عملکرد خواندن و دستاورد در اوایل دوران کودکی در کنار دو زبانه بودن-1

  • عنوان انگلیسی مقاله: Reading Performance and Academic Achievement in Early Childhood Bilingual and Monolinguals
  • عنوان فارسی مقاله: مقاله ترجمه شده با عنوان عملکرد خواندن و موارد علمی دستاورد در اوایل دوران کودکی در کنار دو زبانه بودن
  • دسته: روانشناسی
  • فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
  • دانلود رایگان نسخه اصلی مقاله

چکیده ترجمه

رابطه بین عملکرد خواندن و پیشرفت تحصیلی از لحاظ نظری قابل پیش بینی است. با این حال، این ارتباط می تواند در میان دانش آموزان دو زبانه (ECBL) در اوایل دوران کودکی از همسالان یک زبانه بالاتر باشد. برای ارزیابی این ادعا، دو گروه از دانش آموزان کلاس دوم دختر به طور تصادفی انتخاب، (150 زبان فارسی و 150 به فارسی و ترک زبان) تست شده اند و مقایسه در این خصوصیات اعمال شد. اقدامات استفاده از آزمون در عملکرد خواندن توسط همکاران کرمی نوری انجام شد. علاوه بر این، پیشرفت تحصیلی به طور متوسط، نمرات به دست آمده توسط دانش آموزان در امتحانات نهایی مدرسه، در ریاضیات، علوم و فارسی را شامل شده است. تجزیه و تحلیل رگرسیون و سپس تعیین ساختار به عنوان بهترین پیش بینی کننده پیشرفت تحصیلی در هر دو گروه می باشد. بر اساس نتایج، دختران دوزبانه نسبت به تک زبانه (ML) در هر سه زمینه موفقیت بیشتری داشتند. یافته ها همچنین نشان می دهد که خواندن عملکردی پیش بینی کننده، برای پیشرفت تحصیلی در هر دو گروه بوده است.

کلمات کلیدی

  • خواندن عملکرد
  • پیشرفت تحصیلی
  • دوزبانه ها
  • اوایل کودکی

مقدمه

مطالعات متعدد نشان می دهد که جزء واجی حافظه نقش مهمی در اکتساب زبان دوم بازی می کند (به عنوان مثال، خار و مرجع). تفاوت عملکرد بین زبانه (ML) و (ECBL) در اقدامات پیشرفت تحصیلی اغلب به محدودیت در خواندن نسبت داده می شود (به عنوان مثال، دی یانگ، سیگل و رایان، سوانسون). با این حال، هیچ توافقی در مورد ماهیت خواندن و یا دقت در مورد این موضوع ارائه نشده است که مربوط به اجزای پیشرفت تحصیلی باشد.

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.38 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

پرداخت قیمت و دریافت فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.