معرفی کلی سالن مونتاژ یک سایپا

دسته: سایر

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 58 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 34

دانلود مقاله رشته مکانیک

معرفی کلی سالن مونتاژ یک سایپا

مقدمه:

سالن مونتاژ یک یکی از سالن های قدیمی سایپا است که در گذشته خودرو رنو 5 و رنو 21 و نیسان تولید می شد و در حال حاضر پراید و ریو همچنین قسمتی از رتوش زانتیا در این قسمت واقع شده که در دو شیفت کاری کار می کنند و نیرو های جوان و کارآمدی دارد مخصوصاً خط ریو به خاطر توانایی باالقوه ای که دارد معمولاً ماشین های به روز در این قسمت تولید و چک می شود .

خط مونتاؤ ریو از سه قسمت تزئینات که شامل 21 ایستگاه کاری است و قسمت مکانیک با 18 ایستگاه کاری و خط نهایی دارای 10 ایستگاه کاری می باشد تشکیل شده است . در قسمت تزئینات یک سری کارهای تزئینی و ابتدایی ریو انجام می شود . در قسمت مکانیک قسمت قوه محرکه که بسیار ایمنی است انجام می شود و در قسمت نهایی کارهای تکمیلی انجام می شود و در قسمت رتوش ماشین چک می شود . و تمام ایستگاه های کار دارای اپریشن می باشند که اپریشن در صورت تغییر به روز می شوند . در قسمت مکانیک از ایستگاه 22 شروع می شود و تا ایستگاه 28 ادامه دارد که قسمت مکانیک خط اصلی است و خط فرعی آن 4 تا ایستگاه دارد و کل تعداد نفراتی که در این بخش مکانیک مشغول به کار هستند با سرپرست کارگر 18 نفر می باشند . در هر ایستگاه 2 نفر مشغول به کار هستند و (ایستگاه 27 و 28 یک مجموعه هستند) و خط فرعی (آماده سازی) هر ایستگاه یک نفر مشغول به کار است .

کلمات کلیدی:

شرکت سایپا

سالن مونتاژ خودرو

سالن مونتاژ سایپا

فرآیند مونتاژ در ایستگاه های کاری خط مکانیک:

ایستگاه 22: قبل از شروع کار در ایستگاه 22 ابتدا بدنه ها توسط لیفتراک از بالا وارد تزئینات شده و عملیات کاری روی آن انجام می شود . و بعد از آن وارد خط مکانیک شده و در اولین ایستگاه مکانیک که ایستگاه 22 است باک و کمک فنر به هر دو طرف ماشین بسته شده و گشتاور باک و کمک فنر N.m 5/63 است . فنر بگیر و فنر لول بسته می شود که گشتاور آن N.m 46 است .

ایستگاه 23: در این ایستگاه اکسل عقب به همراه فنر لول به زیر اتاق بسته می شود که گشتاور اکسل عقب N.m 63 است . بعد لوله ترمز به دو طرف عقب بسته می شود . ویژگی اکسل عقب ریو داشتن میل تعادل عقب است که به حفظ تعادل در پیچ ها کمک می کند و نمی گذارد که ماشین منحرف شود و گشتاور میل تعادل N.m 90 است .

ایستگاه 24: در این قسمت موتور به اتاق نصب می شود که موتور قبلاً در خط فرعی آماده سازی شده و به ایستگاه 24 منتقل می شود و موتور روی بالا بر موتور و توسط پیچ های رام و اکسل های جلو به کمک فنر جلو ثابت می شود .گشتاور رام N.m 86 است . گشتاور پیچ های کمک فنر N.m 115 و گشتاور سیبک فرمان N.m 5/45 است .

ایستگاه 25: در این ایستگاه دست دنده و میل موج گیر نصب می شود و میل موج گیر چپ و راست دارد .گشتاور میل موج گیر N.m 130 ، گشتاور دست دنده در هنگام ثابت بودن N.m 5/45 است . سپس ورق محدود کننده هوا نصب می شود که وظیفه اش انتقال هوا از زیر ماشین به سمت رادیاتور است که برای خنک کاری ماشین است .

ایستگاه 26: دوبله گلگیر بسته می شود که در هر دو طرف ماشین (چپ و راست) بسته می شود . سپس لوله ترمز جلو بسته می شود .

ایستگاه 27 و 28: لاستیک ها به همراه قالپاق بسته می شود .

فهرست مطالب

معرفی کلی سالن مونتاژ یک سایپا: 1

مقدمه: 1

فرآیند مونتاژ در ایستگاه های کاری خط مکانیک: 2

اپریشن (Operation): 4

پست بندی: 4

برگه عملیات استاندارد Standard Operation Sheet 6

تعریف ccp 7

مفهوم ccp 8

چگونگی تهیه برگه عملیات استاندارد 8

زمان سنجی 18

تاریخچه کارسنجی و روش سنجی 18

زمان سنجی با کرنومتر: (Stop Watch) 19

معمولاً زمان استاندارد می تواند برای مقاصد زیر به کار برده شود: 21

تاریخچه بهره وری: 26

برداشت های نادرست در مورد بهره وری: 26

عوامل انگیزشی یا تسهیل کننده در بهره وری انسانی 27

چند مرکز مهم در رابطه با بهره وری: 28

بهبود بهره وری و عوامل موثر آن: 29

نتیجه گیری: 34

قیمت فایل فقط 16,000

برچسب

  • معرفی کلی سالن مونتاژ یک سایپا
  • شرکت سایپا
  • سالن مونتاژ خودرو
  • سالن مونتاژ سایپا
  • دانلود مقالات رشته مکانیک
  • معرفی کلی سالن مونتاژ یک سایپا
  • دانلود مقالات مکانیک
  • دانلود مقالات مهندسی مکانیک

پرداخت قیمت و دریافت فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.