تحقیق ارتقاء فناوری و نوآوری در کارخانه پارس خودرو-2

  • عنوان: تحقیق ارتقاء فناوری و نوآوری در کارخانه پارس خودرو
  • تعداد صفحات: 136

در این فایل تحقیق ارتقاء فناوری و نوآوری در کارخانه پارس خودرو مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است. در زیر به مختصری از عناوین و چکیده و آنچه شما در این تحقیق دریافت می کنید اشاره شده است:

مقدمه

ممکن است به دفعات شنیده باشیم که سازمانهای هر چندنوآور از صحنه رقابت خارج می شوند، اما سازمانهای دیگر در همان محیط با موفقیت به کار خود ادامه می دهند. آیا سازمانهایی که از صفحه رقابت خارج می شوند، می خواستند به چنین سرنوشتی دچار شوند ؟ در پاسخ باید گفت که نمی خواستند یا نمی خواهند به چنین سرنوشتی دچار شوند سازمانهای کنونی باید دنبال خلاقیت و نوآوری باشند و برای اینکه از بین نروند همواره باید افراد را تشویق به نوآوری نمایند و پدیده تغییر را با آغوش باز بپذیرند. (رابینز، 1376) در اغلب موارد سازمانی کمتر به امر خلاقیت و نوآوری دست می زنند زیرا آن را تجارت ریسک داری می پندارند که باید از کار اصلی خود منحرف شده و به اموری که هنوز امتحان نشده اند، بپردازند. سازمانی باید با ساختارهای متناسب سازمانی که متضمن پرورش و رشد خلاقیت باشد به رویارویی آینده بپردازند و در غیر این صورت محکوم به فنا هستند.

دی گرین در نوشته خود با عنوان « سازمان برازنده و شایسته » بر این باور است که سازمانی باید حالت سازگاری به خود بگیرند. سازمان خوب و شایسته آن است که محیط را در ک کند، اطلاعات و آگاهی های بایسته را به سرعت آماده کند، سریع پاسخ دهد، بستر مناسبی برای پرورش خلاقیت و نوآوری باشد، از تجربیات بیاموزد و ساختار خود را بازنگری کند.(Degreem, 1982). روند رو به رشد تکنولوژی و رقابت فشرده در صنایع و سازمانهای مختلف، ضرورت خلاقیت و نوآوری را اجتناب ناپذیر گردانیده است و سازمانهایی موفق هستند که خود را با این روند تطبیق دهند در غیر اینصورت محکوم به شکست هستند. در کشور ما به دلیل برخورداری از ارتکاب طبیعی و منابع خدادادی متاسفانه به فرایند نوآوری توجه چندانی مبذول نگردیده است و منتظر بوده ایم تا دیگران برای ما فکر کنند و به تولیدات محصولات و فرآیندهای جدید بپردازیم و نتایج آنها را پس از مدت طولانی و منسوخ شده دریافت و به کار گیریم.

فهرست مطالب

مقدمه 1

چکیده 10

فصل اول: 13

کلیات 14

بیان مسئله 18

فرضیه ها 26

متدولوژی 28

روش شناسایی تحقیق و کارآموزی 31

فصل دوم: 34

تئوری پردازیی 35

ادبیات موضوع 42

فصل سوم: 108

جامعه 109

جامعه آماری 112

جامعه نمونه 113

پرسشنامه 115

مدل های آماری 117

فصل چهارم: 120

تجزیه و تحلیل آماری 121

فصل پنجم: 126

نتیجه گیری 127

پیشنهادات 132

منابع تحقیق: 136

پرداخت قیمت و دریافت فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.