نقش مدیریت ریسک بر روابط انسانی از دیدگاه دبیران منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران

دسته: مدیریت

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 159 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 86

پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی با عنوان

نقش مدیریت ریسک بر روابط انسانی از دیدگاه دبیران منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران

چکیده

پژوهش حاضر به منظور بررسی نقش مدیریت ریسک بر روابط انسانی از دیدگاه دبیران منطقه 5 شهر تهران انجام شد. سوالات پژوهش عبارت بودند از:

1. آیا بین نو آوری مدیران و روابط انسانی آنان در مدرسه رابطه وجود دارد ؟

2. آیا بین نو آوری دبیران و روابط انسانی آنان در مدرسه رابطه وجود دارد ؟

3. آیا بین نو آوری مدیران و دبیران و روابط انسانی آنان در مدرسه رابطه وجود دارد ؟

4. آیا بین ریسک عملیاتی مدیران با روابط انسانی آنان در مدرسه رابطه وجود دارد ؟

5. آیا بین ریسک مالی مدیران با روابط انسانی آنان در مدرسه رابطه وجود دارد ؟

جامع آماری این پژوهش شامل کلیه دبیران مدارس متوسطه دولتی اعم از نظری (انسانی، تجربی ، ریاضی فیزیک ) فنی و حرفه ای و کاردانش در سال تحصیلی 88-1387 به تعداد 1447 نفر می باشد که با روش تصادفی ساده 500 دبیر به عنوان نمونه انتخاب شدند . سپس به منظور جمع آوری اطلاعات پرسشنامه پژوهشگر ساخته ای که حاوی 29 سوال و از نوع پنج گزینه ای طیف لیکرت بود تهیه شد. بعد از تأیید روایی سؤالات توسط اساتید محترم راهنما و مشاور و پس از انجام پیش آزمون روی یک گروه 30 نفری از جامعه آماری که بیانگر تأیید پایایی سؤالات با آلفای کرونباخ 91/0 بود، انجام شد؛ سپس پرسشنامه ها در اختیار 500 دبیر قرار گرفت و پس از جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل آنها توسط آزمون خی دو در نرم افزار SPSS نتایج زیر حاصل شد:

1. بین نوآوری مدیران با روابط انسانی آنان در مدرسه تفاوت معنی دار وجود دارد.

2. بین نوآوری دبیران با روابط انسانی آنان در مدرسه تفاوت معنی دار وجود دارد.

3. بین نوآوری مدیران و دبیران با روابط انسانی آنان در مدرسه تفاوت معنی دار وجود دارد.

4. بین ریسک عملیاتی مدیران با روابط انسانی آنان در مدرسه تفاوت معنی دار وجود دارد.

5. بین ریسک مالی مدیران با روابط انسانی آنان در مدرسه تفاوت معنی دار وجود دارد.

کلمات کلیدی:

ریسک

مدیریت ریسک

روابط انسانی

ریسک مالی و عملیاتی

مقدمه

خطر نا اطمینانی همواره بخشی جدا نشدنی از زندگی بشر بوده است . البته ماهیت این خطرات از زمانی به زمان دیگر متفاوت است . چنانچه در روزگاران ابتدایی خطرات بیشتر مربوط به نیاز های اولیه ای همچون خوراک ، پوشاک و سر پناه بود که در گذر زمان وسیع تر گردیده تا امروز طیف گسترده ای از تهدیدات گریبان گیر انسان می باشد . بیشترین دل مشغولی آدمی همانا عدم اطمینان نسبت به آینده است ، آینده ای که زندگی بشر در آن رقم می خورد اما این آینده تا اندازه زیادی برای وی مبهم است . همه ابهام هایی که در این راه وجود دارد زاینده نا اطمینانی بوده و به مانند خطری در کمین آدمی اند .

شاید گسترش علوم ماوراءالطبیعه از قبیل پیش گویی ، ستاره بینی ، کف بینی و امثالهم همه و همه در رابطه با کاهش نا آشنایی انسان نسبت به آینده و در واقع داشتن برآوردی احتمالی از حوادث در پیش بوده است و به همین دلیل است که بعضاً دیده می شود افراد متخصص در این امور از جایگاه ویژه ای در اجتماع برخوردارند .

عموم مردم ، ریسک را مترادف خطر می دانند ، حال این سوال اساسی مطرح می شود که آیا به طور کلی می توان بدون ریسک به فعالیت پرداخت و بدون ریسک زندگی کرد ؟در اکثر موارد ، همه انسان ها به یک سطح معینی از ریسک در زندگی روزمره خود مواجه شده اند با این وجود همه در مسیری حرکت می کنند که از ویژگی های ذاتی آن بوده است و بیشتر انسان ها قصد دارند دست به کارهایی بزنند که متفاوت با کارهای تکراری و روزمره شان باشد .

فهرست مطالب

چکیده

فصل اول: کلیات پژوهش

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت پژوهش

هدف پژوهش

انگیزه پژوهشگر

سؤالات پژوهش

توصیف واژه های کلیدی

فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش

مبانی نظری پژوهش

مقدمه

مدیریت ریسک و مدیران ریسک پذیر

واکنش نسبت به ریسک

استفاده کردن از فرصت ها

آیا می توان از ریسک پرهیز کرد ؟

ریسک های احساسی

ریسک استقلال فردی

ریسک تغییر و تحول

ریسک کنترل کردن

ریسک اعتماد

جایگاه مدیریت ریسک در سازمان

انواع ریسک

ضرورت مدیریت سازمان و استاندارد های کنترل ریسک

چرا مدیران آموزشی باید به دانش مدیریت ریسک مجهز باشند ؟

عناصر اصلی ریسک

مزایای مدیریت ریسک

ده گام جهت اجرای مدیریت ریسک

روابط انسانی

انواع روابط انسانی

روابط انسانی و ارتباطات

مسائل مربوط به روابط انسانی

محتوای روابط انسانی

نقش مدیریت در ارتباط با روابط انسانی

روابط انسانی و مدیریت آموزشی

ضرورت و اهمیت ارتباطات انسانی

ایجاد روابط حسنه در آموزشگاه

ایجاد رابطه حسنه با معلمین

ایجاد رابطه حسنه با دانش آموزان

ایجاد رابطه حسنه با اولیا

روابط انسانی در مدرسه

راه حل هایی برای جذب شدن دانش آموزان و کارکنان به مدرسه

پیشینه پژوهش

مطالعات انجام شده در خارج کشور

فصل سوم: فرایند پژوهش

روش پژوهش

جامعه آماری

روش نمونه گیری و حجم نمونه

ابزار پژوهش

چگونگی تعیین روایی و پایایی ابزار پژوهش

شیوه تجزیه و تحلیل اطلاعات

فصل چهارم: یافته های پژوهش

مقدمه

الف) توصیف داده ها

ب) تحلیل داده ها

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها

بحث و نتیجه گیری

محدودیت ها و مشکلات پژوهش

پیشنهادهای مبتنی بر یافته های پژوهش

خلاصه پژوهش

منابع

الف) منابع فارسی

ب) منابع انگلیسی

ضمائم

نمونه پرسشنامه

فهرست جداول و نمودارها

جدول 3-1: توزیع دبیران متوسطه منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران

جدول 3-2: توزیع سوالات پرسشنامه بین سوالات پژوهش

جدول 4-1: توزیع و درصد فراوانی سوال شماره یک پرسشنامه

جدول 4-2: توزیع و درصد فراوانی سوال شماره سه پرسشنامه

جدول 4-3: توزیع و درصد فراوانی سوال شماره پنج پرسشنامه

جدول 4-4: توزیع و درصد فراوانی سوال شماره نه پرسشنامه

جدول 4-5: توزیع و درصد فراوانی سوال شماره ده پرسشنامه

جدول 4-6: توزیع و درصد فراوانی سوال شماره سیزده پرسشنامه

جدول 4-7: توزیع و درصد فراوانی سوال شماره شانزده پرسشنامه

جدول 4-8: توزیع و درصد فراوانی سوال شماره هجده پرسشنامه

جدول 4-9: توزیع و درصد فراوانی سوال شماره بیست پرسشنامه

جدول 4-10: توزیع و درصد فراوانی سوال شماره بیست و یک پرسشنامه

جدول 4-11: خلاصه آزمون آماری 2x مربوط به سوال اول پژوهش

جدول 4-12: آزمون توصیفی سوال اول پژوهش

جدول 4-13: تحلیل مربوط به سوال دوم پژوهش

جدول 4-14: آزمون توصیفی سوال دوم پژوهش

جدول 4-15: خلاصه آزمون آماری 2x مربوط به سوال سوم پژوهش

جدول 4-16: آزمون توصیفی سوم پژوهش

جدول 4-17: خلاصه آزمون آماری 2x مربوط به سوال چهارم پژوهش

جدول 4-18: آزمون توصیفی چهارم پژوهش

جدول 4-19: خلاصه آزمون آماری 2x مربوط به سوال پنجم پژوهش

جدول 4-20: آزمون توصیفی پنجم پژوهش

نمودار4- 1 مربوط به توزیع فراوانی سوال 1 پرسشنامه

نمودار 4- 2 مربوط به توزیع فراوانی سوال 3 پرسشنامه

نمودار 4-3 مربوط به توزیع فراوانی سوال 5 پرسشنامه

نمودار 4-4 مربوط به توزیع فراوانی سوال 9 پرسشنامه

نمودار 4-5 مربوط به توزیع فراوانی سوال 10 پرسشنامه

نمودار 4-6 مربوط به توزیع فراوانی سوال 13 پرسشنامه

نمودار 4-7 مربوط به توزیع فراوانی سوال 16 پرسشنامه

نمودار4 -8 مربوط به توزیع فراوانی سوال 18 پرسشنامه

نمودار 4-9 مربوط به توزیع فراوانی سوال 20 پرسشنامه

نمودار 4-10 مربوط به توزیع فراوانی سوال21 پرسشنامه

قیمت فایل فقط 75,000

برچسب

  • پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی با عنوان نقش مدیریت ریسک بر روابط انسانی از دیدگاه دبیران منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران
  • ریسک
  • مدیریت ریسک
  • روابط انسانی
  • ریسک مالی و عملیاتی
  • دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی با عنوان نقش مدیریت ریسک بر روابط انسانی از دیدگاه دبیران منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران
  • انجام پروژه و پایان نامه
  • مقالات ترجمه شده

پرداخت قیمت و دریافت فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.