تاثیر تزریق تجزیه بیولوژیکی مواد آلی با تثبیت نیتروژن باکتری آزتوباکتر کروکوکام، آزوسپیریل هام لیپوفرام و فسفات با حل کردن باکتری سودوموناس استریاتات بر روی محتوای نیتروژن و فسفات (نیتروژن و فسفات) حاصل از تجزیه بیولوژیکی مواد آلی مورد ارزیابی قرار می گیرد. تزریق باکتری تثبیت کننده نیتروژن به درون مواد آلی باعث افزایش محتوای نیتروژن و فسفات می گردد.
غنی سازی مواد آلی توسط فسفات باعث بهبود فسفات موجود می گردند. در طی تزریق، تغییر شکل باکتری به سرعت انجام گرفته، باعث تثبیت نیتروژن و باعث حل شدن فسفات و مواد افزوده می گردد.
تاثیرات جهانی در ارتباط با پرورش محصولات ارگانیکی (حاصل از دستکاری ژنتیکی) از طریق بازیابی ضایعات ارگانیکی برای ادامه یافتن فعالیت های کشاورزی و همچنین ایجاد یک محیط زیست عاری از مواد آلاینده وجود دارد. به منظور بهبود کشاورزی با ثبات، غنی سازی ضایعات دارای مزایای زیادی می باشد. فعالیت کرم های خاکی برای تجزیه ضایعات ارگانیکی و تولید و مواد آلی تجزیه شده در حال تجاری شدن می باشد زیرا فقدان نیتروژن از ضایعات کشاورزی و کود زمانی که این تجزیه به عنوان منبعی از مواد آلی به شمار می آید، به حداقل می رسد.احتمالاتی نیز در ارتباط با افزایش محتوای نیتروژن متشکل از تزریق ارگانیسم های نیتروژن تثبیت شده وجود دارد و محتوای فسفات با افزودن فسفات جامد و سپس تزریق فسفات باعث حل باکتری می گردد. از این رو کاربرد مستقیم سنگ فسفات به تنهایی به ویژه در خاک های آلکیل و خنثی، مفید نمی باشد. تشکیل مواد آلی که توسط فسفات جامد و فعالیت های میکروبی انجام می گیرد کمکی به حل فسفر و افزایش میزان فسفر در گیاه می کند. باکتری تثبیت شده نیتروژن، علاوه بر تثبیت نیتروژن، منجر به حل شدن فسفات به دلیل ایجاد اسید آلی و آنزیم، می گردد. آزمایشات کنونی طراحی شد تا مطرح کند که چگونه حل باکتری تثبیت شده نیتروژن و حل فسفات باعث ایجاد تغییراتی در محتوای مواد آلی تجزیه شده نیتروژن و فسفات می گردد.
ادامه مطلب ...
در دوران کامبرین و میلیون سال پس از ان حیات فقط در دریا وجود داشت چون اشعه ماورای بنفش خورشید زندگی را در خشکی ها نا امن کرده بود ولی این مشکل با پیداش سیانو باکتری ها (گیاهی فتوسنتز کننده) حل شد.اکسیژنی که توسط سیانو باکتری ها تولید میشد پس از برخورد به ماورای بنفش به ملکول اوزون تبدیل میشدند و کم کم لایه اوزون را به وجود آوردند. بدین صورت امکان زندگی در خشکی برای جانوران محیا شد و به مرور زمان گونه های مختلفی از جانوران و گیاهان زندگی خود را بر سطح خشکی آغاز کردند.
ادامه مطلب ...دسته بندی: علوم انسانی » علوم اجتماعی
تعداد مشاهده: 230 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 61
حجم فایل: 42 کیلوبایت
چکیده
این پژوهش با هدف تدوین و اعتبارسنجی برخی شاخصهای پایهای و اصلی امکانات و فعالیتهای آموزشی -ترویجی و به کارگیری آنها به منظور رتبهبندی استانها از نظر فعالیتهای آموزشی و ترویجی در دو فاز انجام گرفته است. در فاز اول پس از مرور ادبیات موضوع 137 شاخص آموزشی - ترویجی، در هفت زمینه؛1- شاخصهای مربوط به عاملین ترویج، 2- شاخصهای زیرساختی ترویج، 3- شاخصهای مربوط به فعالیتهای آموزشی ترویجی، 4- شاخصهای سازمان و مدیریت ترویج، 5- شاخصهای آموزش انبوه رسانهای، 6- شاخصهای ارتباطات ترویجی و 7- شاخصهای اعتبارات ترویجی تدوین و در معرض داوری 180 کارشناس ترویج در 6 استان منتخب قرار گرفت. پس از محاسبه آمارههای مد، میانگین، انحراف معیار و ضریب تغییرات (CV) هر یک از آنها، شاخصهای مناسب تعیین گردید. در فاز دوم مطالعه با توجه به اطلاعات و دادههای در دسترس تعداد 132 شاخص انتخاب و دادههای مورد نیاز از طریق معاونت ترویج و نظام بهرهبرداری وزارت جهاد کشاورزی گردآوری و شاخص ترکیبی هر یک از محورهای هفتگانه فوق محاسبه و وضعیت استانها از نظر شاخصها ترکیبی محورهای هفتگانه رتبه بندی شدند. برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزارهای SPSS و GIS استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که؛ از لحاظ شاخصهای مربوط به عاملین ترویج، استان همدان بهترین وضعیت و استان خوزستان بدترین وضعیت را در بین دیگر استانها دارا هستند، از لحاظ شاخصهای مربوط به زیرساختهای ترویجی استان آذربایجان غربی در بالاترین رتبه و استان خراسان در پایینترین رتبه قرار دارند، از لحاظ شاخصهای مربوط به فعالیتهای آموزشی ترویجی استان زنجان مناسبترین وضعیت و استان کهکیلویه و بویراحمد پایینترین رتبه را در بین دیگر استانها دارا هستند، از لحاظ شاخصهای مربوط به سازمان و مدیریت ترویج، استان کردستان بهترین وضعیت و استان آذربایجان غربی پایینترین رتبه را در بین دیگر استانها دارا هستند، از لحاظ شاخصهای مربوط به آموزشهای انبوه رسانهای استان قم از وضعیت مناسب و استانهای گیلان، کهکیلویه و بویراحمد و آذربایجان شرقی با داشتن شاخص ترکیبی یکسان از رتبههای پایینتری برخوردار بودهاند. از لحاظ شاخصهای مربوط به ارتباطات ترویجی استان زنجان بالاترین رتبه و استانهای آذربایجان شرقی، کهکیلویه و بویراحمد و گیلان با داشتن شاخص ترکیبی یکسان پایینترین رتبه را در بین دیگر استانها دارا هستند، از لحاظ شاخصهای مربوط به اعتبارات ترویجی، استان هرمزگان بهترین وضعیت و استان گیلان پایینترین رتبه را در بین دیگر استانها دارا هستند، و بالاخره از لحاظ شاخص ترکیبی کلی، استان همدان در رتبه نخست و استان قزوین در پایینترین رتبه در بین دیگر استانها قرار دارد.
کلمات کلیدی: شاخصهای آموزشی ترویجی، فعالیتهای آموزشی ترویجی، رتبهبندی استانها.
ادامه مطلب ...
دسته بندی: مهندسی عمران » نقشه
تعداد مشاهده: 621 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: rar
فرمت فایل اصلی: dwg
تعداد صفحات: 1
حجم فایل: 394 کیلوبایت
دانلود پلان معماری ویلا دو طبقه و پلان 3D،
در قالب dwg و در 1 شیت، قابل ویرایش.
این فایل شامل پلان معماری ویلا دو طبقه و پلان 3D و مقطع آن می باشد.
ادامه مطلب ...
قالب بندی: word
تعداد صفحات: 41 صفحه
شرح مختصر: آتش خطرناک ترین دشمن جنگل می باشد. یک آتش سوزی محدود نیز همواره خسارات قابل ملاحظه ای را موجب می گردد به طوری که ممکن است حتی تخریب نهایی و کلی از آن ناشی شود. سطح وسیعی از جنگل های به علت ازدیاد جمعیت به مناطق مسکونی، مراتع و زمین های زراعتی تبدیل گردیده است. انسان اولیه به علت نداشتن وسایل لازم جهت توسعه سطح زمین های کشاورزی و مرتع مجبور بود از روش سهل و ساده آتش زدن جنگل استفاده نماید. میزان خسارتی که حریق به جنگل ها وارد می آورد برحسب نوع درختان و محیط متفاوت است. درجه شدت حریق و در نتیجه خسارت وارده در جنگل های سوزنی برگ به مراتب بیشتر از جنگل های پهن برگ می باشد. ولی چون اکثر جنگل های ایران از گونه های پهن برگ تشکیل یافته است، خطر توسعه حریق در آنها به میزان جنگل های سوزنی برگ اروپا و یا جنگل های وسیع سوزنی برگ سایر مناطق دنیاست. حریق و آتش گرفتن جنگل و مرتع، چه عمده و چه غیر عمد صورت گیرد باعث از بین رفتن جنگل ها و مراتع می شود و قبل از آنکه توسعه یابد، باید از ایجاد آن جلوگیری شود.
ادامه مطلب ...