دسته بندی: مهندسی عمران » ساختمان و سازه
تعداد مشاهده: 186 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: rar
فرمت فایل اصلی: dwg
تعداد صفحات: 1
حجم فایل: 818 کیلوبایت
نقشه های سازه ای ساختمان 9 طبقه فلزی بهمراه کلیه جزئیات مربوطه
ادامه مطلب ...
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 35 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 10
نقد و بررسی قانون نظارت بر رفتار قضات
مقدمه
هر دستگاه و لو مجموعهای کوچک به قانونی برای نظارت نیازمند می باشد. نظارت بر رفتار اقشار جامعه علیالخصوص کارمندان دولت به معنای عام، اعم از اداری و قضایی لازمه یک جامعه سالم می باشد. از آنجائیکه توسل به دستگاه قضا جهت احقاق حق توسط مردم آخرین گزینهای است که انتخاب میگردد لذا اهمیت نظارت بر رفتار قضات در راستای عدم تضییع حق و نیز برپایی عدالت بیشتر نمایان میگردد. در خصوص نظارت بر اعمال و رفتار قضات پراکندگی بسیاری در قوانین کشور ما وجود داشت که با تصویب قانون کنونی این پراکندگی تا حدودی سروسامان گرفت. شاید قانون کنونی چیزهای تازهای برای گفتن نداشته باشد اما همین جمعآوری قوانین پراکنده خدمتی بزرگ به جامعه، علیالخصوص جامعه قضات محسوب میگردد. قانون کنونی نیز مثل بسیاری از قوانین مصوب دارای محاسن و کمبودهایی است که مقاله کنونی به صورت خلاصه به بررسی نقاط قوت و ضعف آن میپردازد.
کلمات کلیدی:
دستگاه قضا
صلاحیت قضات
قانون نظارت بر رفتار قضات
محاسن قانون
یکی از مواردی که به عنوان موارد مثبت قانون فعلی میتوان به آن اشاره کرد اصلاح صدور تعلیق برای قاضی است. پیش از این اگر قاضی مرتکب جرمی میشد فرقی نمیکرد که جرمش عمدی یا غیر عمد بوده و در حیطه کاری خود واقع شده یا در حریم شخصی خود، در ابتدای امر او را تعلیق کرده و حقوقش قطع میشد تا برای رسیدگی به تخلفاتش به دادگاههای مرکز کشور مراجعه کند. اما اکنون قانون فعلی با تقسیم بندی جرایم عمدی و غیرعمدی این مشکل را برطرف کرده است. طبق قانون قدیم قاضی برای یک جرم غیر عمدی کوچک چندین ماه معطل رای دادسراهای تهران میشد آن هم بدون حقوق، اما حالا برای تعلیق قضات حداقل یک سوم حقوق زمان فعالیتش را در نظر گرفتهاند. این مورد در مواد ۳۹ و ۴۰ قانون فعلی ذکر شده است، بدین توضیح که برای جرایم غیرعمدی قاضی تعقیب میشود البته بدون تعلیق، و ماده ۲۸ نیز ذکر شده که در صورت تعلیق یک سوم حقوق به وی تعلق میگیرد.
نقد و بررسی قانون نظارت بر رفتار قضات 1
مقدمه 2
1- اصلاح موضوع صدور تعلیق برای قضات 2
2- تفصیل و متنوع نمودن مجازاهای انتظامی 3
3- مکلف نمودن روسای دادگستری استان در پذیرش شکایات انتظامی 3
4- پذیرش اظهارات اشخاص مطلع در اثبات شکایت انتظامی 4
5- افزایش مدت مرور زمان از دو سال به سه سال 4
6- تعیین دادگاه عالی تجدیدنظر انتظامی قضات جهت تجدیدنظر نسبت به رای دادگاه انتظامی 4
8- مرجع رسیدگی به اعاده دادرسی 5
9- نحوه جبران خسارات اشخاص در صورت عمد یا تقصیر قاضی 5
10 - تعیین دادسرا انتظامی به عنوان مرجع اجرا کننده آرای دادگاه انتظامی و تجدیدنظر و نیز دادگاه رسیدگی به صلاحیت قضات 6
11-اخذ اظهارات و دفاعیات قاضی در صورت اقدم جهت تعلیق 6
12- پرداخت حق سنوات در صورت محکومیت به انفصال از خدمات قضایی یا دولتی 6
کمبودها و معایب 6
1- کاهش اشخاص تردید کننده نسبت به صلاحیت قضات 7
3- مشخص نبودن قابلیت نقض رای دادگاه صادره کننده رای در صورت محکومیت قاضی صادر کننده رای 7
4- عطف به ماسبق نشدن قانون کنونی در صورت مناسب تر بودن 7
5- حذف ((مرجع رسمی)) به عنوان یکی از اشخاصی که میتوانست طرح شکایت انتظامی یا به عبارتی بهتر اعلام تخلف نماید. 8
6- تعیین مجازات واحد برای تخلفات مختلف 8
7- بایگانی نمودن مورد اعلام شده (تخلف) توسط دادستان انتظامی صرفاً در محدوده بند 6 ماده 22 8
8- مشخص نبودن چگونگی تکمیل تحقیقات دادسرا در صورت داشتن نقص پس از صدور کیفرخواست 9
9- جای خالی نظارت بر اموال قضات 9
10- تعیین مدت زمان ده روزه جهت اظهارنظر کمیسیون رسیدگی به صلاحیت قضات 9
قیمت فایل فقط 5,000
برچسب
ادامه مطلب ...
دسته بندی: مهندسی » مهندسی معماری
تعداد مشاهده: 267 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 29
حجم فایل: 642 کیلوبایت
دانلود تحقیق در مورد تاریخچه کاشی و کاشیکاری،
در قالب doc و در 29 صفحه، قابل ویرایش.
بخشی از متن: کاشیکاری، آجرکاری، گچ بری: هنرهای وابسته به معماری که در کرمان قدمتی بسیار طولانی دارد، به صورت خرده کاشی لعابدار همراه با آجرکاری نمونه های بسیار خوبی از دوران سلجوقی، تیموری و آل مظفر در کرمان موجود است، از جمله مقبره خواجه اتابک (متعلق به دوران سلجوقی) مسجد جامع و مسجد پامنار. قدیمی ترین نمونه کاشی معرق کرمان در «قبه سبز» واقع در «محله خواجه خضر» است. دکتر پیر نیا عقیده داشتند این کاشی قدیمی ترین نمونه کاشی معرق ایران است و متعلق به دوران قراختاییان (قبل از دوران تیموری) است. اما با توجه به پختگی و تکامل کاشی موجود به نظر نمی رسد. این کاشی، اولین کاشی معرق ایران باشد، احتمالاً زمینه طولانی تری دارد و تجربیات قبلی ای در این زمینه شده است.
قدیمی ترین نمونه گچبری مربوط به دوران سلجوقی در مسجد ملک موجود است. محراب این مسجد دارای گچ بری های بسیار زیبا و بی نظیر است. گچ بری های آرامگاه خواجه اتابک نیز به صورت کتیبه و به خط ثلث و کوفی از دوران سلجوقی باقی است.
قطعات گچ بری به همراه آجرتراشی از دوران صفویه و قاجاریه در مجموعه گنج علی خان موجود است.
کرمان هم اکنون نیز از هنرمندان خبره ای در این زمینه برخوردار است که عده زیادی از آن ها در حال مرمت و احیاء بناهای قدیم هستند و در پروژه های حفظ و احیاء میراث فرهنگی همکاری دارند. از جمله کارهای این گروه، مرمت کاشیکاری، گچبری، مقرنس، آجرکاری و کاربندی مجموعه گنجعلیخان (حمام، کاروانسرا و…)، بنای شاه نعمت الله ولی، مسجد پامنار، بادگیر حاج آقاعلی، مجموعه ابراهیم خان، مسجد جامع، مسجد ملک، تکیه مدیر الملک، موزه سکه، سر در مشتاقیه، سر در مدرسه معصومیه، گنبد جبلیه و… است.
ادامه مطلب ...
دسته بندی: مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک
تعداد مشاهده: 92 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 42
حجم فایل: 56 کیلوبایت
علاوه بر شیفت دهنده های فاز الکترونیکی، وسایل الکترومکانیکی برای تغییر فاز در رادارهای آرایه فازی، مخصوصاً در مدلهای اولیه به کار گرفته شده بودند. گرچه شیفت دهنده های الکترومکانیکی در حال حاضر کاربرد وسیعی ندارند، برای بازگویی تنوع وسایلی که در آنتن های آرایه ای به کار گرفته می شوند این نوع شیفت دهنده ها در این مبحث تشریح می شوند.
یکی از اولین و ساده ترین شیفت دهنده های فاز الکترومکانیکی، یک خط انتقال است که طولش به صورت مکانیکی و توسط یک بخش تلسکوپی تغییر می کند. این وسیله، خط کشنده نامیده می شود. بخش تلسکوپی ممکن است به شکل U باشد، و. طول خط توسط روشی شبیه به ساز بادی تغییر می کند. خط کشنده (linestretcher) اغلب در کابل کواکسیال به کار گرفته می شود. یک خط کشنده مکانیکی شیفت فاز بیشتری را نسبت به خط کشنده متداول در شیفت دهنده فاز خط مارپیچ می دهد. سرعت فاز در یک خط انتقال مارپیچ به میزان قابل توجهی کمتر از سرعت نور است. به این دلیل یک حرکت مکانیکی مطلوب، تغییر فاز بیشتری را نسبت به یک خط کشنده در خط انتقال متداول تولید می کند. بنابراین یک شیفت دهنده فاز کوتاهتر، مخصوصاً در باندهای فرکانسی VHF و UHF مفید می باشد. کاهش در طول ابعاد معادل با ضریب پایانی از مارپیج می باشد، که این ضریب برابر با نسبت محیط به ارتفاع حلقه می باشد.
ضرایب پایانی مارپیچ در طرحهای عملی بین 10 تا 20 می باشند. نه کابل کواکسیال و نه خط کشنده مارپیچی، هیچ کدام برای فرکانسهای بالاتر مایکروویو مناسب نمی باشند. یک وسیله موجبری متناسب برای فرکانسهای بالا، متناظر با خط کشنده است، که این خط کشنده همانند T جادوئی عمل می کند. یک تغییر در طول خط، یا یک تغییر متناظر در فاز، در T جادوئی و توسط مدارات کوتاه قابل تنظیم در بازوهایی که روی یک خط قرار دارند، تولید می شود. استفاده از مدارات کوتاه قابل تنظیم در هایبرید شکاف کوتاه تا حدی برای آرایش مکانیکی مناسب تر است. شیفت دهنده فاز الکترومکانیکی دیگری که در آرایه رادار به کار گرفته شده است، شیفت دهنده فاز مکانیکی بازوی چرخان می باشد. این شیفت دهنده شامل تعدادی خط انتقال هم مرکز می باشد. هر خط، یک میان موج سه پهلو همراه با یک رسانای عایق بندی شده می باشد.
یک بازوی محرک تماس را با هر تجمع دایروی حاصل می کند. بازوها به منظور تولید یک تغییر پیوسته و یکنواخت از فاز در عرض المانهای آرایه می چرخند. زمانی که فاز در یک سر خط هم مرکز افزایش می یابد، در سر دیگر خط فاز کاهش می یابد. در نتیجه یک خط میتواند توسط دو المان، تغییر فاز لازم را ایجاد کند، که این دو المان می توانند در دو طرف مرکز آرایه جای گیرند. تعداد حلقه های هم مرکز، برای یک آرایه خطی (1+N) المانه مورد نیاز است. چندین روش برای تولید شیفت فاز وجود دارد که خواص پلاریزاسیون دایروی را به کار می گیرند. یکی از اولین وسایلی که پلاریزاسیون دایروی را به کار گرفت، انتشار امواج در گرداگرد موجبر، یا به عبارتی شیفت دهنده فاز Fox بوده. شیفت دهنده فاز موجبر چرخان در جنگ جهانی دوم و توسط آزمایشگاههای تلفن بل و در رادارهای مروری FH MUSA یا MK8 مورد استفاده قرار می گرفت. این اولین رادار US برای استفاده دد آنتن آرایه فازی با شیفت دهنده فاز و به منظور هدایت بیم بود. این آرایه S-band که دارای 42 المان بود 9 درجه را در عرض 10 ثانیه مرور کرد. وسایل منسوبی که تغییر فاز را توسط چرخش نسبی از دیپلهای متقاطع به دست می آوردند، در یک هدایت دایروی یا کویتی توسط کومر توصیف شدهاند. یک شکل متفاوت از هدایت مکانیکی بیم در یک ارایه با المانهای آنتن مارپیچی استفاده میشود.
ادامه مطلب ...
فرمت فایل: pdf
حجم فایل: 260 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 18
فراتحلیل نقش آموزشهای پیش از دبستان و دوزبانگی در پیشرفت
چکیده
پژوهش حاضر با هدف بهره گیری از یکی از شیوه های نوین پژوهش، تحت عنوان تحلیل و ترکیب نتایج پژوهش های انجام شده در کشور ایران، در زمینه ی مطالعات دوزبانه و آموزشهای پیش از دبستان در پیشرفت تحصیلی پرداخته است . بدین منظور، تعداد 28 پژوهش انجام یافته در زمینه ی مطالعات دو زبانگی و آموزش پیش دبستانی از مراکز پژوهشی کشورگرد آوری و از میان آن ها به روش پیشنهادی تا بانه ( 2004 ) و نمونهگیری گوله برفی تعداد 10 پژوهش که قابلیت بررسی داشت، برای فرا تحلیل انتخاب شد . پژوهش ها بر اساس این فهرست که شامل مؤلفه های روش شناختی تحقیق مانند پرسش ها، فرضیه ها، اهداف، جامعه ی آماری، نمونه گیری ، روش پژوهش، روش آماری، روایی و پایاییِ پرسشنامه ها است، برای فر ا تحلیل انتخاب شد ند.
تحلیلهای آماری با استفاده از نرمافزار فرا تحلیلِ جامع صورت گرفت. نتایج پژوهش حاضر با بهرهگیری از روش ترکیب اندازه اثر به روش اشمیت وهانتز ( 1990 ) نشان داد که رابطه بین دوزبانگی و پیشرفت تحصیلی حمایت لازم را دریافت نکرد . همچنین نتایج حاکی از آن است که آموزشهای پیش از دبستان ، عملکرد تحصیلی را تبیین میکنند.
واژههای کلیدی:
فرا تحلیل
دوزبانگی
پیشرفت تحصیلی
آموزشهای پیش از دبستان
مقدمه
در عصر حاضر تعلیم و تربیت و به طور کلی تحصیل بخش م همی از زندگی هر فرد را تشکیل می دهد، به علاوه کیفیت و کمیت تحصیل نیز نق ش مهمی را در آینده ی فرد ایفا می کند.بر این اساس نزدیک به یک قرن است که روان شناسان به صورت گسترده در تلاش برای ، شناسایی عوامل پیش بینی کننده ی پیشرفت تحصیلی 1 می باشند (پرموزیک و فورنهام 2003 ،2457 )؛ زی را نه تنها - 2004 ،ص 466 ، 237 ؛ لانس بوری ، استیل، لاولاند و گیبسون 3 - ص 250 دانشآموزان وخانواده های آن ها، بل که جامعه نیز هزینه های زیادی را جهت تحصیل دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی صرف می کند، بنابراین دست یافتن به نتایجِ مثبت در زمینهی تحصیل (با شناسایی عوامل تأثیر گذار بر پیشرفت تحصیلی ) می تواند منجر به پیشرفت - 2005 ، ص 1399 ، همهجانبهی دانشآموزان و جامعه گردد (کملمیر، دنیلسون و باس تن 4 1366 ).
در هر نظام تعلیم و تر بیت نیز، پیشرفت تحصیلی دانشآموزان یکی از شاخص های موفقیت در فعالیت های علمی است. از این رو بررسی عوامل مؤثر بر آن از جمله مسائل عمدهای است که توج ه محق قان را به خود جلب کرده است (غلامی، خداپناهی، رحیمی ناد و 207 ). از بین متغیر های تأثیرگذار بر پیشرفت تحصیلی می توان به دو -218 ، حیدری، 1385 زبانگی 5 و آموزش پیش دبستانی 6 اشاره کرد.
قیمت فایل فقط 12,000
برچسب
ادامه مطلب ...