عکاسی ماکروفتوگرافی (چشم‌ها)

بخشی از متن: عکاسی: اندیشه‌ انتقادی در باب‌ عکاسی در سدهی بیستم، بحث‌هایی در قبال‌ قبول‌ عکاسی به‌ عنوان‌ یک شکل‌ هنری درابتدای این‌ قرن، آثاری در باره تأثیر عکاسی بر رسانه‌های هنری قدیمیتر، تحول‌ تاریخ‌ این‌ رسانه‌ و آثار اخر نویسندگان‌ و در راستای ارائهی نظریهی در باره‌…

دسته بندی: علوم انسانی » مطالعات هنر

تعداد مشاهده: 140 مشاهده

فرمت فایل دانلودی: rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 91

حجم فایل: 51 کیلوبایت

بخشی از متن:

عکاسی: اندیشه‌ انتقادی در باب‌ عکاسی در سدهی بیستم، بحث‌هایی در قبال‌ قبول‌ عکاسی به‌ عنوان‌ یک شکل‌ هنری درابتدای این‌ قرن، آثاری در باره تأثیر عکاسی بر رسانه‌های هنری قدیمیتر، تحول‌ تاریخ‌ این‌ رسانه‌ و آثار اخر نویسندگان‌ و در راستای ارائهی نظریهی در باره‌ این‌ راسانه‌ را در بر میگیرد.

بسیاری از آثار متأخر در زمینه عکاسی معطوف‌ به‌ جریانهای گوناگون‌ اندیشهی پسیمدرن‌ در راستای شالوده‌شکنیمدرنیسم‌ در هنر است‌.

در نظر نویسندگان‌ و هنرمندانی که‌ این‌ آثار اخیر را عرضه‌ کرده‌اند، پسی مدرنیسم‌ را بحرانی در فرآیند بازنمایی غرب‌تعریف‌ کرد و عکاسی نقش‌ بسیار مهمی ر در آن‌ ایفا کرده‌ است‌.

بسیاری از نظریه‌پردازان‌ مطرح‌ حوزهی عکاسی را به‌ خاطر سرشت‌ بینا رشته‌اییاش‌ مورد توجه‌ قرار میدهند. شاید تنها خصلت‌ غالب‌ این‌ رسانه‌ انعطاف‌پذیریاش‌ باشد. این‌ نکته‌ با کاربردهای گوناگون‌ این‌ رسانه‌ در عرصه فرهنگ‌روشن‌ میشود. کاربردهایی که‌ تنها بخش‌ اندکی از آنها وجهی هنری دارند.

نخستین‌ تاریخ‌ جامع‌ عکاسی بو مونت‌ نیوهال‌ بود. به‌ عنوان‌ کاتالوگ‌ نمایشگاهی در «موزه‌ هنر مدرن‌» با نام‌ «عکاسی: 1937-1839» نوشته‌ بود، نقش‌ بسیار مهمی در مورد پذیرش‌ قرارگرفتن‌ عکاسی به‌ عنوان‌ یک شکل‌ هنری مشروع‌ ایفاکرد.

در اوایل‌ سده‌ بیستم، شکافی میان‌ دو گونه‌ عکاسی در آمریکا پدید آمد؛ گونهیی که‌ از خصلت‌ اجتماعی این‌ رسانه‌ بهره‌میگرفت‌ و گونه‌‌ئی که‌ با برداشت‌ ناب‌گرایانهی عکاسی «هنری» همخوان‌ بود.

این‌ شکاف‌ موجود میان‌ عکاسی هنری و عکاسی مستند رویارویی دو اسطورهی عامیانه‌ یکی نمادگرا و دیگریواقع‌گراست‌.

در کار ناب‌گرایان، از آن‌ جا که‌ هنر بیان‌ حقیقت‌ درونی به‌ شمار میرود عکاسی یک نهان‌ بین‌ است‌. اما در عکاسیمستند عکاس‌ یک شاهد و عکس‌ گزارشی از حقیقت‌ تجربی است‌.

در اروپا عکاسان‌ اجتماعی، کارشان‌ را بر پایهی واقع‌ گرایی طبقاتی استوار کرده‌ بودند. والتر بنیامین‌ از نخستین‌نظریه‌پردازانی بود که‌ در بستری سیاسی در باره‌ عکاسی دست‌ به‌ قلم‌ برد.او تأثیر تکنولوژی بر شاخه‌های مختلف‌ هنررا مورد توجه‌ قرار داده‌ است.‌ با تکثیر مکانیکی که‌ به‌ واسطه عکاسی امکان‌پذیر شد اقتدار اثر هنری، یا به‌ تعبیر بنیامین‌«هاله‌»ی بیهمتای آن‌ از بین‌ میرود. حال‌ انبوه‌ نسخه‌های بدل‌ جای نسخهی اصل‌ را میگیرد. یکی از عمیق‌ترین‌ عواقب‌ تکثیر مکانیکی برای هنر که‌ بنیامین‌ در مقابله‌ خود به‌ آن‌ پرداخته‌ رسیدن‌ به‌ این‌ تصور میباشد که‌ هنر دیگر مبتنیبر آئین‌ نبوده، بلکه‌ بر پایهی سیاست‌ استوار شده‌ است‌. اساس‌ این‌ تصور را کاهش‌ فاصلهی موجود میان‌ بیننده‌ و اثرهنری تشکیل‌ میداد. با افزایش‌ دست‌رس‌پذیری اثر هنری، ارزش‌ آئینی آن‌ کاهش‌ مییابد.

  • عکاسی
  • ماکروفتوگرافی
  • عکاسی ماکروفتوگرافی
  • تحقیق رشته هنر
  • هنر عکاسی
  • دانلود تحقیق
  • کار تحقیقی هنر
  • تحقیق عکاسی
  • تحقیق پیرامون هنر عکاسی
  • عکاسی حرفه ای و هنری
  • دانلود تحقیق
  • عکس و عکاسی
  • عکس حرفه ایعکاسی
  • ماکروفتوگرافی
  • (چشم‌ها)

پرداخت قیمت و دریافت فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.