دسته بندی: علوم انسانی » حقوق
تعداد مشاهده: 405 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 76
حجم فایل: 72 کیلوبایت
قسمت اول
باب اول
تجار و معاملات تجارتی
ماده 1 - تاجرکسی است که شغل معمولی خودرامعاملات تجارتی قراربدهد.
ماده 2 - معاملات تجارتی ازقرارذیل است:
1 - خرید یا تحصیل هرنوع مال منقول به قصد فروش یا اجاره اعم از این که تصرفاتی درآن شده یانشده باشد.
2 - تصدی بحمل و نقل از راه خشکی یا آب یا هوا به هرنحوی که باشد.
3 - هرقسم عملیات دلالی یاحق العمل کاری (کمیسیون) ویاعاملی و همچنین تصدی بهر نوع تاسیساتی که برای انجام بعضی امور ایجاد میشود ازقبیل تسهیل معاملات ملکی یاپیداکردن خدمه یاتهیه ورسانیدن ملزومات وغیره.
4 - تاسیس و بکار انداختن هرقسم کارخانه مشروط براین که برای رفع حوائج شخصی نباشد.
5 - تصدی بعملیات حراجی
6 - تصدی بهرقسم نمایشگاههای عمومی.
7 - هرقسم عملیات صرافی وبانکی
8 - معاملات برواتی اعم ازاین که بین تاجریاغیرتاجرباشد.
9 - عملیات بیمه بحری وغیربحری.
10 - کشتی سازی وخرید و فروش کشتی وکشتی رانی داخلی یاخارجی و معاملات راجعه به آنها.
ماده 3 - معاملات ذیل به اعتبار تاجر بودن متعاملین یا یکی ازآنها تجارتی محسوب می شود -
1 - کلیه معاملات بین تجاروکسبه وصرافان وبانکها.
2 - کلیه معاملاتی که تاجریاغیرتاجربرای حوائج تجارتی خودمی نماید.
3 - کلیه معاملاتی که اجزاء یا خدمه یا شاگرد تاجربرای امورتجارتی ارباب خودمی نماید.
4 - کلیه معاملات شرکتهای تجارتی.
ماده 4 - معاملات غیرمنقول به هیچ وجه تجارتی محسوب نمی شود.
ماده 5 - کلیه معاملات تجارتجارتی محسوب است مگراینکه ثابت شود معامله مربوط به امورتجارتی نیست.
باب دوم
دفاترتجارتی ودفترثبت تجارتی
فصل اول دفاترتجارتی
ماده 6 - هرتاجری به استثنای کسبه جزءمکلف است دفاترذیل یادفاتر دیگری راکه وزارت عدلیه به موجب نظامنامه قائم مقام این دفاترقرارمیدهد داشته باشد:
1 - دفترروزنامه.
2 - دفترکل.
3 - دفتردارائی.
4 - دفترکپیه.
ادامه مطلب ...
پاورپوینت دوره آموزشی توسعه کارآفرینی
فرمت:پاورپوینت
تعداد اسلاید:132 اسلاید
رئوس مطالب
- مقدمه
- شناخت تغییرات محیط بین الملل
- شناخت ایران(نظام ارزشی ؛ مسائل خاص
سازمانها ؛ اقتصاد ایران
- ضرورت های کارآفرینی
- تعاریف کارآفرینی
- کارآفرینی سازمانی
- نقش های کارآفرینان
- کارآفرینی از دیدگاه اقتصادی
- کارآفرینی از دیدگاه روانشناسی
- کارآفرینی از دیدگاه جامعه شناسی
- تفاوت کارآفرین با غیرکارآفرین
- تفاوت کارآفرین با مدیر
- دیدگاه فرایندی و مدل های کارآفرینی
- طرح Case زمزم ( سازمان تولیدی )
- طرح Case اکبر جوجه ( سازمان خدماتی )
- ارائه مدل کارآفرینی
- جمع بندی ؛ پرسش و پاسخ
ادامه مطلب ...
فرمت: word
تعداد صفحات: 45
مقدمه:
در طول سده های گذشته دیدگاه فلاسفه وشاعران موید این اصل بوده است که انسان نیاز دارد خود را خوب ومنطقی
واخلاقی جلوه دهد در صدسال گذشته نیز بسیاری از روانشناسان پذیرفته اند که انسان دارای عزت نفس می باشد
برای انسان هیچ حکم ارزشی مهمتر از داوری او در مورد عزت نفس خویشتن نیست .
ارزشیابی شخص از خویشتن قطعی ترین عامل در رشد روانی او می باشد این ارزشیابی به صورت احساسی است که انتزاع و شناسا
یی ان دشوار است زیرا پیوسته تجربه میشود و جزئی از هر احساس و دخیل در هر واکنش احساساتی انسان است بنابراین این تصور
که یک فرد از خویشتن دارد به طور ضمنی در همه ی واکنش های ارزشی تجلی می شود .
از سویی دیگر عملکرد تحصیل و یا موفقیت افراد در مورد تحصیل و عوامل و شرایط و امکانات ومقتضیات ان از جمله موضوعات مورد
علاقه و جالب توجه روانشناسان و صاحب نضران علوم تربیتی می باشد
به نظر می رسد پیشرفت تحصیلی و عزت نفس دارای یک رابطه متقابل می باشد یعنی از طرفی داشتن عزت نفس موجب پیشرفت
تحصیلی می شود زیرا که خودباوری و تلقی مثبت از خویشتن در یادگیری و ایجاد نگرش برای تحصیل اثر می گذارد و
موجب پیشرفت تحصیلی می شود از طرف دیگر موفقیت تحصیلی و رسیدن به مدارج بالا در کار اموزش موجب ارتقای عزت نفس می
شود .
به طور کلی پیشرفت های انسان در هر زمینه ای وتجربه ی موفقیت احساس خودباوری و ازشمندی و توانمندی در هر مورد باعث
افزایش عزت نفس می شود .
ادامه مطلب ...عنوان: پاورپوینت طرح کارآفرینی و توجیهی تولید بیسکویت
قالب: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 33
اصولاً قبل از انجام هر گونه فعالیتی در رابطه با طرح ریزی یک واحد صنعتی،باید محصول یا محصولات مشخصی را جهت تولید در آینده انتخاب کرد. در این مرحله ابتدا برای انتخاب محصول بهینه لازم است تا تعدادی از محصولات قابل تولید را با یکدیگر مقایسه کرده و پس از تعیین بهترین محصول جهت تولید، به جمع آوری اطلاعات اولیه بیشتری در مورد بازار آن محصول پرداخت. بازار هر محصول بستگی به میزان عرضه آن محصول (مقدار تولیدات داخلی بعلاوه واردات) و نیز میزان تقاضای آن محصول (مقدار صادرات و مصرف داخلی) دارد. پس از برآورد تقریبی این دو کمیت و همچنین تخمین قیمتی مناسب برای حال و آینده محصول، نوبت آن است که سهمی از بازار را که در آینده توسط تولیدات واحد صنعتی مورد نظر تحت پوشش قرار می گیرد، برآورد کرده و از این طریق برنامه ای را برای تولیدات و فروش آینده خود در نظر گرفت.
خلاصه طرح:
موضوع طرح: طرح تولید بیسکوئیت ساده، میشکا و نان و شیرینی
نوع تولیدات: بیسکوئیت ساده، میشکا و نان و شیرینی
تعداد شاغلین: 15 نفر
مشحصات سرمایه گذاری طرح: ارقام به میلیون ریال
سرمایه گذاری طرح: 4472
سرمایه گذاری ثابت: 3923/5
سرمایه در گردش: 519/5
در آمد سالیانه: 5900
سود ویژه: 1200
دوره بازگشت سرمایه: 3 سال
نرخ بازدهی سرمایه: 32%
ادامه مطلب ...