یک اختلال یادگیری، اختلالی عصب زیست شناختی است که از یک مشکل جدی در خواندن، حساب کردن و یا کلمه بند نوشتن به وجود می آید که انتظار نمی رود به یک فرد عادی نسبت داده شود. یک اختلال یادگیری نه یک اختلال یادگیری است و نه به وسیله یک اختلال هیجانی ایجاد می شود. اگر درست ارزیابی نشود تأثیر بالقوه ای روی عملکرد ناسازگارانه فرد دارد و در حوزه های چندگانه زندگی ضعف ایجاد می نماید. وقتی فرد مظنون به اختلال یادگیری می شود، یک ارزشیابی عصب روان شناختی توانایی ها ضروری است تا منبع مشکل را به علاوه در حوزه های توانایی عصب روان شناختی تعیین کند که می تواند به عنوان پایه ای برای فنون جبرانی و اختیارات درمانی باشد.