ارزیابی مدیریت کیفیت جامع در سازمانهای دولتی

دسته: مدیریت

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 95 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 30

دانلود مقاله رشته مدیریت

ارزیابی مدیریت کیفیت جامع در سازمانهای دولتی

چکیده:

این تحقیق کاربرد مدیریت کیفیت جامع را در سازمانهای بخش دولتی مورد بررسی قرار می دهد . ارزیابی ویژگیهای عملی این سازمانها درباره ده بعد مدیریت کیفیت جامع (مثل روابط عرضه کننده و مدیریت نیروی کار ) توسط نویسندگان ویا بکار گیری ادبیات دانشگاهی شناسایی و تعریف شده است . از دیدگاه ارزیابی ، مدیریت کیفیت جامع برای سازمانهای بخش دولتی مفید شاخته شده اما ویژگیهای خاص عملکرد ، به ویژه نارسایی درک موضوعهای رضایت مشتری ، احساس رضایت مدیران و کارکنان برای کار کردن بر اساس قوانین ونظم ومشاهده اولویتها، و کمبود میل درونی وانگیزه برای پیشرفت فرایندها ، مداخله مدیریت کیفیت جامع را مشکل تر می سازند . همچنین اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند انگیزه لازم برای پیشرفت را فراهم کرده و همان نقشی را ایفا کنند که مشتریان در یک موقعیت رقابتی دارا هستند .

کلمات کلیدی:

سازمانهای دولتی

مدیریت نیروی کار

نگرش و رفتار کارکنان

ارزیابی مدیریت کیفیت جامع

مقدمه:

برخی از نویسندگان مثل فایگنبام (1991) وایشی کاوا (1985) بر اهمیت کیفیت خدمات و محصول د ربازار جهانی و متعاقباً نیاز به بکارگیری رویکرد مدیریت کیفیت جامع برای اداره امور تجاری به منظور کنار گذاشتن موقت رقابت ، تاکید می کنند . این نویسندگان این موضوع را به دیده تردید نگاه می کنند که آیا برای بکار گیری مدیریت کیفیت جامع در یک موقعیت بی رقیب ، میل یکسان وجود دارد یا خیر .

سازمانهای بخش خصوصی در کشورهای غربی به سرعت در حال از بین رفتن هستند اما تعدادی از آنها هنوز به کار خود ادامه می دهند . همچنین ، سازمانهایی وجود دارند که ویژگیهای یکسان داشته وغالباً در چار چوب خاصی از قوانین فعالیت می کنند (مثل مطلوبیت آب ، گاز و برق ، ارتش اجرای قانون و سازمانهای جمع آ‎وری مالیات ) و سازمانهایی که ضرورتاً هدفشان افزایش سهم بازار نیست (مثل سازمانهای بهداشت عمومی ، موسسات خیریه و عمومی ) . این امر باعث می شود که نویسندگان سوالهای زیر را مطرح کنند.

  • آیا رویکرد مدیریت کیفیت جامع برای سازمانهای دولتی جالب است ؟

  • کدامیک از اصول ، مکانیسم ها و اقدامات مدیریت کیفیت جامع دارای ارزش و کدامیک بی ارزش هستند ؟

  • آیا تغییرات در اصول ، مکانیسم ها و عملیات مدیریت کیفیت جامع برای ههمخوانی با ویژگیهای سازمان دولتی لازمند ؟

  • برای ایجاد احساس نیاز و انگیزه برای تغییر چه می توان کرد ؟

این مقاله ، این سوالها را مورد بررسی قرار داده و پاسخهایی را نیز ارائه می کند . این مساله با ارزیابی آنچه که مدیریت کیفیت جامع نامیده می شود و با در نظر گرفتن تفکر موجود بر روی این مفهوم و منابع آن در بخش رقابتی و خصوصی ، بویژه تولید کارگاهی آغاز می شود . شرایطی که در آن سازمانهای دولتی فعالیت می کنند نیز مورد ارزیابی قرار گرفته و یک بررسی در ارتباط با کاربرد مدیریت کیفیت جامع در این نوع سازمانها با بکار گیری ده بعد انتخابی از مبحث مدیریت کیفیت جامع مورد ارزیابی قرار می گیرد .

فهرست مطالب

چکیده:‏ ‏2‏

مقدمه:‏ ‏2‏

مدیریت کیفیت جامع ‏4‏

یک طبقه بندی از سازمانهای دولتی ‏6‏

کاربرد مدیریت کیفیت جامع ‏8‏

ابعاد مدیریت کیفیت جامع ‏10‏

کاربرد و استفاده سازمانهای دولتی از مدیریت کیفیت جامع ‏11‏

‎1-‎حمایت مدیریت عالی:‏ ‏11‏

‎2-‎رابطه مشتریان در یک سازمان متعهد به مدیریت کیفیت جامع ‏12‏

‎3-‎روابط عرضه کننده در مورد سازمانهایی که اصول مدیریت کیفیت ‏جامع به طور جدی بکار می گیرند ‏14‏

‎4-‎مدیریت نیروی کار:‏ ‏18‏

‎5-‎نگرش و رفتار کارکنان:‏ ‏20‏

‎6-‎ فرایند صراحی محصول و یا خدمات: 21‏

‎7-‎مدیریت جریان فرایند:‏ ‏24‏

‎8-‎داده های کیفی و گزارش دهی:‏ ‏25‏

‎9-‎نقش بخش کیفیت:‏ ‏26‏

‎10-‎الگوبرداری ( بنچ مار کینگ ):‏ ‏27‏

نتایج ‏28‏

قیمت فایل فقط 14,500

برچسب

  • ارزیابی مدیریت کیفیت جامع در سازمانهای دولتی
  • مدیریت نیروی کار
  • نگرش و رفتار کارکنان
  • ارزیابی مدیریت کیفیت جامع
  • دانلود مقاله ارزیابی مدیریت کیفیت جامع در سازمانهای دولتی
  • دانلود مقالات مدیریت
  • دانلود مقالات رشته مدیریت

خرید فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.