بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی بر رفتار تسهیم دانش ضمنی و تصریحی-1

  • عنوان: بررسی تاثیرسرمایه ی اجتماعی بر رفتارتسهیم دانش ضمنی و تصریحی در شعب بانک سپه استان گیلان
  • تعداد صفحات: 170
  • فرمت فایل: word

درود بر شما ممنون از اینکه فروشگاه خودتون رو انتخاب کردید. پروژه پیش رو مربوط به بررسی تاثیر سرمایه ی اجتماعی بر رفتار تسهی …

چکیده

دانش یکی از حیاتی ترین منابع برای رقابتی بودن سازمان است. دانش یک منبع مهم سازمانی است که مزیت رقابتی پایداری در رقابت و اقتصاد پویا فراهم می کند به منظور دست یابی و حفظ یک مزیت رقابتی در اقتصاد جهان، سازمان های امروزی نیازمند بکارگیری درست منابع دانش خود می باشند. لذا هدف اصلی پژوهش بررسی تأثیر ابعاد سرمایه ی اجتماعی بر تسهیم دانش کارکنان بانک سپه در استان گیلان است. تسهیم دانش ضمنی و تسهیم دانش تصریحی کارکنان به عنوان متغیرهای وابسته، ابعاد سرمایه ی اجتماعی در سطح تیمی شامل تراکم و فشردگی شبکه ی افراد، تشخیص و آگاهی کارکنان، هنجارها و قوانین سازمانی می باشد و ابعاد سرمایه ی اجتماعی در سطح فردی شامل تکنولوژی فنی، تشخیص و آگاهی از تسهیم و تعهد اثربخش به عنوان متغیرهای مستقل پژوهش می باشند.

روش نمونه گیری از نوع نمونه گیری تصادفی ساده و تعداد نمونه 265 نفر از کارکنان این بانک در سراسر استان است. پژوهش جاری از نوع پژوهش های کاربردی و از نظر دسته بندی پژوهشبر حسب نحوه ی گردآوری داده ها از نوع تحقیقات توصیفی است.ابزار جمع آوری اطلاعات هم از نوع پرسشنامه ی استاندارد است. برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از آزمون کولموگروف - اسمیرنوف، آزمون مقایسه ی میانگین یک جامعه، ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی ساده و رگرسیون خطی چندگانه استفاده شده است. نتیجه ی پژوهش حاکی از تاثیر ابعاد سرمایه ی اجتماعی در سطح فردی و سطح تیمی بر رفتار تسهیم دانش ضمنی و تصریحی بود.

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1-مقدمه

2-1- بیان مسئله تحقیق

3-1- اهمیت و ضرورت تحقیق

4-1-اهداف تحقیق

1-4 -1 هدف اصلی

2-4-1 اهداف فرعی

5-1- چارچوب نظری تحقیق

6-1- تبیین فرضیه های تحقیق

7-1- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

1-7-1-تراکم و فشردگی شبکه

2-7-1-تشخیص و آگاهی کارکنان

3-7-1-هنجارها و قوانین سازمانی

4-7-1-توانایی فنی

5-7-1-تشخیص و آگاهی از تسهیم

6-7-1-تعهد موثر

7-7-1-رفتار تسهیم دانش ضمنی و تصریحی کارکنان

8-1-قلمرو پژوهش

1-8-1- قلمروزمانی

2-8-1- قلمرو مکانی

3-8-1 قلمرو موضوعی

فصل دوم: ادبیات تحقیق

1-2-مقدمه

2-2-سرمایه اجتماعی

1-2-2-دیرینه ومفهوم سازى سرمایه ی اجتماعى

2-2-2-سطح فردی و تیمی سرمایه اجتماعی

1-2-2-2-سطح تیمی

2-2-2-2-سطح فردی

3-2-2- عناصرسرمایه اجتماعی

1-3-2-2-عنصرساختاری

2 -3-2-2-عنصرشناختی

3 -3-2-2-عنصررابطه ای

4-2-2-نظریه های سرمایه اجتماعی

1-4-2-2-نظریه سرمایه اجتماعی گوشال وناهاپیت

2-4-2-2-نظریه جیمزکلمن

3-4-2-2-نظریه پوتنام

4-4-2-2-نظریه SCATدرخصوص سرمایه ی اجتماعی در سطح سازمان

5-4-2-2-نظریه هدسون

5-2-2-تئوریهای سرمایه اجتماعی

1-5-2-2-تئوری پیوندهای ضعیف

2-5-2-2- تئوری منابع اجتماعی

3-5-2-2-تئوری شکاف ساختاری

6-2-2-سنجش و اندازه گیری سرمایه اجتماعی

3-2- مفاهیم تسهیم دانش

1-3-2-دانش صریح و دانش ضمنی

2-3-2-تسهیم دانش

3-3-2- اهمیت تسهیم دانش

4-3-2-تعاریف تسهیم دانش

5-3-2-طبیعت رفتارتسهیم دانش

6-3-2-شکل های صریح و ضمنی تسهیم دانش

7-3-2-سیستمهای تسهیم دانش(سیستمهایی برای سازماندهی وتوزیع دانش)

8-3-2-عوامل مؤثربررفتارتسهیم دانش

9-3-2-تسهیم دانش درون و بین گروهی

10-3-2-دیدگاههای مختلف درزمینه انواع فعالیتهای تسهیم دانش

11-3-2-موانع بالقوه تسهیم دانش

1-11-3-2-موانع بالقوه فردی تسهیم دانش

2-11-3-2-موانع بالقوه سازمانی تسهیم دانش

3-11-3-2-موانع بالقوه فناوری درزمینه تسهیم دانش

12-3-2- نظریه و تئوریهای مربوطه در زمینه ی تسهیم دانش

1-12-3-2- پنج ساز و کار تسهیم دانش در مدل دیکسون

2-12-3-2- سایر مدلهای تسهیم دانش

3-12-3-2-مدل های اندازه گیری تسهیم دانش

4-2-پیشینه ی پژوهش

1-4-2-تحقیقات داخلی

2-4-2-تحقیقات خارجی

فصل سوم: روش تحقیق

1-3- مقدمه

2-3- روش تحقیق

3-3- جامعه آماری تحقیق

4-3- نمونه آماری تحقیق

5-3- ابزارهای جمع آوری داده ها

6-3- پایایی و روایی ابزار جمع آوری داده ها

1-6-3-روایی محتوا(روایی صوری)

2-6-3- پایایی ابزار سنجش

7-3- روش تجزیه و تحلیل داده های تحقیق

1-7-3-آزمون کولموگروف - اسمیرنوف

2-7-3- ضریب همبستگی پیرسون

3-7-3- رگرسیون خطی ساده و چندگانه

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

1-4- مقدمه

2-4- آمار توصیفی

1-2-4- سن

2-2-4- جنسیت

3-2-4- وضعیت تاهل

4-2-4 -میزان تحصیلات

5-2-4- سابقه ی کار

3-4- توصیف آماری متغیرهای تحقیق

1-3-4- تراکم و فشردگی شبکه ی افراد

2-3-4- تشخیص و آگاهی کارکنان

3-3-4- هنجارها و قوانین سازمانی

4-3-4- توانایی فنی

5-3-4- تشخیص و آگاهی از تسهیم

6-3-4- تعهد اثربخش

7-3-4- رفتار تسهیم دانش ضمنی و تصریحی کارکنان

4-4-آزمون کولموگروف - اسمیرنوف

5-4- آزمون فرضیه ها ی پژوهش

1-5-4 -فرضیه ی اول پژوهش

2-5-4 -فرضیه ی دوم پژوهش

3-5-4 -فرضیه ی سوم پژوهش

4-5-4 -فرضیه ی چهارم پژوهش

6-5-4 -فرضیه ی پنجم پژوهش

7-5-4 -فرضیه ی ششم پژوهش

6-4-رگرسیون چند متغیره

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها

1-5- مقدمه

2-5-آمارتوصیفی

1-2-5- آمار توصیفی اطلاعات جمعیت شناختی

2-2-5- آمار توصیفی متغیرهای تحقیق

3-5- نتایج بررسی فرضیات تحقیق

1-3-5-فرضیه اول تحقیق

2-3-5-فرضیه دوم تحقیق

3-3-5-فرضیه سوم تحقیق

4-3-5-فرضیه چهارم تحقیق

5-3-5-فرضیه پنجم تحقیق

6-3-5-فرضیه ششم تحقیق

4-5- پیشنهادات اجرایی مبتنی بر نتایج پژوهش

5-5- محدودیت های تحقیق

6-5- پیشنهادات آتی برای انجام تحقیق

منابع

خرید فایل

ادامه مطلب ...

کارت امتیازی متوازن (Balanced Score Card)

دسته: مدیریت

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 39 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 7

کارت امتیازی متوازن ( Balanced Score Card )

کارت امتیازی متوازن

کارت امتیازی متوازن نظامی برای مدیریت عملکرد است که ایده اولیه آن سال ۱۹۹۰، در خلال تحقیقات رابرت کاپلان و دیوید نورتون، در زمینه روش‌های نوین سنجش عملکرد سازمان‌ها شکل گرفت. این ایده در طول زمان توسعه و تکامل فراوان یافت تا جایی که از یک ابزار سنجش و اندازه‌گیری عملکرد، اکنون به یک نظام مدیریت استراتژیک تبدیل شده‌است.

کارت امتیازی متوازن استراتژی سازمان را از چهار جنبه کلیدی «مالی»، «مشتریان»، «فرایندهای داخلی» و «رشد و یادگیری» بررسی و صورت‌بندی می‌کند. روش کار به این صورت است که ابتدا در وجه مسایل استراتژیک، موضوع‌های استراتژیک تعیین می‌شود. سپس برای شناخت دقیق‌تر نحوه امکان دستیابی به اهداف مورد نظر در موضوع‌های استراتژیک، به سراغ وجه فرایند و عملیات رفته، مشخص می‌کنیم که برای برآورده ساختن انتظارهای ذی‌نفعان و تحقق موضوع‌های استراتژیک، فرایندهای داخلی سازمان باید چه شرایط و ویژگی‌هایی داشته باشند و در این حوزه باید به چه اهدافی دست یابیم. در نهایت در وجه رشد و یادگیری به شناسایی سرمایه‌گذاری‌های لازم بر روی منابع انسانی، سیستم‌های اطلاعاتی و فرهنگ سازمانی می‌پردازیم تا امکان و بستر دستیابی به اهداف تعیین‌شده در وجه فرایندهای داخلی فراهم شود.

کارت امتیازی متوازن زبان مشترکی را پدید آورده که مدیران می‌توانند از آن برای بحث در مورد جهت‌گیری و اولویت‌های سازمان خود استفاده کنند. اهداف و شاخص‌هایعملکردی در چهار وجه مستقل نیستند و ارتباطات علت و معلولی بین آنها وجود دارد. نقشه استراتژی ابزاری است که با ایجاد تصویری از این ارتباطات، گفتگو و تعامل مدیران درباره استراتژی سازمان را آسان‌تر می‌کند. توسعه کارت امتیازی متوازن در سازمان تلاش و اهتمام زیادی می‌طلبد، اما در مقابل نتیجه آن شناسایی عوامل کلیدی است که در چهار وجه اساسی و در قالب روابط علت و معلولی مشخص، استراتژی سازمان را اجرایی و دست‌یافتنی خواهند کرد. در نهایت، تمامی عوامل و روابط علت و معلولی شناسایی‌شده در طرحی یک صفحه‌ای، گرد هم می‌آیند. نقشه استراتژی از مدل چهار وجهی کارت امتیازی متوازن پدید آمده‌است که همچون نقشه راه مسیر پیشبرد استراتژی را نیز نشان می‌دهد. نقشه استراتژی روشی یکسان و ثابت برای توصیف استراتژی ایجاد می‌کند تا اهداف و معیارها قابل سنجش و مدیریت باشند.

کلمات کلیدی:

روش‌های نوین سنجش عملکرد سازمان‌ها

کپلن و نورتون (Kaplan Norton 1992)

برنامه‌ریزی استراتژیک

BSC

ارزیابی متوازن

Balanced Score Card

مدل ارزیابی متوازن

کارت امتیازی متوازن

جایگاه کارت امتیازی متوازن در برنامه‌ریزی استراتژیک

خروجی برنامه‌ریزی استراتژیک نیز با بررسی مواردی نظیر بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای محیطی، بررسی قابلیت‌های و ضعف‌های درونی، بیانیه چشم‌انداز به انتخاب چند موضوع یا جهت‌گیری استراتژیک عمومی محدود می‌شد. این موضوع‌ها و جهت‌گیری‌های آن قدر کلی بودند ـ برای مثال، نفوذ به بازارهای جدید یا کاهش قیمت تمام‌شده ـ که می‌توانستند برای هر سازمانی به کار روند. در برخی موارد نیز برنامه‌ای عملیاتی توصیه می‌شد که در اغلب مواقع به سایر خروجی‌های پروژها ارتباط نداشت.

حل این مشکلات در گرو ارایه راه‌حلی بود که نتایج حاصل از انتخاب استراتژی را به عملیات‌های روزمره پیوند بزند. به عبارت دیگر، آمال و آرزوهایی که در برنامه‌ریزی استراتژیک تدوین شده بودند، باید به عبارت‌های عملیاتی و قابل اندازه‌گیری ترجمه می‌شد. کارت امتیازی متوازن با چنین هدفی توسعه یافته‌است. نقشی که کارت امتیازی متوازن در برنامه‌ریزی استراتژیک بازی می‌کند ایجاد ارتباط میان استراتژی سازمان و اقدام‌های اجرایی در زنجیره‌ای از روابط علت و معلولی است. به این ترتیب، نتایج برنامه‌ریزی استراتژیک معلق نمی‌مانند و به شکلی روشن و شفاف به اقدام پیوند می‌خورند. کارت امتیازی متوازن ابزاری برای شناسایی موضوع‌های استراتژیک یا توسعه استراتژی‌های سازمان نیست، بلکه موضوع‌های استراتژیک را صورت‌بندی می‌کند و سنجه‌های اندازه‌گیری تحقق اهداف و اقدام‌های عملی را روشن می‌سازد و به این ترتیب استراتژی سازمان را به اقدام و عبارت‌های عملیاتی ترجمه می‌کند.

فهرست مطالب

کارت امتیازی متوازن 1

جایگاه کارت امتیازی متوازن در برنامه‌ریزی استراتژیک 2

ویژگیهای کارت امتیازی متوازن 3

مراحل پیاده سازی BSC 3

منظرهای کارت امتیازی متوازن 4

1ـ کارت امتیازی مالی: 5

2ـ کارت امتیازی مشتری: 5

3ـ کارت امتیازی فرایندهای‌داخلی: 5

4ـ کارت امتیازی دانش، رشد و یادگیری: 5

« شش منظر کارت امتیازی متوازن » 6

منابع: 7

قیمت فایل فقط 5,000

برچسب

  • کارت امتیازی متوازن( Balanced Score Card )
  • روش‌های نوین سنجش عملکرد سازمان‌ها
  • کپلن و نورتون (Kaplan Norton 1992)
  • برنامه‌ریزی استراتژیک
  • BSC
  • ارزیابی متوازن
  • Balanced Score Card
  • مدل ارزیابی متوازن
  • کارت امتیازی متوازن
  • کارت امتیازی متوازن( Balanced Score Card )
  • انجام پروژه و پایان نامه
  • مقالات ترجمه شده

خرید فایل

ادامه مطلب ...

کنترل کیفیت تجهیزات

کنترل کیفیت تجهیزات، در قالب پاورپوینت و در 34 اسلاید

دسته بندی: مدیریت » مدیریت کیفیت

تعداد مشاهده: 426 مشاهده

فرمت فایل دانلودی: rar

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 34

حجم فایل: 1,852 کیلوبایت

کنترل کیفیت تجهیزات

در قالب پاورپوینت و در 34 اسلاید

  • کنترل
  • کیفیت
  • تجهیزات
  • پاورپوینت
  • اسلایدکنترل
  • کیفیت
  • تجهیزات

خرید فایل

ادامه مطلب ...

کاربرد نانوفناوری در صنعت تولید شیشه

دسته: سایر

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 33 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 25

کاربرد نانوفناوری در صنعت تولید شیشه

چکیــده:

در این مقاله به کاربرد نانو فناوری در صنعت تولید شیشه بویژه شیشه خودرو اشاره گردیده است . در این زمینه به فناوری بکار رفته در ساخت شیشه های خود تمیز شونده ، تشریح عملکرد سطوح دفع آب ، سطوح آبدوستی و مکانیزم خـود تمیز شوندگـی اشاره گردیـده است . همچنین عملکـرد شیشه های رنگی حاوی نانو ذرات و شیشه های ذخیره کننده انرژی بیان گردیده است . در پایان خلاصه پژوهش های صورت گرفته در این خصوص در مرکز تحقیقات شرکت سایپا شیشه اشاره شده است .

کلمات کلیدی:

نانوفناوری

شیشه خودرو

صنعت تولید شیشه

شیشه های ذخیره کننده انرژی

مقدمه:

امروزه پیشرفت فعالیت ها در حوزه نانو مواد با پشتوانه و سرمایه های روز افزون مالی ادامه دارد و شرکتها به دنبال شناخت روشهای جدید هستند . پیشرفت در روش های تولید با کیفیت و بازدهی محصول را بهبود می بخشد و باعث ایجاد افقی روشن در زمینه تولید انبوه می گردد . عمومی شدن بحث فناوری نانو و سود دهی بالای آنها موجب شده تا بیشتر محققان در زمینه گسترش کاربردهای فناوری نانو به کار خود ادامه دهند . نیرومحرکه همه این فعالیتها ، گسترش مداوم نانو مواد به علاوه خصوصیات و قابلیتهای جدیدی است که کشف شده است . همچنین برای افزایش تعداد تقاضا برای نانو مواد ، نوآوریهایی انجام می شود تا عملکرد آنها اصلاح یافته و سود دهی افزایش یابد .

در بسیاری از حوزه ها مانند خودرو که صنایع در آن به حد رشد رسیده اند ، استفاده از نانو مواد در واقع تلاش برای مرگ و زندگی است . به عبارت دیگر استفاده از نانو مواد در این صنایع و دیگر صنایع به عنوان روش کسب برتری در بازار ، دائماً در حال گسترش است . بنابراین در این مقاله به کاربردهای فناوری نانو در صنعت تولید شیشه خودرو و مزایای استفاده از این فناوری ها اشاره گردیده است و تحقیقاتی که در این زمینه در مرکز تحقیقات شرکت سایپا شیشه در این خصوص صورت گرفته است ، بیان گردیده است .

فهرست مطالب

کاربرد نانو در صنعت تولید شیشه 1

چکیــده: 1

مقدمه: 2

الف ) شیشه های خود تمیز شونده: 4

سطوح دفع آب ( HYDROPHOBIA ): 6

تشکیل فیلم:HYDROPHILIC 8

مکانیزم خود تمیز شوندگی: 9

جلوگیری از ورود حرارت خورشید 15

نتیجه گیری: 20

مراجع: 24

قیمت فایل فقط 14,000

برچسب

  • کاربرد نانوفناوری در صنعت تولید شیشه
  • نانوفناوری
  • شیشه خودرو
  • صنعت تولید شیشه
  • شیشه های ذخیره کننده انرژی
  • کاربرد نانوفناوری در صنعت تولید شیشه
  • خرید مقاله و تحقیق صنایع

خرید فایل

ادامه مطلب ...

نمونه قرارداد فروش آسانسور

  • عنوان: نمونه قرارداد فروش آسانسور و فرمهای مشخصات فنی و استعلام قیمتنمونه قرارداد فروش آسانسور

این فایل شامل دو نمونه قرارداد فروش آسانسور با دو فرمت PDF و DOC می باشد که در آنها نحوه پرداختها، مدت زمان اجرا، ضمانتها و جزئیات دیگر عینا قید شده است. همچنین فایل استعلام قیمت آسانسور و مشخصات فنی آن با فرمت DOC و یک نمونه هم به صورت تکمیل شده و قیمتها ارائه شده است.

خرید فایل

ادامه مطلب ...