این مقاله، یک پیش تحریک پیشرفته و توسعه یافته DC برای سیستم درایو موتور القایی کنترل شده به صورت ولتاژ متغیر - فرکانس متغیر را پیشنهاد می دهد. بردارهای ولتاژ بر طبق مولفه راکتیو جریان موتور تنظیم می شوند که خیلی سریع مقدار شار موثر پیوندی موتور در مرحله پیش تحریک را برقرار می سازد و خط سیرش را کل پروسه راه اندازی دقیقاً به صورت یک دایره گرد نگه می دارد. کنترل پیش تحریک پیشرفته DC منجر به اعوجاج کمتر شار پیوندی، لرزش کمتر گشتاور و به طور قابل ملاحظه ای جریان هجومی کمتر، می شود. آزمایشات بر روی یک سیستم درایو سرعت متغیر 380 V ac - 315 kw، به موثری و صحت روش پیشنهادی اعتبار می بخشد.
در سیستم های درایو موتور، کنترل راه اندازی، همواره یک موضوع بحرانی به علت جریان هجومی در فرآیند راه اندازی است که منجر به آسیب دیدن عایق موتور و در معرض خطر بودن ادوات نیمه هادی [1-4] می شود. این مسئله به طور زیادی به نبود شار موثر پیوندی مربوط است. روشهای کنترل برداری، برای مثال کنترل گشتاور مستقیم (DTC) و کنترل میدان برداری (FOC) قادر به تحویل گشتاور مورد نظر و پایین آوردن جریان راه اندازی از طریق پردازش مشاهده و کنترل دقیق شار پیوندی می باشند. با این حال، آنها درصورت غیرخطی بودن تجهیزات قدرت و پیچیدگی و سختی شناسایی پارامترها با مشکل مواجهند. هم FOC و هم DTC با چالشهای مشاهده نادرست شار پیوندی، که بویژه برای کنترل برداری بدون سنسور در عملکرد سرعت کم مهم است، مواجهند[5,6].