نوآوری و فعالیت های خلاق در برنامه زبان آموزی

دسته: روانشناسی و علوم تربیتی

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 58 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 36

نوآوری و فعالیت های خلاق در برنامه ی زبان آموزی

مقدمه:

تربیت و پرورش افراد خلاق، متفکر و مولد هدف های آموزش و پرورش امروز است. به این منظور نوآوری در برنامه، محتوا، روش آموزش و ارزشیابی امری اجتناب ناپذیر می باشد. در راستای این نوآوری، طراحی آن نوع برنامه ی درسی که بر اقدامات زایش تفکر واگرا بیفزاید و خلاقیت دانش آموزان را رشد دهد، از گام های اساسی محسوب می شود.در خلال دو دهه ی گذشته، جنبش پرورش استعدادهای بشری، اقدامات توجهی را در زمینه ی آموزش رفتار خلاق انجام داده است، تأکیدی که این جنبش برای فرد قائل است، به وی اجازه می دهد تا احساس آزادی شخصی نموده و در نتیجه خلاقیت های خود را بروز دهد.احساس نیاز بشر برای پرورش رفتار خلاق در افکار و اندیشه های بزرگان نمود ویژه ای دراد. بنابر اظهار نظر تورنس ، انسان برای بقا نیازمند است قدرت خلاقیت کودکان را وسعت بخشیده و مورد استفاده قرار دهد همچنین مازلو در طبقه بندی که از نیازهای انسانی ارائه می نماید، خلاقیت و نیاز به خودشکوفایی را در رأس هرم نیازهای بشری قرار داده است ( شل کراس ، 1378).

خلاقیت یکی از ویژگی های مهم زبان است، این ویژگی بی همتا به زبان آموزی برای تولید و درک پیام های تازه، توانایی نامحدود می بخشد، ویژگی خلاقیت، زبان را به صورت پدیده ای پویا در آورده که قادر است علاوه بر برآورده ساختن نیازهای ارتباطی بشر، جامعه را نیز دچار تحول و پویایی نماید ( زندی، 1381).انجام مطالعات گوناگون، پیدایش تکنیک های پرورش خلاقیت و هم چنین تجدید نظر در محتوای برنامه های درسی مختلف به ویژه در بخش زبان آموزی، شواهدی مبنی بر احساس نیاز جوامع امروز به پرورش رفتار خلاق دانش آموزان به شمار می روند، برنامه ی زبان آموزی به عنوان جزیی از کل برنامه ی آموزش دبستانی باید بر بازی و فعالیت اجرای، آفریننده و خودابرازگرانه ی دانش آموزان استوار باشد، زیرا فعالیت در ذات فراگیر و تقویت کننده ی نیازهای درونی، توانایی ها و علایق اوست.بازی و فعالیت، طبیعی ترین وسیله برای بیان احساست، آفرینش ایده های نو و دریافت پیام های زبانی دیگران می باشد.در برنامه ی آموزش زبان، به ویژه در درس های جمله نویسی و انشاء که فرآیند تولیدی سخن نوشتاری هستند، می توان با روش علمی و با پرورش قوه ی خلاقیت دانش آموزان، آنان را در خلق متون نوشتاری به حد خودکفایی رساند ( زندی، 1378).

کلمات کلیدی:

نقش معلم

زبان آموزی

آموزش و پرورش

فهرست مطالب

نوآوری و فعالیت های خلاق در برنامه ی زبان آموزی 1

مقدمه 1

نمونه ای از اهاف مورد توافق محققان در این زمینه ( گالاکر، 1377) عبارتند از: 10

درک کردن 10

گوش دادن 10

صحبت کردن 10

خواندن 11

رویکرد خلاق در برنامه ی درسی زبان آموزی 14

نقش برنامه درسی: 14

نقش فراگیر با زبان آموز: 15

نقش مربی: 16

نقش مواد آموزشی: 18

فعالیت های خلاقانه به منظور غنی سازی برنامه درسی زبان آموزی 20

مهارت های ارتباطی شفاهی ( گوش دادن و صحبت کردن ): 20

فرایندهای نوشتاری: 26

منابع 34

قیمت فایل فقط 14,500

برچسب

  • نوآوری و فعالیت های خلاق در برنامه ی زبان آموزی
  • نقش معلم
  • زبان آموزی
  • آموزش و پرورش
  • دانلود مقاله نوآوری و فعالیت های خلاق در برنامه ی زبان آموزی
  • فعالیت های خلاقانه به منظور غنی سازی برنامه درسی زبان آموزی
  • انجام پروژه و پایان نامه کارشناسی رشته روانشناسی

پرداخت قیمت و دریافت فایل

ادامه مطلب ...

مسئولیت مدنی دولت

دسته: سایر

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 120 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 28

دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق با عنوان مسؤولیت مدنی دولت

چکیده

اگر هدف اصلی قواعد مسئولیت مدنی را جبران خسارت‏های مادی و معنوی زیان دیده و ترمیم زیان وارده باشد، دولت و کارمندان دولت نیز از این قاعده مستثنی نخواهد ماند. ممکن است اعطای حق مصونیت و عدم مسئولیت به دولت موجب ایجاد برخی خسارات مادی یا معنوی به بعضی اشخاص حقیقی یا حقوقی شود. آیا در صورت امکان، جبران خسارت وارد به این افراد یا کسب رضایت از آنان، واجب است؟ یا این که آن‏چه بر آن‏ها وارد شده به هدر رفته و لازم نیست جبران شود؟ و در صورتی که جبران آن خسارات واجب باشد، آیا این جبران بر عهدۀ نظام و از اموال عمومی است؟ و یا بر عهدۀ دولت یا کارمند دولت است؟

در این مقاله در ابتدا مفاهیم مربوط به موضوع تعریف می‏شوند و سپس مبانی مسئولیت مدنی و مبانی نظری مسئولیت یا معافیت دولت و کارمندان دولت در حقوق ایران و فقه امامیه در دو فصل مجزا مورد مطالعه قرار می‏گیرند.

کلیدواژه:

مسئولیت مدنی

مسئولیت مدنی دولت

مسئولیت کارمندان

جبران خسارت

پیشگفتار

اگر هدف اصلی قواعد مسئولیت مدنی را جبران خسارت‏های مادی و معنوی زیان دیده و ترمیم زیان وارده باشد، دولت و کارمندان دولت نیز از این قاعده مستثنی نخواهد ماند. به‏ویژه در جامعه کنونی که دولت در تمامی شئون اجتماعی به‏طور همه جانبه مداخله می­ورزد، ممکن است اعطای حق مصونیت و عدم مسئولیت به دولت موجب ایجاد برخی خسارات مادی یا معنوی به بعضی اشخاص حقیقی یا حقوقی شود. آیا در صورت امکان، جبران خسارت وارد به این افراد یا کسب رضایت از آنان، واجب است؟ یا این که آن‏چه بر آن‏ها وارد شده به هدر رفته و لازم نیست جبران شود؟ و در صورتی که جبران آن خسارات واجب باشد، آیا این جبران بر عهدۀ نظام و از اموال عمومی است؟ و یا بر عهدۀ دولت یا کارمند دولت است؟

لازم به ذکر است، که یک تحقیق جامع علمی اقتضا می‏کند، که بین مسئولیت دولت و مسئولیت کارمندان دولت تفصیل قائل شد. توضیح این‏که ممکن است دولت با تصویب یک قانون، واردات کالایی را آزاد نماید و پس از مدتی آن را لغو نموده و در این بین برخی متضرر شوند. این مسأله تحت عنوان مسئولیت دولت قابل بررسی و مطالعه است. همچنین مسئولیتی که ناشی از ایفای وظایف کارمندی برای کارمندان دولت ایجاد می‏شود.

در بخش اول مفاهیم مربوط به موضوع تعریف می‏شوند و در بخش دوم نیز مبانی مسئولیت مدنی و مبانی نظری مسئولیت یا معافیت دولت و کارمندان دولت در حقوق ایران و فقه امامیه در دو فصل مجزا مورد مطالعه قرار می‏گیرد.

فهرست مطالب

مسؤولیت مدنی دولت 1

چکیده 1

کلیدواژگان 2

پیشگفتار 3

1. مفاهیم و پیشینه 4

1.1. مسئولیت مدنی و مسئولیت اخلاقی 4

1.2. مسئولیت مدنی، مسئولیت کیفری و مسئولیت انتظامی 5

1.3. مفهوم خطای کارمند 6

2. مبانی مسئولیت مدنی 8

2.1. نظریة تقصیر 9

2.1.1. وحدت مسئولیت کیفری و مدنی 9

- گسترش مسئولیت‏های قراردادی 10

- استفاده از اماره‌های قانونی و قضایی برای اثبات تقصیر 10

- تغییر در مفهوم تقصیر 11

2.2. نظریة تضمین حق 12

2.3. نظریة خطر 13

3.1. مسئولیت حکومت به جای کارمند 21

منابع 24

قیمت فایل فقط 15,000

برچسب

  • مسئولیت مدنی دولت
  • مسئولیت مدنی
  • مسئولیت مدنی دولت
  • مسئولیت کارمندان
  • جبران خسارت
  • دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته حقوق
  • دانلود مقاله مسوولیت مدنی دولت
  • دانلود مقالات کارشناسی ارشد حقوق
  • دانلود مقالات ارشد حقوق
  • دانلود مقالات حقوقی

پرداخت قیمت و دریافت فایل

ادامه مطلب ...

چه کسی گیاهخوار است ؟

  • دسته بندی: پاورپوینت
  • قیمت: 7200 تومان

فرمت: پاورپوینت {قابل ویرایش می باشد}

تعداد اسلاید:77

خلاصه ای از متن:

یک گیاهخوار کسی است که از رژیم غذایی که شامل حبوبات، خشکبار، دانه های گیاهی، سبزیجات، میوه های مختلف و گاهی اوقات لبنیات و تخم مرغ است، استفاده می کند.

یک گیاهخوار از هیچ نوع گوشت حیوانی مانند گاو، خوک، پرندگان، ماهی، صدف، خرچنگ وسایر فرآورده هایی که از گوشت این نوع حیوانات بدست می آید، استفاده نمی کند.

  • گیاهخوار

پرداخت قیمت و دریافت فایل

ادامه مطلب ...

معماری مسجد جامع اصفهان

دسته: سایر

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 18815 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 30

معماری مسجد جامع اصفهان

مقدمه

بدون شک یکی از جالبترین موضوعهای شایان مطالعه و دقت درتاریخ معماری اسلامی ایران ، بررسی مساجد به سبک ایرانی است . مساجد ساخته شده در ایران ، به دو دسته تقسیم می شوند ؛ که از حیث اهمیت به مانند یکدیگر نیستند . یک دسته ، ابنیه اندکی را شامل می شود که با سبک نقشه های عربی استوار شده ، و دیگر مساجد به سبک ایرانی است .

پیشگفتار:

قدیمیترین بنای تاریخی اصفهان را باید مسجد جمعه یا مسجد جامع اصفهان تلقی کرد. سیمای فعلی مسجد عمدتاً مربوط به اقدامات دوره سلجوقی است اما تعمیرات و الحاقات آن به دورانهای بعد به خصوص عصر صفویان مربوط می شود . اما در کاوش های باستان شناسی مراحل قبل از سلجوقی هم به دست آمده که به دوران آل بویه و قرن سوم هجری باز می گردد. در همین کاوش ها آثار قبل از اسلام نیز کشف شده است.

مسجد دارای ورودیهای متعدد است که هر یک فضای مسجد را به بخشهایی از بافت پیرامون آن مربوط می کند این ورودیها همه در یک زمان ساخته نشده اند و هر یک در مقطعی از تاریخ و در ارتباط با ساختمان درون و بیرون بنا به وجود آمده اند. گذرها و معابری که در گرداگرد مسجد وجود دارند بیانگر ارتباط گسترده ای است که مسجد با بافت قدیم شهر دارد.مسجد جامع اصفهان با نقشه چهار ایوانی بنا شده و از آنجا که ابداعات هنری و معماری 15 قرن دوران اسلامی را در خود گرد آورده است یکی از بهترین آثاری به شمار می رود که در دنیای امروز شهرت دارد. با توجه به منابع و مآخذ مختلف این نکته مشخص می شود که مسجد جامع در طول زمان به سبب آتش سوزی و جنگ های متعدد و نا آرامی های دوران های مختلف آسیب فراوان دیده و دوباره بازسازی و مرمت شده است.

چهار ایوان اطراف میدان مشخص کننده شیوه مسجد سازی ایرانیان است که پس از احداث آن در سایر مساجد نیز رواج یافته است. این ایوان ها که به نامهای صفه صاحب در جنوب صفه درویش در شمال صفه استاد در مغرب صفه شاگرد در مشرق نامیده می شوند با تزئینات مقرنس سازی و کاربندی یکی از فنون بسیار جالب معماری ایران را بیان می دارد.

نمای داخلی صحن مسجد و کاشیکاری های آن مربوط به قرن نهم هجری است که احتمالاً مناره ها نیز مربوط به همین زمان می باشند . به طورکلی بنای کنونی مسجد جامع اصفهان شامل بخشهای زیر می باشد:

- شبستان مسجد: این شبستان که بر ستون های مدور استوار است که با گچبریهای بسیار زیبا تزئین شده است. این قسمت مربوط به عصر دیلمیان است.

مسجد جامع اصفهان - مقاطع شمالی و جنوبی - دید بطرف شرق

- گنبد و چهل ستونهای اطراف آن که در ایوان جنوبی مسجد واقع شده و در فاصله سالهای 465 تا 485 هجری قمری بنا شده است. این گنبد در زمان سلطنت ملکشاه سلجوقی و وزارت خواجه نظام الملک ساخته شده از نمونه های نادر ساختمان های عصر سلجوقی است. ایوانی که در جلوی این گنبد آجری واقع شده در اوائل قرن ششم هجری بنا گردیده و سقف آن از مقرنس های درشت ترکیب شده است. این گنبد دارای زیباترین طرحهای تزئینی ساخته شده از آجر و گچ میباشد.

- گنبدی که در بخش شمالی حیاط مسجد واقع شده و قرینه گنبد خواجه نظام الملک است در سال 481 بنا گردیده است. احداث این گنبد را به ابوالغنائم تاج الملک یکی دیگر از وزرای عصر سلجوقی نسبت می دهند.

- ایوان معروف به صفه صاحب که در دوران سلجوقی ساخته شده و تزئینات آن مربوط به عصر قراقویونلو و صفوی است. در این قسمت کتیبه هائی از دورانهای مختلف از جمله صفویان به چشم می خورد.

- ایوان غربی معروف به صفه استاد که در عصر سلجوقی بنا شده و در دوره صفویان با کاشیکاری تزئین شده است . در این صفه علاوه بر خطوط ثلث و نستعلیق که به تاریخ 1112 هجری قمری و در زمان سلطنت شاه سلطان حسین کتابت شده عباراتی به خط بنائی بسیار زیبا و با امضاء محمد امین اصفهانی نوشته شده است

کلمات کلیدی:

نماهای مختلف مسجد جامع اصفهان

نقشه معکوس پلانی متری و آلتی متری

مقطع های مختلف مسجد جامع اصفهان

فهرست مطالب

مسجد جامع اصفهان 1

پیشگفتار: 1

مسجد جامع اصفهان - مقطع شرقی و غربی - دید بطرف جنوب 4

مقطع شرقی و غربی - دید بطرف جنوب 5

مقطع شمالی و جنوبی - دید بطرف جنوب 6

ایوان شاگرد - مقطع شرقی و غربی - دید بطرف جنوب 7

مقدمه 8

گنبد مدرسه مظفریه - مقطع شرقی و غربی 9

مسجد جامع - نمای شمالی 14

مسجد جامع - نمای غربی 15

مسجد جامع - نمای شرقی 16

مسجد جامع - نمای جنوبی 18

نقشه معکوس پلانی متری (قسمتهای 140و 144 و148و164و172 ): 1354] 22

نقشه معکوس پلانی متری و آلتی متری (قسمتهای 311 تا 315 ): 1354] 24

نقشه معکوس سقف پلانی متری و آلتی متری (قسمتهای 10 ، 19 ، 29 ، 38 ، 55): 1354] 26

نمایش تصویر مایل از مسجد جامع اصفهان و محدوده تخریب 27

پلانی متری آلتی متری ایوان شرقی 27

پلانی متری ایوان صاحب 29

قیمت فایل فقط 13,000

برچسب

  • معماری مسجد جامع اصفهان
  • نماهای مختلف مسجد جامع اصفهان
  • نقشه معکوس پلانی متری و آلتی متری
  • مقطع های مختلف مسجد جامع اصفهان
  • دانلود مقاله معماری مسجد جامع اصفهان
  • خرید مقاله و تحقیق رشته معماری

پرداخت قیمت و دریافت فایل

ادامه مطلب ...