دسته بندی: مهندسی » مهندسی معماری
تعداد مشاهده: 211 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: rar
فرمت فایل اصلی: dwg
تعداد صفحات: 1
حجم فایل: 154 کیلوبایت
پلان معماری اتوکد طرح 61 بهمراه کلیه جزئیات که در نرم افزار اتوکد طراحی شده است
ادامه مطلب ...
دسته بندی: علوم انسانی » علوم اجتماعی
تعداد مشاهده: 336 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 121
حجم فایل: 83 کیلوبایت
مقدمه:
هوش هیجانی به عنوان مجموعه ای از عوامل که می تواند فرد را به طرف روابط سالم و توانایی برای پاسخ به کوشش های زندگی شخصی و حرفه ای در جهت مثبت هدایت کند، تعریف شده است (مک مولن 2003).
نظریه پردازان هوش معتقدند که IQ به ما می گوید که چه کار می توانیم انجام دهیم. در حالیکه هوش هیجانی به ما می گوید که چه کاری باید انجام دهیم. IQ شامل توانائی ما برای یادگیری تفکر منطقی، انتزاعی می شود. در حالیکه هوش هیجانی به ما می گوید که چگونه از IQ در جهت موفقیت در زندگی استفاده کنیم. هوش هیجانی شامل توانایی ما در جهت خودآگاهی هیجانی و اجتماعی ما می شود و مهارت های لازم در این حوزه ها را اندازه می گیرد. همچنین شامل مهارت های ما در شناخت احساسات خود و دیگران و مهارت های کافی بر ایجاد روابط سالم با دیگران و حس مسئولیت پذیری در مقابل وظایف می باشد. (منصوری 1380).
گلمن نیز معتقد است، هوش هیجانی شامل توانایی ما برای حل مشکلات هیجانی انعطاف پذیری و قبول واقعیت می شود. بر اساس مطالعات دانیل گلمن در بهترین شرایط همبستگی اندکی (7%) بین هوش عمومی و برخی از ابعاد هوش هیجانی وجود دارد. به طوریکه می توان ادعا کرد و آنها عمدتاً ماهیت مستقل دارند. وقتی افراد دارای هوش عمومی بالا در زندگی تقلا می کنند و افراد دارای هوش متوسط به طور شگفت انگیزی پیشرفت می کنند، شاید بتوان آن را هوش هیجانی بالای آنان دانست (گلمن 1998).
مطالعات ریچارد (1995) نشان داد که نمره کل هوش عمومی همبستگی اندکی (12%) با هوش هیجانی دارد و مطالعات بار. آن نشان داد که عناصر هوش هیجانی از هوش عمومی مستقل است (دهشیری 1380).
بیان مسئله:
در خانه مغز ما چیزی زندگی می کند به نام IQ، که سالها فکر می کردیم او فرمانروای همه دستوراتی است که از مغز صادر می شود ورفتار ما بر اساس خیر و صلاحـی که او تشخیـص می دهد، بدون چون و چرا تحت رهبری اوستو هر کجا رفتار خردمندانه ای از کسی سر می زند یا بر عکس عمل غیر عاقلانه ای انجام می داد سریع به او نسبت IQ بالا یا IQ پائین می زدیم.
اما آیا یه راستی رفتار ما نشان دهنده هوش عمومی یا کلی ماست، اگر این چنین است چرا با وجود هوش بالا یا همان IQ بالا در بعضی افراد بازهم رفتارهای عجیب و غریب و احمقانه ای بروز می کند ؟
شاید به خاطر همین پیچیدگی بود که الکسین کارل انسان را موجودی ناشناخته معرفی کرد. اما در سال 1990 یکی از این ناشناخته ها توسط دانیل گلمن کشف شد که نام هوش هیجانی یا EQ لقب گرفت. هوش هیجانی چیست ؟ و چه فرقی با هوش عمومی یا همان IQ دارد؟ (سعید سالارکیا 1385).
نظریه پردازان هوش هیجانی به ما می گویند که IQ به ما می گوید که چه کار می توانیم انجام دهیم. در حالی که هوش هیجانی به ما می گوید که چه کاری باید انجام دهیم، IQ شامل توانایی ما برای یادگیری تفکر منطقی او انتزاعی می شود، در حالیکه هوش هیجانی به ما می گوید که چگونه از IQ در جهت موفقیت در زندگی استفاده کنیم. (همان منبع).
در پژوهش حاضر می خواهیم بدانیم، EQ یا هوش هیجانی در بین دانشجویان رشته های مشاوره و مهندسی چه مقدار است ؟
اگر کمی دقت کنیم علت خیلی از موفقیت ها یا ناکامی ها، استرس ها یا آرامش های درونی را می توانیم از طریق EQ ردیابی کنیم و از او انتظار داشته باشیم. لذا امیدواریم در پژوهش حاضر با شناخت ویژگی های هوش هیجانی و مقایسه آن در بین دانشجویان گامی در جهت رشد موفقیت ها و آرامش آنان برداریم.
ادامه مطلب ...
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 103 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 16
دانلود مقاله رشته مدیریت
ارزش ویژه برند
مقدمه
در سال های اخیر، اهمیت نقش دارایی های نامشهود در اثربخشی فعالیت ها، خلق و بقای عملکرد مالی کسب و کارها در سطح صنایع مختلف بر همگان آشکار شده است. شناخت این نقش، نیاز سازمان ها به ارزیابی وضعیت برند خود و مقایسه آن با سایر رقبا را تقویت کرده و ضرورت سنجش ارزش آن با بهره گیری از جدیدترین شیوه ها و ابزارهای کیفی و کمی را یادآوری کرده است. دستیابی به مزیت رقابتی در دنیای امروز، تنها با تکیه بر ویژگی های کارکردی محصولات و خدمات حاصل نمی شود، بلکه در عصر حاضر، برند مهم ترین عامل متمایزکننده یک شرکت تجاری از رقبا است.
ریشه شناسی برند:
• واژه برند به همراه بسیاری از واژه های زبان انگلیسی، (مثل Brandy, Burn ) آلمانی ، (مثل Brennen) و مثال های متعدد در سایر زبان های اروپایی همگی وابسته به معنای حرارت، گرما و اشتعال است. در زبان انگلیسی کهن، نامBrond در اشعار حماسی یعنیBeowulf به معنای انهدام توسط آتش بوده است.
• طی قرن 19 میلادی، در ایالات متحده آمریکا، زدن آهن داغ برای علامت گذاری احشام و سوزاندن انواع جراحات، برند نامیده می شد و بعدها به هر نوع داغ زدن همین نام اطلاق گردید.
تاریخچه برند:
• در عرصه بازاریابی در همان قرن 19، با پیدایش صنعت بسته بندی کالاها، برندها نیز مفهوم تازه ای یافتند. طبق برخی گفته ها، صابون پی یرس اولین برند تجاری ثبت شده بود.
• اولین تعریف برای تبلیغات برند در حدود سال های 1900 توسط جیمز والتر تامپسون ارائه شد که امروزه تبدیل به تعریف برندسازی گشته است. خیلی زود شرکت های بزرگ شعارهای تبلیغاتی را نیز ابداع کردند که در رادیو و اولین آگهی های تلویزیونی شنیده و دیده می شد. در دهه 1940 مشتزیان به مفهوم اجتماعی، روانشناسی، انسان شناسی و ارنباطشان با برندها، گسترش یافتند و این سبب شد تولیدکنندگان به سایر ارزش های برند و لزوم بهره گیری از آنان پی ببرند.
کلمات کلیدی:
برند
مدل های مالی
ارزش گذاری برند
فهرست مطالب
ارزش ویژه برند 1
مقدمه 1
ریشه شناسی برند: 2
تاریخچه برند: 2
مفهوم برند: 2
تفاوت لوگو و برند: 4
ارزش گذاری برند: 11
- مدل های مبتنی بر مشتری 12
1- مدل چانلینگ، پینگ و هایزنگ 12
2- مدل بری 12
5- مدل یونگ و روبیکام 13
1- مدل گریس و اوکاس 13
2- مدل یو، دانتو و لی 14
مدل های مالی: 14
روش اینتربرند 14
-روش فایننشال ورد 16
3- روش هولیهان 16
قیمت فایل فقط 7,000
برچسب
ادامه مطلب ...
دسته بندی: مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک
تعداد مشاهده: 204 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 57
حجم فایل: 4,046 کیلوبایت
مقدمه
اتوماسیون در بخشهای مختلف صنعت و کارهای تولیدی در چند دهه اخیر ظهور پیدا کرده است و روز به روز نیز در حال توسعه می باشد. بیش از چند دهه از ظهور کارخانجات کاملاً مکانیزه که در آنها تمامی پروسه ها اتوماتیک بوده و نیروی انسانی در آن نقش اجرائی ندارد، نمی گذرد. اما در چند ساله اخیر شاهد بوجود آمدن کارخانجات مکانیزه ای بوده ایم که طراحی، ساخت و نحوه کار آنها واقعاً حیرت انگیز است. ایده و دانش کنترل اتوماتیک و استفاده از سیستمهای مکانیزه در کارخانجات به جنگ جهانی دوم می رسد. ما تحولات عظیم و چشمگیر آن در سالهای اخیر بوقوع پیوسته است.
رباتها جدیدترین مرحله تلاش انسان جهت صنایع اتوماتیک به شمار می روند. رباتها آن دسته از ماشینهای ساخت بشر هستند که لزوماً حرکتهایی شبیه انسان ندارند ولی توان تصمیم گیری و ایجاد و کنترل فعالیتهای از پیش تعیین شده را دارند.
تعریف ربات
دو تعریف موجود در رابطه با کلمه ربات از قرار زیر می باشند[9]:
1- تعریفی که توسطConcise Oxford Dic. صورت گرفتــه است؛ ماشینی مکانیکی با ظاهر یک انسان که باهوش و مطیع بوده ولی فاقد شخصیت است. این تعریف چندان دقیق نیست، زیرا تمام رباتهای موجود دارای ظاهری انسانی نبوده و تمایل به چنین امری نیز وجود ندارد.
2- تعریفی که توسط مؤسسه ربات آمریکا صورت گرفته است؛ وسیله ای با دقت عمل زیاد که قابل برنامه ریزی مجدد بوده و توانایی انجام چند کار را دارد و برای حمل مواد، قطعات، ابزارها یا سیستم های تخصصی طراحی شده و دارای حرکات مختلف برنامه ریزی شده است و هدف از ساخت آن انجام وظایف گوناگون می باشد.
دسته بندی رباتها
رباتها در سطوح مختلف دو خاصیت مشخص را دارا می باشند:
1- تنوع در عملکرد
2- قابلیت تطبیق خودکار با محیط
به منظور دسته بندی رباتها لازم است که قادر به تعریف و تشخیص انواع مختلف آنــــــها باشیم. سه
دسته بندی مختلف در مورد رباتها وجود دارد. دسته بندی اتحادیه رباتهای ژاپنی، دسته بندی
مؤسسه رباتیک آمریکا و دسته بندی اتحادیه فرانسوی رباتهای صنعتی.[9]
1-3-دسته بندی اتحادیه رباتهای ژاپنی
انجمن رباتهای صنعتی ژاپن، رباتها را به شش گروه زیر تقسیم می کند:
ادامه مطلب ...
قالب بندی: پاورپوینت
تعداد اسلاید: 44 اسلاید
عناوین:
تعریف سازماندهی
نمودار سازمانی
سازمان برمبنای وظیفه
مزایا و محدودیتهای سازمان بر مبنای وظیفه
سازمان بر مبنای نوع تولید
سازمان بر مبنای منطقه عملیاتی
محدودیتهای ساختار سنتی
الگوهای جدید ساختار سازمانی
آشنایی با تشکیلات برگزاری رویدادهای ورزشی
آشنایی با شرح وظایف کمیته های برگزاری رویدادهای ورزشی
ادامه مطلب ...