روشهای حمل کالا در تجارت بین المللی

دسته: سایر

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 42 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 34

دانلود مقاله رشته حقوق

روشهای حمل کالا در تجارت بین المللی

مقدمه

در تجارت بین الملی دادوستد کالا طبق عرف و عادلت انجام می پذیرد. عرف و عادت ملل مختلف متفاوت وموجب بروز مشکلات در معاملات بین المللی است. این مشکلات در جنبه های مختلف اجرای قرار داد می تواند ظاهر شود، طرفین قرارداد از عرف و عادت کشورهای یکدیگر اطلاعی ندارندو پس از انعقاد قرارداد، در اجرای آن مواجه با سئوالاتی هستندکه هر یک جواب متفاوتی برای آن دارند: چگونه کالا را باید تهیه کرد؟ تهیه پروانه ها، مجوزها وانجام تشریفات گمرکی که از ضروریات عبور کالا از مرز است ، به عهده کیست ؟خطراتی که در جریان حمل متوجه کالاست بر کدامیک از متعاملین تحمیل است ، هزینه ها به عهده کیست ؟ قرارداد حمل کالا وبیمه را بایع یامشتری و به هزینه کدامیک منعقد خواهد شد؟ محل دقیق تحویل کالاکجاست ؟ انتقال ضمان چگونه است ؟ بایع در چه شرایطی قیمت کالاهای فروخته شده را دریافت خواهد کرد؟ بسته بندی به چه صورت انجام خواهدشد و مخارج آن به عهده کیست ؟ بازرسی کالا و انطباق و عدم انطباق آن با کالاهای موعود به چه نحوی و به هزینه چه شخصی صورت می پذیرد؟ و چه عواقبی را بدنبال دارد؟

با گذشت زمان عرف و عادت کشورهای مختلف شکل انسجام یافته ای به خودمی گیرد بطوریکه در بعضی از کشورها برای تمام سئوالات مطرح شده جواب استانداردی قابل ارائه می شود. بعدها به صورت اصطلاحات خاص مورد استفاده قرار می گیرد. ولی این اصطلاحات در کشورهای ختلف پراکنده است و به علت عمین پراکندگی طرفین قرارداد نمی دانند و نمی توانند دقیقا” از حدود وظائف ومسئولیت های خود درمعاملات تجاری بین المللی آگاه شوند. در بعضی از موارداصطلاحات مشابه در دو کشورمحل اقامت متعاملین وجود ندارد و حتی در مواردیکه چنین اصطلاحاتی در دو کشور وجود دارد هر یک به گونه ای متفاوت با آن برخورد داشته است. بطوریکه حدود وظائف ومسئولیت های بایع ومشتری در یک روش حمل از کشوری به کشور دیگر متفاوت است: به عنوان مثال مدتهاعملکرد کشور آلمان در مورد روش حمل فوب (.B.O.F) محدودتر از سایر کشورهای غربی بود: در آلمان فقط هزینه حمل در روش بیع فوب بر عهده بایع بود و حال آنکه دردیگر کشورهای اروپائی تحمل خطرات نیز بر بایع تحمیل میشده است .

کلمات کلیدی:

دادوستد کالا

تجارت بین الملی

وظائف ومسئولیت های بایع ومشتری

فهرست مطالب

روشهای حمل کالا در تجارت بین المللی 1

مقدمه 1

مبحث اول - اصطلاحات حمل و نقل بین المللی 4

الف - تدوین وتحول 5

ب - ماهیت حقوقی 7

ج - منفت عملی 9

مبحث سوم - اصطلاحات قابل انطباق بر انواع حمل 16

2- موارد دفتراق 19

ب - تحویل در مرز 20

قیمت فایل فقط 15,000

برچسب

  • روشهای حمل کالا در تجارت بین المللی
  • دادوستد کالا
  • تجارت بین الملی
  • وظائف ومسئولیت های بایع ومشتری
  • دانلود مقالات رشته حقوق
  • دانلود مقالات حقوق
  • دانلود مقالات حقوقی

پرداخت قیمت و دریافت فایل

ادامه مطلب ...

محرک های استراتژی های نوآوری: آزمون مدل-2

  • دسته بندی: عمومی
  • قیمت: 5000 تومان

فایل پیش رو ترجمه مقاله انگلیسی با عنوان "Drivers of innovation strategies: Testing the Tidd and Bessant model" منتشر شده در سال 2015 می باشد که امیدوارم مورد توجه علاقمندان و متقاضیان قرار گیرد.

پرداخت قیمت و دریافت فایل

ادامه مطلب ...

قابلیت اطمینان در برابر خطا در آرایه های درگاه قابل برنامه ریزی فیلد

  • عنوان انگلیسی مقاله: Fault tolerance and reliability in field programmable gate arrays
  • عنوان فارسی مقاله: قابلیت اطمینان و تحمل پذیری در برابر خطا در آرایه های درگاه قابل برنامه ریزی فیلد
  • دسته: فناوری اطلاعات - کامپیوتر
  • فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 30
  • دانلود رایگان نسخه انگلیسی
  • دانلود رایگان بخشی از ترجمه

چکیده

کاهش قابلیت اطمینان در سطح دستگاه و افزایش تنوع در پروسه های within-die را می توان از مباحث بسیار مهم برای آرایه های درگاه با قابلیت برنامه ریزی-فیلد(FPGA) دانست که منجر به توسعه پویای خطاها در طول چرخه عمر مدار ادغام یافته می شود. خوشبختانه، FPGA ها توانایی پیکربندی مجدد در فیلد را در زمان اجرا دارند و از ان رو فرصت هایی را به منظور غلبه بر چنین خطاهایی فراهم می سازند. این طالعه یک بررسی جامع بر روی متد های تشخیص خطا و شِماهای تحمل پذیری در برابر خطا را برای FPGA ها و تنزل دستگاه ها و با هدف ایجاد یک مبنای قوی برای پژوهش های آینده در این حوزه ارائه میدهد. همه متد ها و شِماها از نظر کمی مقایسه شده اند و بعضی از آنها نیز مورد تأکید قرار گرفته اند.

واژگان کلیدی

  • قابلیت اطمینان
  • تحمل پذیری در برابر خطا
  • درگاه قابل برنامه ریزی فیلد

Abstract

Reduced device-level reliability and increased within-die process variability will become serious issues for future field-programmable gate arrays (FPGAs), and will result in faults developing dynamically during the lifetime of the integrated circuit. Fortunately, FPGAs have the ability to reconfigure in the field and at runtime, thus providing opportunities to overcome such degradation-induced faults. This study provides a comprehensive survey of fault detection methods and fault-tolerance schemes specifically for FPGAs and in the context of device degradation, with the goal of laying a strong foundation for future research in this field. All methods and schemes are quantitatively compared and some particularly promising approaches are highlighted.

اطلاعات فایلی که دانلود می شود

  • فرمت: zip
  • حجم: 1.15 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

پرداخت قیمت و دریافت فایل

ادامه مطلب ...

تجربیات مدون آموزش ابتدایی

  • عنوان: تجربیات مدون آموزش ابتدایی
  • فرمت: ورد (docx)
  • تعداد صفحات: 32 صفحه
  • مقالات را با ورژن office 2010 به بالا باز کنید

شرح مختصر

آموزش و پرورش استثنایی برنامه ها و تکالیفی است که شامل مدارس، کلاس های خاص و برنامه ها و خدمات طراحی شده برای رشد ظرفیت آموزشی کودکان و دانش آموزان استثنایی می شود. این آموزش که به منظور یکسان سازی منابع قابل تغییر و انعطاف پذیر و خدماتی که بتواند کودکان ناتوان را مورد حمایت قرار دهد، بر مبنای برنامه های مجزا و موازی یک مدرسه طراحی شده تا کودکان و دانش آموزان استثنایی نیز بتوانند به برنامۀ درسی عمومی دست پیدا کنند. آموزش و پرورش استثنایی محدود به جایگزینی دانش آموزان در مدارس و کلاس های خاص بر حسب توانمندی ها، تفاوت ها و نیازهای آنها نمی شود. این آموزش با درگیر ساختن آموزش عادی خدمات و آموزش های ویژه را در مدارس و سایر مکان ها فراهم می کند.

دانش آموزان استثنایی افرادی هستند که با چالش ها و ناتوانی هایی در زمینه های یادگیری، ارتباط و رفتار سازشی و هیجانی، رشد جسمی، نیازهای مراقبت و سلامت روبرو هستند. مشکلات آموزشی و رشدی ناشی از ناتوانی این دانش آموزان که به وسیله ارزیابی تعیین شده، در حدی است که یک برنامه طراحی شده برای دانش آموزان عادی نمی تواند پاسخگوی نیازهای آنها باشد. مشکلات مانع یادگیری شده یا روی عملکرد آموزشی کودک اثر نامطلوب می گذارد. این دانش آموزان برای این که بتوانند از آموزش بهره ببرند، نیازمند تغییراتی در محیط و منابع و برنامه های آموزشی و ارایه خدمات درمانی و توان بخشی هستند.

تعیین میزان شیوع هر ناتوانی با مشکلاتی نظیر تنوع معیارها و فنون و ابزارهای مورد استفاده برای شناسایی همراه است. برآوردها نشان می دهد یک نفر از هر شش دانش آموز حاضر در مدارس دارای مشکل هستند. این میزان 2.15 درصد سنین 6 تا 18 سال را شامل می شود، اما فقط سه درصد این دانش آموزان نیاز به آموزش خاص دارند و یک درصد نمی توانند در ارزیابی های طراحی شده برای دانش آموزان عادی شرکت کنند.

توصیف دقیق ویژگی های تمام افراد با این ناتوانی ها دشوار است. کودکان و دانش آموزان دامنه وسیعی از ویژگی ها را برحسب نوع و شدت ناتوانی و سن، نشان می دهند. در حقیقت، تفاوت میان افراد با ناتوانی بیش از شباهت های آنها است. از این رو طبقه بندهای متفاوتی از دانش آموزان استثنایی شده است. مشهور ترین طبقه بندی به گروه های اتیسم، عقب ماندگی ذهنی خفیف، آسیب گفتار یا زبان، ناتوانی یادگیری ویژه، آسیب شنوایی، آسیب های ارتوپدی، آسیب سلامت، آسیب بینایی، آشفتگی هیجانی ناتوانی های هیجانی، چند معلولیتی یا ناتوانی های چند گانه، تقسیم می شود.

در کشور ما با ادغام گروه ها، هفت گروه دانش آموزان کم توان ذهنی، دانش آموزان آسیب دیده شنوایی، دانش آموزان آسیب دیده بینایی، دانش آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری، دانش آموزان دارای مشکلات رفتاری و هیجانی، دانش آموزان معلول جسمی حرکتی و دانش آموزان چند معلولیتی، خدمات دریافت می کنند.

اهداف آموزش و پرورش استثنایی همان اهداف آموزش و پرورش عادی است، اما هدف اصلی آن به شکل خاص فراهم ساختن گستره ای از حمایت ها و خدمات انفرادی برای کمک به آموزش و پرورش دانش آموزان استثنایی به طریقی است که تفاوت ها و نیازهای آنها مد نظر قرار گیرد به گونه ای که بتوانند از برنامه درسی عمومی استفاده کنند. در واقع زمانی این هدف محقق می شود که کودکان و دانش آموزان روابط مثبت برقرار کنند، دانش ها و مهارت ها را یاد بگیرند و به کار ببرند، اقدام مناسبی را برای برآورد نیازهای خود انجام دهند و برای انتقال به مراحل بعدی زندگی و یا بزرگسالی آماده باشند.

برنامه های زیادی برای آموزش دانش آموزان استثنایی وجود دارد. این برنامه ها برای آموزش متناسب با سن طراحی می شود و مناسب با توانایی های هوشی، جسمی و اجتماعی و علایق کودک شکل می گیرد. فراهم ساختن برنامه های بسیار ساختار مند با اهداف روشن، خاص و معین که تمرکز آن بر نیازهای فردی هر کودک و آموزشی که در واقع گام به گام است، از ویژگی های برنامه های موفق است. برای هر دانش آموز معمولاً اهداف و روش های آموزشی متفاوتی مورد نیاز است، از این رو دانش آموزانی که از توانمندی های کمتری برخوردارند از برنامه های آموزشی خاص خود بهره مند می شوند.

تمرکز این برنامه در طی سال های ابتدایی بر رشد مهارت های تحصیلی و رشد ارتباط عملی است. به علاوه بر مهارت های زندگی روزمره تأکید می شود که برای کمک به مشارکت دانش آموز در فعالیت های اجتماعی و اوقات فراغت است. در طی سال های میانی تحصیل تأکید از روی برنامه های مهارت های عملی به مهارت های حرفه ای تغییر می کند و دانش آموز و خانواده اش برنامه ریزی برای انتقال به زندگی بزرگسالی را شروع می کنند. برنامه هایی که برای دانش آموزان که از توانایی ذهنی عادی برخوردار هستند، در نظر گرفته می شود مشابه به سایر دانش آموزان است اما برحسب ویژگی ها و نیازها و توانمندی های آنها مناسب سازی می شود.

بسیاری از مدارس استثنایی، حتی برای تامین وسایل رفت و آمد دانش آموزان معلول نیز مشکل مالی دارند.شاید آن ها را در یک کلاس و یک مدرسه کنار دیگر دانش آموزان مدارس عادی نبینیم، اما این ندیدن به این معنی نیست که آن ها از جشن شکوفه ها، اشتیاق بازگشایی مدارس و لذت روز اول مدرسه رفتن محروم هستند. هرساله هزاران دانش آموز دارای معلولیت، همزمان با بازگشایی مدارس وارد مدارس استثنایی می شوند و همان شور و حال اول مهر در مدارس کودکان استثنایی نیز موج می زند. دانش آموزان این مدارس به هفت گروه تقسیم می شوند و به نسبت نوع معلولیت خود در کلاس های درسی و گاه در مدارس استثنایی مختلف درس می خوانند. دانش آموزان نابینا، ناشنوا، معلول جسمی حرکتی، دانش آموزان دارای اختلالات رفتاری، دانش آموزان دارای اختلالات یادگیری، دانش آموزان کم توان ذهنی و دانش آموزان چند معلولیتی در زمره هفت گروه از دانش آموزانی هستند که در مدارس استثنایی تحصیل می کنند.

در سال های اخیر تلاش های زیادی شده که بسیاری از دانش آموزان مدارس استثنایی در مدارس عادی کشور تلفیق شوند و مثل دیگر دانش آموزان در مدارس عادی درس بخوانند. به خصوص دانش آموزان معلول جسمی - حرکتی و نابینایان، دو گروه مستعدی هستند که به راحتی امکان تحصیل در کنار دیگر دانش آموزان مدارس عادی را دارند و اگر امکانات مدرسه فراهم باشد، تحصیل آن ها در مدارس عادی به راحتی امکان پذیر است. اما در بسیاری از مدارس عادی، مدارس برای رفت وآمد دانش آموزان معلول جسمی - حرکتی مناسب سازی نشده است و همچنین کتاب های بریل و سایر تجهیزات درسی مورد نیاز برای تحصیل نابینایان فراهم نیست و به همین دلیل، برخی از این گروه دانش آموزان ناخواسته وارد مدارس استثنایی می شوند؛ در صورتی که اگر امکانات اولیه برای آن ها مهیا باشد، نیازی به حضور معلولان جسمی - حرکتی و نابینایان در مدارس عادی نیست.

فهرست مطالب

مقدمه 4

فصل اول: بیان چالش و مشکلات

کودکان فلج مغزی c.p: 11

اختلالات رفتاری کودکان استثنایی 11

املا گویی 12

مشکلات انشا نویسی کودکان کم توان ذهنی 12

فراموشی مطالب درسی 12

بد خطی و غلط نویسی تکالیف در منزل 13

چالش اختلال بیش فعالی 13

اختلال در خواندن 14

اختلال دیکته نویسی 17

فصل دوم: راهکارها و پیشنهادات

راهکار آموزش کودکان فلج مغزی (C.P.) 20

راهکار هایی برای اختلالات رفتاری 20

شیوه های املا نویسی 22

شیوه انشا نویسی مشارکتی 24

چند پیشنهاد برای یادگیری بهتر دروس حفظی 24

رفع بد خطی و غلط نویسی تکالیف 25

اختلال بیش فعالی 26

راهکارهایی برای حل اختلال خواندن 28

راهکارهایی برای رفع اختلال دیکته نویسی 29

پیشنهادات و توصیه ها 31

پرداخت قیمت و دریافت فایل

ادامه مطلب ...