فرمت فایل: doc
حجم فایل: 387 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 124
دانلود پایان نامه رشته مدیریت
بررسی ارزیابی عملکرد و تعالی سازمانی معاونت پشتیبانی دانشگاه های علوم پزشکی
*آپدیت شد:
مقاله ارزیابی عملکرد با مدل EFQM بصورت رایگان ضمیمه شد:)
تعریف ارزیابی عملکرد سازمانی
ارزیابی عملکرد سازمانی به چگونگی انجام ماموریتها و وظایف و فعالیتهای سازمانی و نتایج حاصله از انجام آنها اطلاق می¬گردد. به فرایند پیچیدة سنجش، ارزش گذاری و قضاوت در خصوص عملکرد و در قالب عباراتی نظیر: کارایی، اثربخشی، معناداری، توانمندسازی قابلیت پاسخگویی در چارچوب اصول و مفاهیم برای تحقق اهداف و وظایف سازمانی، ساختاری، برنامهای و توسعه بلندمدت سازمان ارزیابی عملکرد سازمان اطلاق میشود. ارزیابی و اندازه گیری عملکرد در بخشهای دولتی تلاشی است سیستماتیک برای دانستن اینکه خدمات دولتی تا چه حد جوابگوی نیازهای مردم بوده و توانایی دولت در برآورده نمودن آن تا چه اندازه است.
کلمات کلیدی:
مدل EFQM
ارزیابی عملکرد
تعالی سازمانی
ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد
بهبود مستمر عملکرد سازمانها، نیروی عظیم همافزایی ایجاد میکند که این نیروها میتواند پشتیبان برنامه رشد و توسعه و ایجاد فرصتهای تعالی سازمانی شود. دولتها و سازمانها و مؤسسات تلاش جلوبرندهای را در این مورد اعمال میکنند. بدون بررسی و کسب آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف و بدون شناسایی چالشهای پیش روی سازمان و کسب بازخور و اطلاع از میزان اجرا سیاستهای تدوین شده و شناسایی مواردی که به بهبود جدی نیاز دارند، بهبود مستمر عملکرد میسر نخواهد شد. تمامی موارد مذکور بدون اندازهگیری و ارزیابی امکانپذیر نیست.
” لرد کلوین” فیزیکدان انگلیسی در مورد ضرورت اندازهگیری میگوید: «هرگاه توانستیم آنچه درباره آن صحبت میکنیم را اندازه گرفته و در قالب اعداد و ارقام بیان نماییم میتوانیم ادعا کنیم درباره موضوع مورد بحث چیزهایی میدانیم. در غیر این صورت آگاهی و دانش ما ناقص بوده و هرگز به مرحله بلوغ نخواهد رسید». علم مدیریت نیز مبین مطالب مذکور است. هرچه را که نتوانیم اندازهگیری کنیم نمیتوانیم کنترل کنیم و هرچه را که نتوانیم کنترل کنیم مدیریت آن امکانپذیر نخواهد بود. موضوع اصلی در تمام تجزیه و تحلیلهای سازمانی، عملکرد است و بهبود آن مستلزم اندازهگیری است و از این رو سازمانی بدون سیستم ارزیابی عملکرد قابل تصور نمیباشد.
فهرست
تعریف ارزیابی عملکرد
ضرورت و اهمیت ارزیابی عملکرد
تعریف تعالی سازمانی.
مزایای مدل تعالی سازمان
تاریخچه مدلهای تعالی
دلایل استفاده سازمانها از مدل EFQM
مزایای بکارگیری مدل تعالی سازمان EFQM5
کلیات مدل EFQM2010.5
ارزشها و مفاهیم بنیادین مدل EFQM2010.7
توزیع امتیازات در مدل EFQM 20107
معیارهای نهگانه مدل تعالی سازمانی.
معیار1: رهبری
معیار 2: خط مشی و استراتژی.
معیار 3: کارکنان
معیار 4: شراکتها و منابع.
معیار5: فرآیندها.
معیار6: نتایج مشتری
معیار7: نتایج کارکنان
معیار8: نتایج جامعه.
معیار9: نتایج کلیدی عملکرد.
دیدگاه کلی رادار
ارزیابی معیارهای نتایج
سیستم امتیازدهی و درک منطق RADAR14
تاریخچه ستادی ارزیابی عملکرد.
شاخصهای ارزیابی عملکرد معاونت پشتیبانی دانشگاههای علوم پزشکی .
قیمت فایل فقط 59,000
برچسب