وظیفه خط انتقال قدرت (transmission) دریک سیستم انتقال قدرت به صورت مطلوب از قسمت محرک به قسمت متحرک است و در خودروها این خط انتقال قدرت توان تولیدی در قسمت موتور را با گشتاور و دور مناسب به چرخ های خودرو منتقل می کند. حال خط انتقال قدرت خود شامل قسمتهایی مانند کلاچ - جعبه دنده (گیربکس)- میل گاردان- دیفرانسیل و … می شود.
کلاچ: کلید قطع و وصل قدرت از موتور به جعبه دنده است بدین صورت که با فشردن یک پدال (پدال کلاچ) ارتباط انتقال قدرت قطع می شود و با آزادشدن پدال کلاچ ارتباط برقرار می شود.
میل گاردان: یک میله گردان توخالی و بلند می باشد و توان شفت خروجی گیربکس را به دیفرانسیل منتقل می کند.
دیفرانسیل: به وسیله مکانیزم چرخ دنده های خود کارهای زیر را انجام می دهد:
مقدمه - گیربکس اتوماتیک
مقایسه کلی گیربکس ها
گیربکس های معمولی (جعبه دنده های مرحله ای)
انواع گیربکس های معمولی از نظر شکل دنده
گیربکس های کشویی
گیربکس های دنده مورب
جعبه دنده های متغیر پیوسته
جعبه دنده های متغیر پیوسته اصطکاکی
جعبه دنده اصطکاکی از نوع دیسکی
دستگاه تغییر دور مکانیکی توسط مخروطهای قابل تنظیم (تسمه و پولی)
گیربکس اتوماتیک
کوپلینگ هیدرولیکی
مبدل گشتاور
وضعیتهای مختلف مبدل گشتاور ونیاز به کلاچ یکطرفه
OWC (One Way Clutch)
نحوه عملکرد کلاچ یکطرفه
کلاچ لوک آپ
دستگاه دنده خورشیدی
دستگاه دنده خورشیدی دوبل
دستگاه دنده خورشیدی طرح سیمپسون
دستگاه دنده خورشیدی طرح ویلسون
کلاچهای عملگر چند صفحه ای
سیستم کنترل تغییر دنده اتوماتیک هیدرولیکی
گیربکس اتوماتیک A/T
مدار کنترل هیدرولیک
نقشه مدار برقی
موقعیت قطعات برقی گیربکس اتوماتیک (A/T)
نمای برش خورده
مکانیزم تعویض دنده
عملکرد کلاچ و ترمز در گیربکس A/T
جدول کلاچ و ترمز حلقه ای
مسیر انتقال قدرت
حالت P و N
حالت دنده 1
حالت D1 و 21
حالت D2 و 22 و 12
حالت D3
حالت D4 - O/D
حالت R (دنده عقب)
خلاصه
سیستم کنترل
عملکرد TCM (کامپیوتر پردازشگر)
سیگنال های ورودی / خروجی TCM
مکانیزم کنترل
کنترل فشار مدار روغن
رابطه بین شیر برقی تعویض دنده A) و B) و وضعیت دنده
کنترل شیرهای تعویض دنده A و B
کنترل شیر برقی کلاچ تورک کانورتور (مبدل دور)
کنترل حالت قفل
شرایط عمل قفل شدن
عملکرد شیر کنترل کلاچ تورک کانورتور (مبدل دور)
کنترل کلاچ دور مازاد (کنترل ترمز موتوری)
شرایط کار کلاچ دور مازاد
کنترل شیر برقی کلاچ دور مازاد
عملکرد شیر کنترل کلاچ دور مازاد
شیر کنترل
عملکرد شیرهای کنترل
سنسور سرعت خودرو. A/T (سنسور دور)
مدار سیم کشی VSSA/T - AT
سنسور سرعت خودرو. MTR
نقشه سیم کشی - VSSMTR
سنسور موقعیت دریچه گاز
نقشه سیم کشی TPS - AT
شیر برقی تعویض دنده A
نقشه سیم کشی - SSV/A - AT
شیر برقی تعویض دنده B
نقشه سیم کشی - SSV/B - AT
شیر برقی تعویض کلاچ
نقشه سیم کشی - OVRCSV - AT
نقشه سیم کشی - TCV - AT
سنسور باطری/ دمای روغن
(مدار سنسور دمای روغن گیربکس A/T و برق TCM)
نقشه سیم کشی BA/FTS - AT
سیگنال دور موتور
نقشه سیم کشی - ENGSS - AT
شیر برقی فشار مدار
نقشه سیم کشی - LPSV - AT
واحد کنترل (RAM)، واحد کنترل ROM
واحد کنترل (EEP ROM)
نقشه سیم کشی NONDTC - AT
سیستم قفل دنده گیربکس A/T
نقشه سیم کشی - تعویض دنده
سیستم قفل دنده، موقعیت قطعات برقی
نمای سوکت سیم کشی TCM
جدول بررسی TCM
منبع تغذیه نقشه سیم کشی - A/T - اصلی
عیب یابی - شرح عمومی
جدول علائم
مشخصات و اطلاعات تعمیرات سرویس
ادامه مطلب ...چکیده این مقاله، کنترل سرعت موتور DC با کنترل کردن ولتاژ اعمال شده به مدار آرمیچر با استفاده از درایو مبدل AC/DC تکفاز در نرم افزار MATLAB/SIMULINK را توضیح می دهد. یک مقایسه ای بین کاربرد مبدل نیمه تک فاز و مبدل کامل تک فاز ارائه می شود. مشخصه های گشتاور-سرعت برای مقادیر مختلف زاویه آتش جهت تعیین اثراتش بر روی خطی بودن مشخصه، بدست می آْید.
نرم افزار MATLAB با جعبه ابزارهایش مانند SIMULINK و SimPowerSystems یکی از عممومی ترین پکیج های نرم افزاری می باشد که برای پشتیبانی و بالا بردن آموزش ماشین های الکتریکی استفاده می شود. روش های زیادی برای کنترل سرعت ماشین DC مانند کنترل میدان، کنترل ولتاژ آرمیچر و کنترل مقاومت آرمیچر وجود دارد. در عمل، روش استفاده شده برای کنترل سرعت موتور DC، روش کنترل ولتاژ آرمیچر می باشد. در این روش، یک رکتی فایر مبدل الکترونیک قدرت قابل کنترلر یا یک چاپر PWM موتور DC را تغذیه می کند. بنابراین، مشخصه های گشتاور- سرعت غیرخطی در عملکرد موتور DC مشاهده می شود. این مقاله، یک مدل شبیه سازی یک روش کنترل سرعت موتور DC ارائه می دهد که در درایو مبدلهای AC/DC نیمه تک فاز و کامل تک فاز برای کنترل ولتاژ اعمال شده به آرمیچر استفاده می شود. مشخصه های گشتاور-سرعت برای مقادیر مختلف زاویه آتش جهت تعیین اثراتش بر روی خطی بودن مشخصه، بدست می آْید.
ادامه مطلب ...
در 11 اسلاید
یک سازه فضایی را می توان بصورت یک سیستم سازه ای در نظر گرفت که از عضوهای خطی تشکیل شده است و طرز قرارگیری آنها به گونه ای است که بارها به صورت سه بعدی منتقل می شوند. در بعضی موارد، ممکن است دو بعدی نیز باشند. یک سازه فضایی اغلب شکل سطحی صاف یا منحنی گونه را به خود می گیرند. واژه قاب فضایی مخصوص سازه هایی است که اتصالات صلب دارند.
شاید قدیمی ترین نمونه ها از آنچه امروزه به عنوان قاب فضایی می شناسیم (که دارای امتیاز هایی نظیر سبکی، مقاومت، سه بعدی، امکان تولید انبوه و اجرا به روش سازه های مدولار می باشد) توسط مخترع تلفن، الکساندر گراهام بل (۱۹۲۲- ۱۸۴۷) رواج یافت. در دهه اول قرن ۲۰ او خرپاهای فضایی مرکب از قطعات ۴ وجهی و ۸ وجهی را آزمایش کرد. گراهام بل خصوصیات دو گانه مقاومت بالا و سبکی وزن را با فرم های ۴ وجهی سه بعدی صلب به نمایش گذاشت و از آنها در بسیاری از پروژه هایش استفاده کرد. با وجود پیشرفت حاصل از تلاش های گراهام بل در زمینه خرپاهای فضایی سه بعدی سبک وزن در اوایل قرن ۲۰، تا قبل از معرفی سیستم مرو (MERO) در سال ۱۹۴۳، این خرپاها در معماری کاربردی نداشتند. این اولین سیستم شبکه فضایی بود که به صورت گسترده در دسترس معماران و مهندسان قرار گرفت و توسط دکتر مکس منگرینگ هوسن (۸۸- ۱۹۰۳) معرفی شد.
این سیستم، هنوز هم رایج ترین روش در ساخت خرپاهای فضایی است، شامل اعضای لوله ای منفرد و اتصالاتی از نوع پیوندهای کروی (گوی سان) است. عمومیت استفاده از این سیستم تا به امروز ادامه دارد؛ زیرا علاوه بر زیبایی سازه ای می تواند به اشکال گوناگون و با سیستم های متنوع، متشکل از پیوند های کروی و لوله ها مورد استفاده قرار گیرد.
ادامه مطلب ...در این تحقیق کارخانه روغن نباتی مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است. در زیر به مختصری از عناوین و چکیده و آنچه شما در این تحقیق دریافت می کنید اشاره شده است: روغن ها و چربی ها از زمان های بسیار دور یکی از اجزای اصلی و مهم تشکیل دهنده غذای انسان بوده که یک گرم آن حدود 2/9 کیلوکالری انرژی در بدن تولید می کند. همچنین غذای طبخ شده و چربی مزه و طعم مطلوبی را در بر دارد. یک فرد در کشورهای صنعتی در طول عمر خودش در حدود 3 تن روغن و چربی مصرف می کند که بیش از نصف این مقدار به صورت روغن یا چربی غیر قابل رؤیت مانند پنیر، سوسیس و کالباس و گوشت و نظیر اینها می باشد اما در کشور های در حال توسعه مصرف چربی و روغن کمتر از مقدار پیشنهاد شده توسط WHOاست. از 1340 تا کنون مصرف سرانه روغن و چربی در جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته و در سال 1379 میزان مصرف سرانه چربی وروغن یک ایرانی به 5/14کیلوگرم رسیده است.
فصل اول این مقاله راجع به آشنایی کلی با مکان کارخانه و محصولات جانبی آن و سال تاُسیس و…می باشد. به طور کلی هدف اصلی این شرکت تصفیه روغن های استخراج شده مثل روغن پنبه دانه، سویا، پالم و آفتابگردان به وسیله کارخانجات مختلف می باشد. فصل دوم ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی ام و توضیح خط تولید است. فصل سوم توضیحی درباره آزمایشات انجام شده در آزمایشگاه می باشد. این فایل شامل: صفحه نخست، فهرست مطالب و متن اصلی می باشد.
ادامه مطلب ...جاده ای که با آسفالت رنگی سنگ فرش شده باشد می تواند به همان اندازه که امنیت و یکنواختی رانندگی را بهبود می دهد مجموعه دیدنی بهتری ایجاد کند. در این تحقیق، نمونه های آسفالت رنگی به همراه مقادیر مختلف رنگ برای مطالعه تغییرات رنگ سطح در دوره های مختلف طول عمر، بررسی می شوند. توضیح رنگ های سطح در نمونه ها در فضاهای رنگی HIS و RGB بررسی می شوند. دو نوع رنگ، سبز و قرمز، با 5 نسبت مختلف با آسفالت روشن برای ساخت نمونه های آسفالت رنگی ترکیب می شوند. نمونه ها برای 5 فاصله دوره مختلف در دستگاه آزمایش QUV در معرض نور ماوراء بنفش قرار می گیرند. نتایج نشان می دهد که مقدار و نوع رنگ افزوده شده و فاصله دوره مختلف بر محوسازی آسفالت رنگی تأثیر می گذارد. همچنین نتایج نشان می دهد که آسفالت روشن به همراه % 5 یا بیشتر رنگ، قادر به ساخت آسفالت رنگی بهتر شده است. سرانجام، آسفالت رنگی به همراه رنگ قرمز مقاومت بهتری را در مقابل نور ماوراء بنفش نشان داد.
آسفالت رنگی در زندگی روزمره کاربردهای مختلفی دارد. موکسون آسفالت رنگ روشن را برای سطح سد در فرانسه به کار برد. آسفالت رنگی از طریق منعکس کردن نور ماوراء بنفش از سطح به عنوان روپوش آب بند گرم به کار می رود، بنابراین در نور ممتد خورشید دما را 5 تا c 10 کاهش می دهد. برای بهبود امنیت عبور موتورسیکلت در امریکا، شهد پرتلند 10 منطقه متضاد را برای آسفالت کردن با رنگ و قابلیت ارتجاع بر اثر حرارت مانند آسفالت های رنگی و به کارگیری سیستم سیگناژ بدیع - انتخاب کرد نتایج نشان می دهد که اکثر دوچرخه سواران به همان اندازه اکثر موتورسواران مورد بررسی احساس کردند که آسفالت رنگی، امنیت عبور را گسترش می دهد. اسمیت کشف کرد که آسفالت بتون رنگی به هم پیوسته کاربردهای زیادی در معماری و مهندسی دارد. او همچنین ذکر کرد که آسفالت های رنگی به خاطر املاحی که یخ نمی زنند به طور ذاتی هزینه حفظ و نگهداری را کاهش داده و به طور مؤثر در مقابل نابودی مقاومت کنند.
ادامه مطلب ...