تحقیق عالم و اقسام آن

دانلود تحقیق در مورد عالم و اقسام آن، در قالب word و در 137 صفحه، قابل ویرایش. مقدمه تحقیق: و کلام ابتدا این که سپاس خدای را عزوجل که پیمودن راهی که عشق او می برد روشن ترین راه هاست، گرچه سخت ترین باشد شاید بگویید چرا با عشق آغاز کردم

دسته بندی: علوم انسانی » فلسفه و منطق

تعداد مشاهده: 337 مشاهده

فرمت فایل دانلودی: doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 137

حجم فایل: 610 کیلوبایت

دانلود تحقیق در مورد عالم و اقسام آن،

در قالب word و در 137 صفحه، قابل ویرایش.

مقدمه تحقیق:

و کلام ابتدا این که سپاس خدای را عزوجل که پیمودن راهی که عشق او می برد روشن ترین راه هاست، گرچه سخت ترین باشد شاید بگویید چرا با عشق آغاز کردم آخر عشق خداوند بود که مرا تا به اینجا راهنمایی کرد و باز شاید بگویید حرف بیهوده ای است. خداوند همه بندگانش را راهنمایی می کند، آری صحیح است این کلام اما خداوند آن چه در تقدیر من بود در خواب های شبانه ام می گفت و نشان می داد غلط و درست را نه تنها راه درست زندگی خودم را بلکه مسائلی که احساسات یا همان چیزی که از نظر روانشناسان حس ششم نامیده می شود و از نظر عرفا الهام و وحی است در خواب و بیداری برایم رخ داد و مرا تا به اینجا آورد تا جایی که به جایی رسیدم که باید موضوعی می یافتم برای پایان نامه مقطع کارشناسی ارشدم در همین زمان بود که جناب آقای دکتر مظاهری استاد گرانقدرم مرا با ابن عربی و نظریاتش آشنا کرد و چه نزدیک بود کلام او به احساسات و الهامات وارده بر قلب من پس تاخیر را جایز ندانسته و موضوع پایان نامه خود راهمان چیزی انتخاب کرده بودم که تا حدودی در خواب و بیداری با آن آشنایی داشتم تا در مورد آن بیشتر بدانم و اینگونه موضوع خود را انتخاب کردم.

در ابتدا از تعریف کلمه عالم شروع کردم و تعداد عوالم گوناگون در کتب فلسفی و عرفانی و قرآنی وجود دارد و در فصل اول به آن پرداختم عالم به ماسوی الله و جهان گویند و تعداد عوالم در دیدگاههای فلاسفه و عرفا در قرآن مختلف است و تعاریف مختلفی که در این باب گفته شده در فصل اول ذکر گردیده است اما اینکه تاریخچه مثل چیست و این عالم مثال از کجا آمده و اولین بار چه کسی آن را مطرح کرده باید گفت اولین بار افلاطون در نظریه معروف مثل افلاطونی آن را مطرح و به بحث در مورد جهان مثل پرداخته است بعد از او مشاییان و اشراقیون نظرات مختلفی در باب مثل افلاطونی ارایه دادند که در فصل دوم آورده شده و در پایان این فصل تفاوت میان افلاطونی و مثل علقه از دید اشراقیان پرداخته شده است و در فصل سوم عوالم و تعدادی از آنها از نظر فلاسفه ای چون سهروردی و ملاصدرا و همچنین عوالم و عالم مثال در گلشن راز محمد لاهیجی آورده شده و در آخر این فصل به بیان عالم مثال، تعریف آن و تعریف عرفا از عالم مثال پرداخته ایم در فصل چهارم عالم مثال از نظر ابن عربی آورده شده است ابن عربی در این مورد نظریه خیال را مطرح کرده است از نظر ابن عربی عالم مثال عالم خیال است که به خیال متصل و خیال منفصل تقسیم می شود اما اینکه معنای خیال درمورد انسان چیست و ادراک خیالی و نقش آن در عرفان و نظر شارحان غیر مسلمان ابن عربی در مورد عالم خیال چیست در این فصل به آن اشاره شده است در ادامه به بررسی خیال منفصل که برزخ یا عالم است و ارتباط انسان با آن از طریق حواس پنج گانه است و بعد از آن خیال متصل و چگونگی ارتباط با آن که از طرق مختلف از جمله رویا، خواب، الهام، مکاشفه، معراج انجام می گیرد که ابن عربی در این معراج به هفت آسمان عروج کرده و بعد از آن به سدره المنتهی فلک، منازل، کرسی، عرش، عما، صعود کرده است وبه بیان آنها پرداخته شده است و در پایان این فصل هم مقایسه ای انجام داده ایم بین خیال متصل و خیال منفصل.

امید است که این تحقیق ناچیز بتواند برای خوانندگان عزیز مفید واقع شود.

  • عالم
  • عالم لاهوت
  • عالم ذات
  • عالم ناسوت
  • تحقیق عالم
  • تحقیق عالم لاهوت
  • تحقیق عالم ذات
  • تحقیق عالم ناسوت
  • مقاله عالم
  • مقاله عالم لاهوت
  • مقاله عالم ذات
  • مقاله عالم ناسوت
  • پایان نامه عالم
  • پایان نامه عالم لاهوت
  • پایان نامه عالم ذات
  • پایان نامه عالم ناسوت
  • تحقیق در مورد
  • تحقیق
  • عالم
  • اقسام
  • آن

پرداخت قیمت و دریافت فایل

ادامه مطلب ...

کتاب راهنمای عمل ارزشیابی کیفی

  • عنوان: کتاب راهنمای عمل ارزشیابی کیفی- توصیفی (ویژه موبایل) apk

کتاب راهنمای عمل ارزشیابی کیفی-توصیفی که در پایین مختصری از آن گفته شده است با تلاش های شبانه روزی به صورت نسخه موبایل توسط بنده (یعقوب ذاکری درباغی) طراحی و ساخته شد. امیدوارم در استفاده و نشر آن جهت استفاده از معلمان کوشا باشید. جهت سفارش پست اصل کتاب تماس بفرمایید.

شناسنامه کتاب اصلی

  • سرشناسه: ذاکری درباغی، یعقوب، ‏‫1366
  • ‏عنوان و نام پدیدآور: راهنمای عمل ارزشیابی کیفی- توصیفی: ویژه مطالعه معلمان، مدیران، اساتید و والدین/ مولف یعقوب ذاکری درباغی
  • ‏مشخصات نشر: تهران: آرنا، ‏‫1393
  • ‏مشخصات ظاهری: ‏‫100 ص
  • ‏شابک: ‏‫‬‭978-600-356-117-5
  • ‏وضعیت فهرست نویسی: فیپا
  • ‏یادداشت: کتابنامه: ص. 100 - 101
  • ‏موضوع: تدریس اثربخش
  • ‏موضوع: شاگردان ... ارزشیابی
  • ‏موضوع: آموزش و پرورش ... ارزشیابی
  • ‏رده بندی کنگره: ‭LB1025/3‬‭/ذ2ر2 1393‬
  • ‏رده بندی دیویی: ‏‫371/102‬‬
  • ‏شماره کتابشناسی ملی: 3591393
  • عنوان کتاب: راهنمای عمل ارزشیابی کیفی - توصیفی
  • ناشر: آرنا
  • مؤلف: یعقوب ذاکری درباغی
  • طراحی جلد: میم گرافیک
  • تایپ و حروف چینی: خاتون ذاکری
  • ویراستاری: حسن ذاکری نژاد
  • صفحه آرایی: رضا صادقی بهمنی
  • نوبت چاپ: دوم سال 1393
  • شمارگان: 1000 نسخه
  • قیمت: 7000 تومان

امروزه در بسیاری از نظام های آموزشی، مهارت های سنجش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در حال تحول و دگرگونی است. زیرا در عصر کنونی، افراد به دانش و توانایی های تازه ای نیاز دارند. درقرن جدید، دانش آموزان نه تنها باید مهارت ها و دانش اساسی را بیاموزند بلکه لازم است از تفکر انتقادی، قدرت تجزیه و تحلیل اطلاعات، خلاقیت و توانایی حل مسأله نیز برخوردار باشند. پس از آن نوع سنجش و ارزشیابی که بتواند تصویری واضح و سه بعدی از رشد مهارت ها، دانش و نگرش های دانش آموز بدهد قابل دفاع می باشد. بنابراین در دنیای امروزه، هدف تعلیم و تربیت آن نیست که دانش آموزان بتوانند با حفظ کردن مطالب درسی و گذراندن امتحان، کسب موفقیت کنند. بلکه هدف تعلیم و تربیت آن است که دانش آموزان بتوانند در جهان خارج از مدرسه و با حل مسائل واقعی زندگی به موفقیت دست یابند. معلم باید با استفاده از نتایج حاصل از ارزشیابی، قوت ها و ضعف های دانش آموزان را مشخص کند و برای بهبود فعالیت های یادگیری به او توصیه هایی را ارائه دهد. در ارزشیابی قدیم معلم تلاش می کرد که دانش آموزان را برای موفقیت در آزمون ها آماده کند، که گویی هدف آموزشی فقط موفقیت در آزمون است نه یادگیری. به عبارت دیگر به جای آن که نظام ارزشیابی و اندازه گیری در خدمت آموزش، رشد و توسعه دانش فراگیران و معلمان قرار گیرد، فرایند تدریس و یادگیری در خدمت نظام سنجش و آزمون در آمده است و ملاک قضاوت در مورد عملکرد نظام و دانش آموز در یک مقیاس(20-0) خلاصه می شود. بنابراین جایی که اندازه گیری، سنجش و ارزشیابی تحصیلی می تواند با اتخاذ شیوه های درست و بهره گیری از نتایج آن به عنوان فعالیتی ارزشمند، هدایت کننده و ارتقاء دهنده شرایط یادگیری و درنهایت عملکرد دانش آموزان باشد با استفاده نابجا از آن این رکن مهم فرآیند یاددهی-یادگیری را از گردونه خارج و حتی در مواردی به مانع یادگیری تبدیل می شود. وجود مسائلی از این دست در نظام ارزشیابی تحصیلی، تصمیم گیرندگان و سیاست گذاران نظام آموزشی را بر آن داشت که توجه عمیق تری را به این حوزه از آموزش و پرورش داشته باشند. طرح امتحانات دو نوبته (ارزشیابی مستمر) و ارزشیابی کیفی- توصیفی از نشانه های توجه عمیق به این موضوع است. این کتاب، موضوع دوم یعنی ارزشیابی کیفی- توصیفی به معرفی و بررسی قرارمی دهد.

  • کپی برداری از مطالب کتاب و چاپ زدن کتاب ممنوع و غیرقانونی می باشد.

پرداخت قیمت و دریافت فایل

ادامه مطلب ...

پایان نامه طراحی و ساخت یک کنترل دمای دیجیتالی تابلوهای برق

  • پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
  • عنوان کامل: طراحی و ساخت یک کنترل دمای دیجیتالی تابلوهای برق
  • دسته: برق
  • فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات پروژه: 79

چکیده

هدف از انجام این پروژه طراحی و ساخت کنترل دمای دیجیتالی تابلوهای برق با استفاده از میکروکنترولر AT M32 می باشند. دستگاهی که طراحی و ساخته شده علاوه بر قسمت اتوماتیک دارای بخش است که می توان دما، فن و هیتر را به صورت دستی تغییر وضعیت داد. تحقق این پروژه کمک شایانی به کنترل دما با دقت بالا در محل های کار، کارخانجات و بخصوص کارخانه های جوجه کشی می باشد. طبق برنامه ای که برای این پروژه نوشته شده است دماهایی که به صورت دستی تغییر می کنند، رنج محدودی دارند که این رنج توسط سازنده مشخص شده است.

پیشگفتار

با ورود میکرو کنترلر ها به بازار الکترونیک و استفاده از آنها کار را بر روی بسیاری از قسمتهای الکترونیک آسان تر نمود و به خصوص در صنعت با در دست گرفتن کنترل قسمتهای مختلف یک کارگاه یا کارخانه صنعتی منجر به تولید بیشتر با کیفیت بهتر شد و افق وسیعی از کار را بر روی سازندگان قطعات الکترونیک گشود. نکته ای که در صنعت بسیار مهم به نظر می رسد اندازه گیری پارامتر هایی مثل دما، فشار و میزان جابه جایی اجسام و… می باشد که کار ها توسط سنسور های مختلف انجام می شود اما روز به روز بر تعداد سنسورها افزوده شده و سنسورهای بهتر با قابلیت های بیشتری به بازار عرضه می گردد و همچنین دستگاه هایی که توسط میکرو کنترلر ها ساخته می شود داری انواع مختلفی بوده و کارهای متفاوتی انجام می دهند یکی ازاین دستگاه ها دستگاه کنترل دمای تابلو و اتاقک ها می باشند که توسط میکروکنترلر ها و حتی بردهای الکترونیکی نیز ساخته می شوند. پروژه مورد توجه و حائز اهمیت در این پایان نامه در خصوص کنترل دما تابلو های برق می باشد که می توان برای ماشینهای جوجه کشی، محل کار، تابلو های برق و غیره می توان استفاده کرد. در این پایان نامه ابتدا توضیح مختصری راجع به میکرو کنترلر های AVR آورده شده در بخش های بعد یک توضیح راجع به برنامه bascom، انواع سنسورهای دما می خوانید و در پایان نیز شکل مدار و برنامه نوشته شده در میکرو آورده شده است.

فهرست مطالب

پیشگفتار

فصل اول: مقدمه ای بر AVR

12 1-1میکرو کنترل های TINY AVR

18 1-2 میکرو کنترلرهای AT90S

22 1-3 میکروکنترلر های MEGAAVR

28 1-4 خصوصیات داخلی MEGA 32

فصل دوم: برنامه Bascom و برنامه نویسی آن

49 2-1 برنامه bascom

51 2-2 محیط برنامه نویسی

فصل سوم: سنسورهای دما

57 3-1 ترمومترهای شیشه ای

57 3-2 ترمومترهای Bimetal

58 3-3 ترمومترهای فشاری

58 3-4 ترموکوپل

59 3-5 اندازه گیری دما از طریق مقاومت اهمی

60 6-3 lm 35

فصل چهارم: طراحی و ساخت یک کنتر ل دمای دیجیتالی تابلو های برق

62 4-1 برنامه و توضیح آن

73 4-2 شکل مدار و توضیحاتی در مورد آن

75 نتیجه گیری

76 مراجع

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 3.45 مگابایت
  • شماره ثبت: 505

پرداخت قیمت و دریافت فایل

ادامه مطلب ...

تفاوت حق کسب و پیشه و سرقفلی با تکیه بر قوانین مربوطه

دسته: حقوق

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 256 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 32

تفاوت حق کسب و پیشه و سرقفلی با تکیه بر قوانین مربوطه

مقدمه

پدیده حق سرقفلی (حق کسب و پیشه و تجارت) از جمله حقوقی است که در بستر عرف رشد و نمو کرده و سرانجام در عرصه مجلس مقننه ظهور و جامه قانون بر تن کرده است.این حق ازبدو پیدایش مسیر پرفراز و نشیبی را طی کرد قانون روابط موجر و مستاجر سال56 این حق را به اوج رساند و قانون روابط موجر و مستاجر سال 76 آن را به حاشیه راند.با این وجود حقی که بر اساس قوانین سابق خلق گردیده است ادامه حیات می‌دهد و اجرای آن توسط محاکم تضمین می‌شود.

تعریف - سرقفلی

پولی که مستاجر ثانی (به معنی اعم) به مستاجر سابق در موقع انتقال اجاره بلاعوض می دهد و همچنین مستاجر اول به موجر ( مالک می دهد) .

سرقفلی حق مالی است و قابل معامله که برای مالک یا متصرف قانونی محل های کسب و تجارت از طرف قانونگزار شناخته شده و میزان آن بستگی به عوامل مادی و معنوی دارد.

حق کسب و پیشه و تجارت:

حقی است مالی که به تبع مالکیت منافع برای مستاجر محل کسب و پیشه و تجارت تحقق می یابد و قابلیت انتقال به غیر را توام با منافع عین مستاجره دارد. (این حق ناشی از تقدم در اجاره، حسن شهرت جمع آوری مشتری و رونق کسبی است که براثر عملکرد مستاجر محل بوجود آمده است.

کلمات کلیدی:

سرقفلی

حق کسب و پیشه و تجارت

فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول

تعریف سر قفلی

تفاوت حق سر قفلی با حق کسب و پیشه و تجارت

فصل دوم

قلمرو زمانی حق کسب و پیشه و تجارت

فصل سوم

قلمرو مکانی حق کسب و پیشه تجارت

فصل چهارم

قلمرو موضوعی حق کسب و پیشه تجارت

فصل پنجم

حاکمیت اراده و توسعه قلمرو حق کسب و پیشه و تجارت

نتیجه گیری

چگونگی انتقال حق سرقفلی

انواع انتقال منافع

قیمت فایل فقط 10,500

برچسب

  • تفاوت حق کسب و پیشه و سرقفلی با تکیه بر قوانین مربوطه
  • دانلود مقاله حقوق با عنوان تفاوت حق کسب و پیشه و سرقفلی با تکیه بر قوانین مربوطه
  • سرقفلی
  • حق کسب و پیشه و تجارت
  • تعریف سر قفلی
  • تفاوت حق سر قفلی با حق کسب و پیشه و تجارت
  • قلمرو زمانی حق کسب و پیشه و تجارت
  • قلمرو مکانی حق کسب و پیشه تجارت
  • قلمرو موضوعی حق کسب و پیشه تجارت
  • حاکمیت اراده و توسعه قلمرو حق کسب و پیشه و تجارت
  • چگونگی انتقال حق سرقفلی

پرداخت قیمت و دریافت فایل

ادامه مطلب ...

آشنایی با تئوری و طراحی سازمان

  • دسته بندی: پاورپوینت
  • قیمت: 25000 تومان

پاورپوینت با عنوان « آشنایی با تئوری و طراحی سازمان » می باشد که در 250 اسلاید تهیه و تنظیم شده است.

  • مدیریت استراتژیک

پرداخت قیمت و دریافت فایل

ادامه مطلب ...