هدف: هدف این مقاله، تحلیلِ تأثیرِ اطمینان و اعتماد نسبت به یک برند در مورد انجام تعهدات خود، و همچنین بررسی مکانیسمی برای افزایش رفتارهای اعتماد سازی به برند تجاری (به عنوان مثال تمایل به خرید مجدد، تبلیغات مثبت درباره برند و انتقاد های سازنده) می باشد.
طراحی/متودولوژی/روش: در این مقاله به منظور تست فرضیه های خود، 200 کاربر زن آنلاین مربوط به انجمن یک برند تجاری، مخصوصا کاربران زنی که در انجمن های آنلاین این برند فعال بودند، مورد ارزیابی قرار گرفتند و تحلیل های PLS بر روی آنها صورت گرفت.
یافته ها: نتایج پژوهش های ما، یک مسیر مثبت قابل ملاحظه ای را نشان می دهد:
اطمینان به انجمن نام تجاری← تعهد انجمن نام تجاری← وابستگی به انجمن نام تجاری←تعهد انجمن نام تجاری←رفتارهای صادقانه نام تجاری
علاوه بر این، نشان داده شده است که تعهد انجمن نام تجاری یک نقش عمده ای را در روابط بین اطمینان به انجمن نام تجاری یا برند و صداقت برند تجاری بازی می¬کند. در نهایت، تعهد نام تجاری تیز یافته شده است که یک تأثیر قوی ای بر روی تبلیغات بر سر زبان ها و انتقاد های سازنده دارد.
محدودیت های پژوهش /استلزامات: در این مطالعه اثبات شده است که نیاز است تا تعهد انجمن برند تجاری از نظر ساختاری خود را بهبود دهد. به طور خاص، توجه به ابعاد زیرین این تعهد، باید روابط پویایی را در بین اطمینان/وابستگی، تعهد برند تجاری و رفتارهای صادقانه برند تجاری ایجاد کند.
استلزامات عملی: اصولا مدیران برند تجاری و عوامل تبلیغات و بازاریابی که استراتژی های بهبودی صداقت به مشتری را در نظر میگیرند، باید ارزش مدیریت یک انجمن آنلاین مربوط به برند تجاری خود را به خوبی درک کنند. یافته های این مطالعه حاکی از این است که باید روش های قابل ملاحظه ای برای افزایش رفتارهای صداقت برند تجاری ایجاد شود، مخصوصا برای برند هایی که به دنبال گسترش نفوذ خود در بین بازارهای چینی مربوط به زنان هستند.