کتاب راهنمای عمل ارزشیابی کیفی

  • عنوان: کتاب راهنمای عمل ارزشیابی کیفی- توصیفی (ویژه موبایل) apk

کتاب راهنمای عمل ارزشیابی کیفی-توصیفی که در پایین مختصری از آن گفته شده است با تلاش های شبانه روزی به صورت نسخه موبایل توسط بنده (یعقوب ذاکری درباغی) طراحی و ساخته شد. امیدوارم در استفاده و نشر آن جهت استفاده از معلمان کوشا باشید. جهت سفارش پست اصل کتاب تماس بفرمایید.

شناسنامه کتاب اصلی

  • سرشناسه: ذاکری درباغی، یعقوب، ‏‫1366
  • ‏عنوان و نام پدیدآور: راهنمای عمل ارزشیابی کیفی- توصیفی: ویژه مطالعه معلمان، مدیران، اساتید و والدین/ مولف یعقوب ذاکری درباغی
  • ‏مشخصات نشر: تهران: آرنا، ‏‫1393
  • ‏مشخصات ظاهری: ‏‫100 ص
  • ‏شابک: ‏‫‬‭978-600-356-117-5
  • ‏وضعیت فهرست نویسی: فیپا
  • ‏یادداشت: کتابنامه: ص. 100 - 101
  • ‏موضوع: تدریس اثربخش
  • ‏موضوع: شاگردان ... ارزشیابی
  • ‏موضوع: آموزش و پرورش ... ارزشیابی
  • ‏رده بندی کنگره: ‭LB1025/3‬‭/ذ2ر2 1393‬
  • ‏رده بندی دیویی: ‏‫371/102‬‬
  • ‏شماره کتابشناسی ملی: 3591393
  • عنوان کتاب: راهنمای عمل ارزشیابی کیفی - توصیفی
  • ناشر: آرنا
  • مؤلف: یعقوب ذاکری درباغی
  • طراحی جلد: میم گرافیک
  • تایپ و حروف چینی: خاتون ذاکری
  • ویراستاری: حسن ذاکری نژاد
  • صفحه آرایی: رضا صادقی بهمنی
  • نوبت چاپ: دوم سال 1393
  • شمارگان: 1000 نسخه
  • قیمت: 7000 تومان

امروزه در بسیاری از نظام های آموزشی، مهارت های سنجش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در حال تحول و دگرگونی است. زیرا در عصر کنونی، افراد به دانش و توانایی های تازه ای نیاز دارند. درقرن جدید، دانش آموزان نه تنها باید مهارت ها و دانش اساسی را بیاموزند بلکه لازم است از تفکر انتقادی، قدرت تجزیه و تحلیل اطلاعات، خلاقیت و توانایی حل مسأله نیز برخوردار باشند. پس از آن نوع سنجش و ارزشیابی که بتواند تصویری واضح و سه بعدی از رشد مهارت ها، دانش و نگرش های دانش آموز بدهد قابل دفاع می باشد. بنابراین در دنیای امروزه، هدف تعلیم و تربیت آن نیست که دانش آموزان بتوانند با حفظ کردن مطالب درسی و گذراندن امتحان، کسب موفقیت کنند. بلکه هدف تعلیم و تربیت آن است که دانش آموزان بتوانند در جهان خارج از مدرسه و با حل مسائل واقعی زندگی به موفقیت دست یابند. معلم باید با استفاده از نتایج حاصل از ارزشیابی، قوت ها و ضعف های دانش آموزان را مشخص کند و برای بهبود فعالیت های یادگیری به او توصیه هایی را ارائه دهد. در ارزشیابی قدیم معلم تلاش می کرد که دانش آموزان را برای موفقیت در آزمون ها آماده کند، که گویی هدف آموزشی فقط موفقیت در آزمون است نه یادگیری. به عبارت دیگر به جای آن که نظام ارزشیابی و اندازه گیری در خدمت آموزش، رشد و توسعه دانش فراگیران و معلمان قرار گیرد، فرایند تدریس و یادگیری در خدمت نظام سنجش و آزمون در آمده است و ملاک قضاوت در مورد عملکرد نظام و دانش آموز در یک مقیاس(20-0) خلاصه می شود. بنابراین جایی که اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی تحصیلی می تواند با اتخاذ شیوه های درست و بهره گیری از نتایج آن به عنوان فعالیتی ارزشمند، هدایت کننده و ارتقاء دهنده شرایط یادگیری و درنهایت عملکرد دانش آموزان باشد با استفاده نابجا از آن این رکن مهم فرآیند یاددهی-یادگیری را از گردونه خارج و حتی در مواردی به مانع یادگیری تبدیل می شود. وجود مسائلی از این دست در نظام ارزشیابی تحصیلی، تصمیم گیرندگان و سیاست گذاران نظام آموزشی را بر آن داشت که توجه عمیق تری را به این حوزه از آموزش و پرورش داشته باشند. طرح امتحانات دو نوبته (ارزشیابی مستمر) و ارزشیابی کیفی- توصیفی از نشانه های توجه عمیق به این موضوع است. این کتاب، موضوع دوم یعنی ارزشیابی کیفی- توصیفی به معرفی و بررسی قرارمی دهد.

  • کپی برداری از مطالب کتاب و چاپ زدن کتاب ممنوع و غیرقانونی می باشد.

پرداخت قیمت و دریافت فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.