پایان نامه آشنایی با مدیریت پایان نامه

  • پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
  • عنوان کامل: مدیریت پروژه
  • دسته: مدیریت
  • فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات پروژه: 58

مقدمه

تعاریف مدیریت پروژه از دیدگاه های مختلف

  • مدیریت پروژه: مدیریت پروژه شامل مهارتها، ابزارها و فرایندهای مدیریتی است که مورد نیاز برای اجرای موفقیت آمیز پروژه می باشد.

به طور کلی مدیریت پروژه شامل موارد زیر می باشد:

1- مهارتها

2- ابزارها

3- فرایندها

  1. مهارتها: مجموعه ای از مهارت و تجربه لازم برای کاهش میزان ریسک پروژه و دانش تخصصی می باشد تا از این طریق احتمال موفقیت پروژه افزایش یابد.
  2. ابزارها: مجموعه ای از انواع متعددی از ابزارها برای بهبود شانس و موفقیت پروژه می باشد که این ابزارها شامل الگوهای مستندسازی، ثبت و نرم افزارهای برنامه ریزی و طراحی و چک لیستهای ممیزی و فرمهای بررسی می باشد.
  3. فرایندها: مجموعه ای از تکنیکها و فرایندهای متعدد مدیریتی برای کنترل زمان، کیفیت و هزینه، تغییرات و ریسک می باشد.
  • مدیریت پروژه: فرایند مجموعه فعالیتهای یکپارچه و به هم مرتبط می باشد و لذا کسب نتیجه هر یک از محدوده های مدیریت پروژه، معمولا در سایرین نیز موثر است. تعامل بین محدوده ها دارای نتایج مثبت و منفی برای هر یک از آنان است. به عنوان مثال تغییر در محدوده کار غالبا در افزایش هزینه پروژه موثر است اما این تاثیر می تواند در روحیه مجریان و یا حتی کیفیت محصول یا خدمت مورد نظر اثر منفی داشته باشند، لذا در این تعاملات می بایستی همیشه به اهداف پروژه توجه نمود. موفقیت در مدیریت پروژه، مستلزم مدیریت بر تعامل بین محدوده ها برای نیل به اهداف پروژه به بهترین روش ممکن می باشد.
  • مدیریت پروژه: مجموعه ای از فعالیتهای طرح ریزی شده در جهت کسب نتیجه ای معین است که باید در قالب یک مقیاس زمانی مشخص و با استفاده از بودجه ای معین انجام شود و همچنین پروژه ها باید از کارهای روزمره سازمان متمایزکنیم و از طریق اعمال روش های صحیح مدیریت پروژه به بهبود عملکردها بپردازید.
  • مدیریت پروژه: موافق استاندارد PMI، مدیریت پروژه شامل بکارگیری چهار عامل اساسی:1- دانش، 2- مهارتها، 3- ابزارها، 4- تکنیکهای لازم در اداره جریان اجرای فعالیت ها، به منظور رفع نیازهای پروژه است. نقش ابزار مناسب در پیشبرد اهداف مدیریت پروژه انکارناپذیر است. در واقع پس از طراحی سیستم مدیریت پروژه در سازمان بکارگیری ابزار مناسب در این سیستم، یکی از مهمترین عوامل محقق کننده اهداف مدیریت پروژه در سازمان است.
  • مدیریت پروژه: برآوردن نیازهای تجارت و صنعت مدرن در جهان پرشتاب امروز، نیاز به تمرکز بر اولویت ها، استفاده از روشهای بهتر مدیریت و قالبهای نوینی برای ارتباطات دارد. قرن بیست و یکم با بودجه های کمتر و زمان جدید هستند. برای رقابت در این محیط باید کار بیشتری را با منابع کمتر به نتیجه رساند. اصل رقابت و تلاش برای برتری، سبب ظهور پدیده های نو در همه بخش های تجارت و صنعت شده، نیاز به تغییر و نوآوری را بر همگان مشخص کرده است، رقابت سبب بها دادن بیشتر به ایده ها و طرح های نو شده است. برای بقا در بین رقیبان باید سریع تر، ارزانتر و بهتر بود.

این چنین نوگرایی سبب تعریف کارهایی جدید می شود، کارهایی که تا به حال انجام نشده است در همان بار اول باید به درستی انجام شوند، لذا نیاز است تا شما به ابزارهای جدید مدیریتی برای رویارویی با این قبیل کارها مجهز شوید.

فهرست مطالب

فصل اول: 7

تاریخچه مدیریت پروژه 8

تعاریف مدیریت پروژه 9

فصل دوم: 14

دلایل استفاده ازمدیریت پروژه 15

اقدامات مدیریتی 15

وظایف مدیریت پروژه 16

کاربردهای مدیریت پروژه 17

فصل سوم: 19

فوایدومحدودیتهای پروژه 20

فصل چهارم: 24

فرایندهای پروژه 25

گروههای فرایند 25

تعامل بین فرایندها 27

فرایندهای عمده واصلی 28

فرایندهای فرعی وکمکی 29

فرایندهای اجرایی 30

فرایندهای کنترلی 31

فرایندهای اختتامی 32

فصل پنجم: 33

نرم افزار(P3)Primavera Project Planner 34

مدل بلوغ سازمانی مدیریت پروژه(OPM3) 36

شناخت اجزای مدلOPM3 37

نتایج وشاخص کلیدی اندازه گیری(KPIS) 38

دسته بندی - نظراجمالی 38

دسته بندی PPP 42

دسته بندی SMCI 42

گامهایOPM3 به طور خلاصه 42

ورود به روندبهبود 43

خلاصه ونتیجه گیری 43

فصل ششم: 46

فرایند برنامه ریزی محدوده پروژه وورودیهای آن 47

ورودیهای برنامه ریزی محدوده 47

ابزارهاوتکنیکهای فرایند آغاز 47

خروجیهای فرایندآغاز 48

مدیریت محدوده پروژه 49

ابزارها وتکنیکهاوخروجیهای فرایندکنترل کلی تغییرات 49

فرایندکنترل کلی تغییرات 50

ورودیهای فرایندکنترل تغییرات 50

ابزارهاوتکنیکهای فراینداجرای برنامه پروژه 51

خروجیهای فراینداجرای برنامه پروژه 51

فراینداجرای برنامه پروژه 52

فرایندتهیه برنامه پروژه 53

مدیریت فرایندهای پروژه 53

ارتباط فرایندها 53

تشریح مفاهیم 55

واژه نامه انگلیسی - فارسی 57

فهرست منابع 58

فهرست جداول

شناخت ویژگیهای مهم پروژه 13-12

مراحل انجام پروژه 21

ایجاد چشم اندازبرای پروژه 22

چرخه حیات پروژه 23

فهرست اشکال و نمودارها

فرایندهای پروژه 26

دسته بندی IPECC 39

شاخصهای کلیدی عملکرد 40

راهکارهای برتر 40

وضعیت کلی سازمان درOPM3 41

نمودارمیله ای میزان بلوغ سازمان درOPM3،PPP/ SMCH 41

نمودارفرایندمدیریت پروژه سازمانی 44

هرم سازمان درمسیرپروژه،برنامه،سبدپروژه 45

هرم سازمان درمسیراستانداردکردن،اندازه گیری،کنترل،بهبود 45

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.08 مگابایت
  • شماره ثبت: 505

خرید فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.