فرمت فایل: doc
حجم فایل: 193 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 66
دانلود پایان نامه رشته مدیریت بازاریابی
استراتژی تبلیغات و عملکرد آن در ساخت آگهی های تلویزیونی
*قابل استفاده برای رشته ارتباطات و مدیریت رسانه
چکیده:
همزمان با رشد کمی و کیفی تبلیغات، کاربرد تحقیقات بازاریابی جدی شد و بسیاری از مدیران تبلیغات به این موضوع بهعنوان یک عنصر مهم در توسعه بازارها و موفقیت پروژههای تبلیغات نگریستند.ما هرروزه در معرض بمباران پی در پی ارتباطات اقناعی قرار داریم. این پیامها نه از طریق اقامه دلایل و مباحثه، بلکه با دستکاری نمادها و بنیانی ترین عواطف بشری، به اقناع می پردازند. خوب یا بد، عصر ما عصر تبلیغات است.ما در محیطی آکنده از پیام به سر می بریم.آل رایز و جک تراوت ، متخصصان تبلیغات تجاری، جامعه ما را «پیام زده» خوانده اند. یک آمریکایی معمولی در طول زندگی خود، بیش از 7 میلیون آگهی میبیند یا میشنود.چنین محیطی بار شاقی است بردوش فرستنده و گیرنده پیام اقناعی.ارتباط گر باید پیام را به گونه ای مطرح کند که نه تنها جذاب باشد، بلکه توجه ویژه ای در این محیط شلوغ به خود جلب نماید.از سوی دیگر،گیرنده آنچنان غرق در پیامها شده است که از تخصیص انرژی مغزی ضروری برای فهم بسیاری از مسائل مهم روز عاجز است.
امروزه یک آگهی سیاسی تلویزیونی 30 ثانیه یا کمتر به طول میانجامد.آگهی های مجله ای حاوی یک تصویر یا جمله است. یک مفسر روزنامه به نام جرج ویل در جایی گفته است اگر بنا میشد لینکلن بیانیه آزادی خود را امروز صادر کند، شاید چنین میگفت:«در یک کلمه برده داری ممنوع»!. عصر اقناع ما انباشته از پیامهای کوتاه، گیرا و اغلب تصویری است.هرچند این تصاویر اقناع کننده اغلب در جلب توجه ما در محیط پیام آکنده موفقند، اما شعارها و ایماژ ها را جایگزین استدلالهای منطقی مینمایند، و موضوعهای پیچیده را به کاریکاتوری سیاه و سفید ازمنطق مبدل میسازند.
تجربة تماشای تلویزیون نیز در حال تغییر است. آن تلویزیونهای کوچکی که هنگام شام، خانوادهها را به خود مشغول میکردند، اکنون به مهمترین وسیلة سرگرمکنندة خانوادهها تبدیل شدهاند. تلویزیونهای آینده در کنار ویدیوهای خانگی، شرایط دیگری را برای ما مهیا میکنند. آنها ما را به رایانههای خانگی، کابلهای دو سویه و پیامنماها متصل میکنند. خود دستگاههای تلویزیونی نیز، ظاهری متفاوت خواهند داشت. ما تلویزیونهایی به ابعاد دیوارهای آپارتمانهایمان خواهیم داشت که تنها برای ما نمایش میدهند.
آنتنهای تلویزیونیای که از دهة پنجاه استفاده شدهاند، کنار خواهند رفت و پشت بامها پر از گیرندههای بشقابی شکل میشوند. گیرندههایی که به ما اجازه میدهند از تمام برنامهها و سرویسهای ماهوارهای فضایی استفاده کنیم. تلویزیونهای کابلی، گنجایش کانالهای بیشتری دارند. در این تلویزیونها، برنامهها به جای انتقال از هوا، بهوسیلة سیمها دریافت میشوند. با آگهیهای کابلی، حتی خردهفروشان نیز، بهلحاظ مالی قادر خواهند بود با برنامههایی خاص، محصولات خود را در سطحی محلی عرضه کنند. ممکن است یک آگهی طولانیمدت، فقط آرزوی نویسنده آگهی باشد، اما باید این فکر را تقویت کرد که در زمان حدود سی یا شصت ثانیه نیز میتوان به فروش کالا امید داشت.
در این پایان نامه استراتژی تبلیغات، تئوری های مزبور و عملکردشان در ساخت آگهی های تلویزیونی بطور دقیق تر و کاربردی پرداخته شده است؛ به گونه ای که عناصر و عوامل مؤثر در مراحل مختلف تولید وپخش آگهی مشخص شوند.
کلمات کلیدی:
تبلیغات
استراتژی تبلیغات
تاثیر تبلیغات بر آگهی های تلویزیونی
فهرست مطالب
مقدمه
کلیات تحقیق
تاریخچه و مفهوم تبلیغات
تعریف و مفهوم تبلیغ
انواع تبلیغ
برخی ویژگی های تبلیغات
تاریخچه تبلیغات
وضعیت تبلیغات در جهان
تصمیم های مهم در تبلیغات
تدوین هدف ها
تبلیغات اطلاع رسان
تنظیم بودجه تبلیغات
و راهبرد تبلیغات
ارزیابی تبلیغات
چهار سبک کلی در ساخت آگهی
جدی
طنز
واقعی
غلو شده
نمودار فرآیند آگهی سازی
قالب های ساخت آگهی
تصویر محصول
نمایش
طرح مسأله و حل آن
سبک زندگی
گویندگان
فروشنده/گوینده
کارشناس/گوینده
مصرف کننده راضی/گوینده
اشخاص مشهور/گوینده
شخصیت های ثابت
تأییدی
تصاویر کوتاه
داستانی
مردم/روایت
هجویه ای
موزیکال
هویت بخشی
نماد گرایی/قیاس
چند عامل مؤثر در استفاده از قالب ها
شانزده نکته مهم
تصویر (شخصیت نام تجاری (brand image
نقش تحقیق و بررسی
زمان آگهی ها
قوانین اساسی در ساخت آگهی
نمای افتتاحیه
ساختار در خدمت هدایت توجه بیننده
ترکیب صدا و تصویر
عناوین و برهم نمایی
نکات مهم در تحلیل های پیش از تولید
خصوصیات آگهی تلویزیونی موفق
جایی که باید دنبال شعار فروش گشت
نتیجه گیری
منابع
قیمت فایل فقط 37,000
برچسب