- راهنمایی و مشاوره تحصیلی و شغلی

- راهنمایی و مشاوره شغلی در ایران

- راهنماییی و مشاوره در ایران تا قبل از انقلاب اسلامی

- راهنمایی و مشاوره بعد از انقلاب اسلامی

- انجمن مشاوران ایران

بخش دوم: رویکردهای راهنمایی و مشاوره

- جامعه پذیری

- تعریف جامعه پذیری

- هدفهای جامعه پذیری

- آموزش و پرورش در جامعه شناسی امیل دورکیم

- نظریه ها و کارکردهای مشاوره

- مشاوره مراجع محوری

- مشاوره عقلانی - عاطفی (الیس)

- نظریه های روان تحلیلی

- مشاوره فردی (آدلر)

بخش سوم: راهنمایی و مشاوره و انواع آن

- تعریف راهنمایی

- تعریف مشاوره

- تفاوت راهنمای و مشاوره

- تعریف راهنمایی شغلی و حرفه ای

- تفاوت راهنمایی شغلی و مشاوره شغلی

- اهداف راهنمایی و مشاوره

- هدفهای راهنمایی تحصیلی

- هدفهای راهنمایی شغلی

- ضرورت راهنمایی و مشاوره

- انواع راهنمایی

- مشاوره تحصیلی در دبیرستان

- اصول اساسی راهنمایی

- وظایف مشاوره تحصیلی

- اهم وظایف مشاوران

- نقش مشاوران در امور تحصیلی

- نقش مشاوران در پیشرفت شغلی

- فرضیات تحقیق

- تعاریف عملیاتی

بخش چهارم: تحقیقات انجام شده

- تحقیقات داخلی

- تحقیقات خارجی

فصل سوم: روش تحقیق

- مقدمه

- روش تحقیق

- جامعه آماری

- روش نمونه گیری

- ابزار گردآوری اطلاعات

- اعتبار پرسش نامه

- روش گردآوری اطلاعات

- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات

فصل چهارم: یافته های تحقیق

- مقدمه

- اطلاعات توصیفی

- الف:اطلاعات عمومی مربوط به نمونه

- توضیع سنی واحدهای نمونه

- توضیع واحدهای نمونه بر حسب رشته تحصیلی

- توضیع واحدهای نمونه بر حسب میزان تحصیلات

- توضیع واحد های نمونه بر حسب معدل سال گذشته

- ب:اطلاعات مربوط به هر گروه از واحد های نمونه

- ج:میانگین و انحراف استاندارد سوالات پرسشنامه

- د:چگونگی پاسخگویی نمونه های هر گروه به سوالات پرسشنامه

- یافته های تحلیلی

- بررسی فرضیات

- آزمون t برای فرضیه اصلی

- آزمون F برای فرضیه فرعی 1

- آزمون F برای آزمون فرعی

پرداخت قیمت و دریافت فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.